Folosirea franei de motor scade/creste consumul?
- fastcarjunkie
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mar Sep 09, 2008 1:33 pm
Dupa ce am citit, fugitiv, vin si eu cu un raspuns, sper sa fie simplu si inteles de toata lumea.
Def. Inertie= Proprietate a corpurilor de a-și păstra starea de repaus sau de mișcare ?n care se află at?t timp c?t nu sunt supuse acțiunii unei forțe exterioare.
Ca sa plecam de pe loc trebuie sa "combatem" aceasta proprietate existenta in mod natural, prin aplicarea unei forte , forta ce apare datorita motorului, rezultate dupa un consum de energie(energie provenita din consumul de aer si combustibil, pe noi ne intereseaza doar combustibilul din motive evidente). In miscare trebuie sa aplicam o forta egala cu forta de inertie pentru a opri masina, daca nu aplicam aceasta forta masina (corpul) isi va pastra in mod natural starea initiala(miscare).
Acum introducem in "ecuatie" fortele de frecare ce se opun miscarii ceea ce inseamna ca avem in mod natural o forta ce se opune inertiei.In aceasta situatie nu mai avem nevoie de o forta suplimentara pentru a opri masina. Deci daca motorul ar functiona in mod normal atunci am avea inca o forta pe aceasi directie si in acelasi sens cu forta de inertie care s-ar opune fortelor de frecare.
Deci daca scopul nostru este sa franam(incetinim) ar fi o risipa de energie si ar fi imposibil sa o facem daca motorul ar functiona normal(functionare normala= la un anumit debit de aer si combustibil motorul furnizeaza o anumita putere(forta) in functie de raportul de transmisie).
Toate afirmatiile de mai sus isi au rostul cand vorbim de turatii ale motorului mai mari decat turatiile la care acesta nu ar mai functiona corespunzator.
La o bere cred ca as putea sa fiu mai elocvent si as putea sa ofer si mai multe explicatii ..dar azi e luni.
Def. Inertie= Proprietate a corpurilor de a-și păstra starea de repaus sau de mișcare ?n care se află at?t timp c?t nu sunt supuse acțiunii unei forțe exterioare.
Ca sa plecam de pe loc trebuie sa "combatem" aceasta proprietate existenta in mod natural, prin aplicarea unei forte , forta ce apare datorita motorului, rezultate dupa un consum de energie(energie provenita din consumul de aer si combustibil, pe noi ne intereseaza doar combustibilul din motive evidente). In miscare trebuie sa aplicam o forta egala cu forta de inertie pentru a opri masina, daca nu aplicam aceasta forta masina (corpul) isi va pastra in mod natural starea initiala(miscare).
Acum introducem in "ecuatie" fortele de frecare ce se opun miscarii ceea ce inseamna ca avem in mod natural o forta ce se opune inertiei.In aceasta situatie nu mai avem nevoie de o forta suplimentara pentru a opri masina. Deci daca motorul ar functiona in mod normal atunci am avea inca o forta pe aceasi directie si in acelasi sens cu forta de inertie care s-ar opune fortelor de frecare.
Deci daca scopul nostru este sa franam(incetinim) ar fi o risipa de energie si ar fi imposibil sa o facem daca motorul ar functiona normal(functionare normala= la un anumit debit de aer si combustibil motorul furnizeaza o anumita putere(forta) in functie de raportul de transmisie).
Toate afirmatiile de mai sus isi au rostul cand vorbim de turatii ale motorului mai mari decat turatiile la care acesta nu ar mai functiona corespunzator.
La o bere cred ca as putea sa fiu mai elocvent si as putea sa ofer si mai multe explicatii ..dar azi e luni.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: AlexHecy și 72 vizitatori