Am Testat Noul Motor Diesel Mitsubishi 2010

Generalitati vis-a-vis de automobilele Mitsubishi
Avatar utilizator
chacha
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 22, 2008 11:12 am

Mesaj de chacha » Mar Iul 06, 2010 10:41 am

Mitsubishi Motors a construit primul diesel al mărcii ?n colaborare cu Mitsubishi Heavy Industries. Pe l?ngă noul ASX, Lancer Sports Sedan, Lancer Sportback şi Outlander au primit şi ele noile diesel-uri. Iată primele impresii după testul din Germania.


4N1. Aceasta este marea noutate Mitsubishi pentru acest an , o noutate poate mai importantă dec?t noul ASX, despre care aţi putut citi primul test ?n ProMotor numărul 72. 4N1 este codul atribuit noilor motorizări diesel Mitsubishi, lansate pentru toată gama "importantă" actuală a constructorului japonez.Gama importantă este formată din modelele de acţiune ale lui Mitsubishi, modelele care se v?nd cel mai bine şi ?n jurul cărora se va ?nt?mpla totul la Mitsu o bună perioadă de acum ?nainte. Vorbim despre Lancer sedan - Sports Sedan, ?n trei volume şi Lancer Sportback, ?n două volume şi despre proaspăt restilizatul Outlander. Desigur din această grupare de elită Mitsubishi face parte şi noul ASX.

De ce grupare de elită? Cifrele demonstrează că Mitsubishi vinde ?n Europa din ce ?n ce mai multe "passenger cars" şi crossovere şi de aceea accentul va fi pus de acum pe modelele din aceste segmente.
?n Europa, momentan se comercializează aproximatic trei milioane de maşini de clasă compactă ?n fiecare an, iar Mitsu vrea o felie c?t mai mare de aici. Baz?ndu-se pe o clientelă fidelă formată din aproximativ 400.000 de clienţi de Carisma, Galant şi Lancer, Mitsubishi speră ca aceşti posesori de modele proprii să se transforme ?n clienţi de Lancer, Outlander sau ASX.

De ce este mai bine să ai motorul tău dec?t să ?mprumuţi unele? Este simplu. Este ca şi cum ai avea jucăriile tale ?n loc de unele ?mprumutate. Poţi să faci ce vrei cu ele, le modifici după bunul plac şi dacă se strică decizi fără probleme ce măsuri să iei. Astfel, motoarele 2.0 TDI sunt de acum istorie pentru gama Lancer şi Outlander, la fel şi diesel-ul de 2.2 litri al lui PSA de pe Outlander.


4N13 şi 4N14 sunt noile motorizări diesel pentru familia Lancer, respectiv Outlander iar lansarea lor oficială pe aceste maşini va avea loc cu ocazia Salonului Auto de la Paris. ?n Rom?nia vor sosi imediat după aceea şi conform spuselor oficialilor japonezi, preţurile vor fi similare cu cele ale motoarelor pe care le vor ?nlocui.

Familia de motoare 4N1 este prima generaţie de motoare diesel 100% Mitsubishi create special pentru modelele cele mai v?ndute ale mărcii. Ele sunt o creaţie 100% in-house, rod al colaborării dintre Mitsubishi Motors Company şi Mitsubishi Heavy Industries şi vor fi folosite pentru toate pieţele cu modificări foarte mici. Noile motoare sunt o parte foarte importantă a noii strategii Mitsubishi de reducere a costurilor, a emisiilor poluante şi de eficientizare a producţiei şi costurilor.

Propulsoarele 4N1 sunt revoluţionare deoarece sunt primele motoare diesel din lume care folosesc un sistem de distribuţie variabilă a supapelor, o caracteristică definitorie a motoarelor pe benzină Mitsubishi.
Blocul motor este construit din aluminiu şi astfel se economisesc 10 kg pentru greutatea motorului, iar capacul de plastic al motorului este şi el cu 50% mai uşor dec?t unul convenţional. Sistemul de injecţie common-rail funcţionează la presiunea de 2 bari pentru ambele versiuni dar 4N13 cu cilindreea de 1.8 litri foloseşte injectoare solenoid pe c?nd 4N14 pentru Outlander, cu cilindreea de 2.2 litri foloseşte injectoare piezo. O altă caracteristică foarte importantă a celor două motoare este raportul de compresie, cel mai mic din lume 14:9.1. Un raport de compresie c?t mai mic ?nseamnă rafinament c?t mai mare pentru motor - zgomot foarte mic şi vibraţii minime..

[attachment=9363:motor.jpg]

Turbina noilor motoare este şi ea construită in-house, fiind produsă tot de Mitsubishi Heavy Industries. Ea a fost botezată TF035 şi are distribuţie variabilă pentru ambele versiuni ale motorului.
Catalizatorul noilor motoare este şi el complet nou, "Made in Mitsubishi" şi conform datelor oficiale face din modelele mărcii echipate cu aceste noi propulsoare unele dintre cele mai ecologice maşini din clasă.
De exemplu, un Lancer Di-D are emisii poluate de Co2 de 139 g/km faţă de 163 g/km scoase de vechiul TDI al lui VW ?mprumutat de Mitsubishi.

Bine-ai venit Di-D, adio T(DI)ractor!

Primele teste cu noile motoare Mitsubishi au avut loc la Trebur, ?n Germania, oraş aflat ?n vecinătatea Frankfurt-ului. Practic tot ce se ?nt?mplă important pentru Mitsubishi ?n Europa, porneşte de aici. Maşinile de test erau camuflate la nivelul spoilerelor şi siglelor dar acest nu este dec?t un exerciţiu de marketing pentru a atrage atenţia oamenilor că se pregăteşte ceva.


După cum spuneam mai devreme, noile motoare vor fi lansate oficial abia la Paris, ?n toamnă, astfel că nişte maşini camuflate ar putea agita spiritele şi lumea ar putea ?ncepe să vorbească mai mult despre marcă. Oficialii mărcii spun că aşa este normal, să camuflezi o maşină echipată cu un motor nou, dar adevărul este că puţină publicitate mascată nu strică.
Oricum, nu trebuie să se creeze panică, un Outlander facelift camuflat nu ?şi are rostul, el abia a fost lansat iar un Lancer acoperit la fel, nu are nici o legătură cu realitatea, oficialii mărcii recunosc că este prea devreme pentru o ?mprospătare stilistică a acestei game.

Am avut ocazia să conduc un Lancer echipat cu vechiul motor plus unul cu noul propulsor . A fost un exerciţiu foarte important şi interesant pentru că diferenţele ?ntre motorul nou de 1.8 litri şi vechiul 2.0 TDI ?mprumutat de la VW sunt at?t de mari ?nc?t acesta din urmă pare adus din epoca de piatră. Este foarte zgomotos la relanti, la rulare şi mai ales peste 3.000 rpm unde oricum parcă doar face zgomot şi ?şi pierde toată puterea, vibrează serios ?nc?t ?l simţi chiar şi ?n transmisie şi trage serios abia după ce acul turometrului trece de 2.200 rpm.


Noul motor al lui Lancer are acum 150 CP şi 300 Nm, consum mai mic şi emisii poluante mai mici. Momentan, acest 1.8 Di-D va fi oferit doar cu o transmisie manuală cu şase rapoarte şi ea schimbată complet faţă de cea a lui 2.0 TDI. Cele şase trepte sunt scurte, dar motorul este elastic şi ?n treapta a şasea la 60 km/h are 1.000 rpm şi poate porni de aici destul de forţos fără a fi nevoie de o retrogradare.
Faptul că motorul este elastic ?nseamnă că nu trebuie să schimbi treptele de un miliard de ori ca la 2.0 TDI. Chiar dacă pe h?rtie cuplul motorului VW este disponibil mai jos ?n ture la valoarea maximă, ?n realitate noul motor este mai vioi ?n jurul turaţiei de 1.500 rpm şi ?ncepe să tragă liniar de aici p?nă la peste 4.500 rpm.

Vibraţii nu există deloc, doar mici, la pornirea motorului la rece. Nivelul de zgomot este foarte mic şi ?n plus de la 2.000 rpm ?n sus ?n habitaclu ?şi face simţită prezenţa un şuierat foarte puternic de turbo care va fi pe placul amatorilor de maşini sport. Noul diesel al lui Lancer este acum foarte rafinat, mult mai plăcut de condus şi sună mai bine chiar şi dec?t motorul diesel de 2.2 litri al lui Honda, recunoscut pentru şuieratul sexy al turbinei.


Din punctul de vedere al consumului, pe acelaşi traseu, la un mod de rulare similar am obţinut un consum mediu de 5,6 litri pentru 2.0 TDI şi 5,1 litri pentru noul motor. Cred ?nsă că un şofer răbdător poate să scadă sub cinci cu noul motor, ?n regim extra-urban.

Aceleaşi caracteristici de silenţiozitate şi rafinament le are şi noul 2.2 de pe Outlander. El are ?nsă 177 CP şi 400 Nm şi puterea sa mai mare se simte imediat, datorită cuplului foarte generos. Noul propulsor 2.2 este mai silenţios şi vibrează mai puţin dec?t 2.2-ul HDI al grupului PSA, unul din cele mai lăudate motoare de această cilindree din lume.


Era şi momentul ca Mitsubishi să facă ceva "japonez" pentru lumea motoarelor diesel. Şi a reuşit, produc?nd unul din cele mai rafinate diesel-uri cu patru cilindri din lume. Oficialii recunosc că cilindreea acestor motoare ar putea cobor? şi sub 1.8 litri dar spun ei, este nevoie şi de mai multe modele pe care să montezi un motor cu o cilindree diferită, iar Colt nu str?nge volume de v?nzări suficient de mari pentru acest lucru. Vom vedea ce ne va rezerva viitorul dar primul pas diesel al casei Mitsubishi ?n lumea motoarelor cu patru cilindri este revoluţionar şi demn de toată lauda. Sper ?nsă că vor oferi o transmisie automată c?t mai cur?nd posibil pentru orice model al gamei echipat cu noile propulsoare.

[Sursa]: PROMOTOR
Fişiere ataşate
motor.jpg
motor.jpg (111.69 KiB) Vizualizat de 6830 ori

Avatar utilizator
cristian_sen
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Dec 18, 2007 11:15 pm

Mesaj de cristian_sen » Mar Iul 06, 2010 3:12 pm

''Era şi momentul ca Mitsubishi să facă ceva "japonez" pentru lumea motoarelor diesel''

'' The company's first diesel was the 4DR inline four-cylinder engine, available in both the 4DR5 and low-compression 4DR6 configurations and produced from 1953 to 1998 for Japanese market Jeeps and trucks. The 4DR's successor was the 4D5 family of diesels, derived from the "Astron" four-cylinder in 1986 and still in production today. The newest generation is the 4N1 "clean burn" family, which hit showrooms in February of 2009.
The 4DR engines were used in Mitsubishi's line of Jeep off-road vehicles, which were built under license from Willys, AMC and then Chrysler. The Astron diesel replaced the 4DR engine in all of Mitsubishi's light trucks, was the first diesel ever installed in a Japanese passenger car (Colt and Galant) and is still in service today as a low-end engine option. The 4M4 was first introduced in Mitsubishi's line of Pajero/Shogun/Montero SUVs, and currently sees service in the Pajero, Triton and Strada. All of Mitsubishi's diesel engines are currently being phased out for replacement with the cleaner-burning 4N1 engine. ''

Nu stiu de cand promotor a devenit o sursa credibila de informatii auto,merita vazut doar poate pentru prezentatoare care apropo poate intreba cate ceva din istoria marcii direct de la seful mitsu pe romania ...

Avatar utilizator
Marius
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Feb 02, 2008 5:08 pm

Mesaj de Marius » Mar Iul 06, 2010 8:08 pm

Eu stiu ca Honda a avut prima distributie variabila a supapelor pe un diesel.Oricum e o veste destul de buna

Avatar utilizator
nini
EVO I
Mesaje: 1
Membru din: Mie Mai 21, 2008 10:01 pm

Mesaj de nini » Mar Iul 06, 2010 8:11 pm

primul sau ultimul motor diesel de la mitsubishi, nu are importanta. important e ca pe hartie motorul sta bine, ramane de vazut in realitate cum se comporta.
eu unul sunt curios si o sa merg la test drive cand va ajunge si in romania.

Avatar utilizator
chacha
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 22, 2008 11:12 am

Mesaj de chacha » Mar Iul 06, 2010 8:27 pm

QUOTE (Marius @ Jul 6 2010, 07:08 PM) Eu stiu ca Honda a avut prima distributie variabila a supapelor pe un diesel.Oricum e o veste destul de buna
Eu doar am citat Promotoru si nu zic ca ei detin adevarul absolut (s-a demonstrat in multiple situatii).
Ideea e ca sta destul de bine pe hartie motorul si in primul test, cineva e incantat de el.
Suna promitator...

Avatar utilizator
PaulT
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 10:07 pm

Mesaj de PaulT » Mar Iul 06, 2010 8:52 pm

Se pare ca totusi Mitsubishi e primul..:

http://en.wikipedia.org/wiki/Variable_v ... el_engines


Avatar utilizator
goldeye3002
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Apr 29, 2008 9:57 pm

Mesaj de goldeye3002 » Mar Iul 06, 2010 9:02 pm

Mama, mama ce o sa fie cu venele pe aici )

Avatar utilizator
cix
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mar 18, 2008 10:24 am

Mesaj de cix » Mar Iul 06, 2010 9:11 pm

Motorul se anunta foarte promitator. Sunt totusi sigur ca nu va fi apreciat la adevarata lui valoare chiar daca se scriu articole multe pe seama lui. Cel putin la noi in Romania oamenii tot numai TDI au in cap.
Din partea mea nu o sa fie nici o vena taiata. Eu sunt multumit de motorul pe care il am acum. Cand o sa inceapa sa pice turbina si injectoarele poate nu o sa mai fiu

Avatar utilizator
calvaree
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Feb 06, 2010 5:32 pm

Mesaj de calvaree » Mar Iul 06, 2010 9:14 pm

pana sa citesc postul lui chacha,uram pur si simplu dieselu dar acum deabia astept sa scoata primele modele cu noile motorizari...sper cu aceasta sa nu mai vanda la citroen jumatate +1 din actiuni,ci sa ramana cu mandria lor,pentru ca au cu ce se mandrii....felicitarile mele...si tipic mitsubishi cand scoate ceve nou,scoate de te da pe spate,si ii lasa in umbra pe ceilalti

Avatar utilizator
chacha
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 22, 2008 11:12 am

Mesaj de chacha » Mar Iul 06, 2010 9:23 pm

Sincer, suna foarte promitator. Acum vom vedea realitatea din teren si eventual fiabilitatea ca vor fi si proprietari care vor face 50-60.000 km intr-un an iar 1.8 didu cu 150 de caluti suna arhisuficient pentru o masina de familie...

Plus ca s-ar zice ca nu se vor modifica preturile, ceea ce ar fi un lucru bun, desi uitandu-ma la ASX, cam mare diferenta dintre 1.6 benzinar si 1.8 diesel...

Scrie răspuns

Înapoi la “Generalitati”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 14 vizitatori