Pagina 1 din 2

Scris: Joi Iun 10, 2010 2:59 pm
de Donkey
Postez aici pentru ca o gandesc la general .

Un prieten cu un peugeot 206 sustine ca si-a schimbat injectoarele de 1.5 cu unele de pe un motor de 1.6 si ca masina acum are ceva mai multa vana.
Mananca rahat sau chiar se poate face? Ce implica toate astea ?

Daca e adevarat .. as face-o si eu cu cele de pe 2.0

Daca e aiurea ce am scris mai sus - scuze! nu prea le am cu asa ceva

Scris: Joi Iun 10, 2010 3:23 pm
de Alex44
Mananca. Masina lucreaza cu info de la senzorii lambda. Injectoarele mai mari dau mai multa benzina=> amestec imbogatit. ECU va subtia amestecul tinand injectoarele mai putin deschise. Si in cateva minute sau in cateva zile (depinde de viteza de invatare a ECU-ului) tot efortul va fi in zadar.

Edit: Mananca in sensul ca masina nu are cum sa aibe mai multa vana. Ca de putut se poate face conversia, dar nu are rost.

Scris: Joi Iun 10, 2010 3:25 pm
de COObra
eu nu as crede ca si-a schimbat injectoarele fara sa faca si o resoftare. ...si atunci nu mai manaca rahat.
decat ca intre 1.5 si 1.6 nu cred ca e diferenta de injectoare.

Scris: Joi Iun 10, 2010 4:25 pm
de Alex44
Daca si-a pus turbo+soft, si apoi injectoare si a simtit diferenta...da, imi retrag cuvintele. Dar eu din mesaj am inteles ca si-a schimbat doar injectoarele si a simtit o diferenta.

Doar resoftare la un motor N/A de 1.5 nu stiu cata diferenta poate sa faca, astfel incat injectoarele sa devina subdimensionate. Ecu poate sa le comande sa stea mai mult deschis, mai des, etc. Deci prin injectoarele normale poate veni mai multa sau mai putina benzina, in functie de nevoie. Daca avea injectoare infundate RAU, da, inteleg sa simta diferenta, da asta deja nu mai e ideea.

Scris: Joi Iun 10, 2010 11:42 pm
de Donkey
1.5 a fost gresala mea .. initial erau 1.4 .
Tipul zicea ca a facut ceva si la ECU .. nu a intrat in detalii ..

Asadar .. TEORETIC .. e posibil la 1.6 al meu sa pun inj de 2.0 .. si .. umbland in soft sa simt vreo diferenta notabila ? Nu de alta dar stiu o epava de 2.0 si .. m-as baga;)

Scris: Vin Iun 11, 2010 8:33 am
de COObra
iti dai seama ca tre sa faci cumva sa bagi si mai mult aer.
sa zicem sa schimbi axele cu scame. ...cum am facut eu.
eu de exemplu vreau sa mai imi pun un injector in admisie, dar care sa mearga in anumite conditii setate de mine. dar mai am de gandit.

Scris: Vin Iun 11, 2010 9:04 am
de Alex44
In admisie ar merge injectata apa+metanol, sau pt diesel, exista instalatii speciale de GPL, facute sa mearga in acelasi timp cu alimentarea Diesel.

Scris: Vin Iun 11, 2010 9:49 am
de metal_militia
QUOTE (Donkey @ Jun 10 2010, 11:42 PM) stiu o epava de 2.0
Mai multe detalii poti sa-mi dai?

Scris: Vin Iun 11, 2010 12:46 pm
de COObra
nu-i da ca-ti ia injectoarele )
QUOTE In admisie ar merge injectata apa+metanol
dezvolta, te rog

Scris: Vin Iun 11, 2010 12:56 pm
de Alex44
Apa+metanol care sa se evapore in admisie si sa raceasca aerul, care se mai evapora si in timpul combustiei, racind un pic si combustia, creste si CO, aburul curata motorul, metanolul si el creste CO si mai da si un mic boost. Iti trebuie o pompa serioasa (o pompa de spalat faruri, sau alta pompa puternica), o duza foarte fina (se gasesc pe internet) si un soi de controller.

Daca ti-am starnit curiozitatea, cauta te rog pe autospeed.com water injection. Vei gasi explicatii, aplicatii, teste de pompe, si alte info utile.

Benzina injectata in admisie ar face cam tot aia, doar ca ar fi mai periculoasa (detoneaza mai usor in caz de rateu) + ca ecu s-ar prinde ca amestecul e prea bogat si ar saraci per total amestecul injectoarelor normale. Iar daca nu e pus unde trebuie injectorul asta in plus, va ajunge mai multa benzina in unii cilindri si mai putina in altii. Iar asta impreuna cu ECU ce saraceste amestecul din injectoarele standard, poate duce la amestec prea sarac in unii cilindrii, deci supra incalzire, detonatie si alte nenorociri.