Folosirea franei de motor scade/creste consumul?
QUOTE (HarryE @ Oct 2 2009, 01:32 PM) Frina de motor fara retrogradare e doar o simpla incetinire.
Ok, sa revenim la fizica (dar nu in termeni f academici).. incetinire, adica franare mai domoala, nu? Adica FRANA DE MOTOR.
Ah, iar in frana de motor sau ma rog... incetinire.. la motoarele cu injectie consumul este ZERO. - daca nu ma crezi, consulta-ti computerul de bord atunci cand esti in frana de motor si cand esti pe liber. Pe mine m-a convins.
Ok, sa revenim la fizica (dar nu in termeni f academici).. incetinire, adica franare mai domoala, nu? Adica FRANA DE MOTOR.
Ah, iar in frana de motor sau ma rog... incetinire.. la motoarele cu injectie consumul este ZERO. - daca nu ma crezi, consulta-ti computerul de bord atunci cand esti in frana de motor si cand esti pe liber. Pe mine m-a convins.
Consumul in frana de motor la turatii de peste 1000-1200rpm este aproape zero si la diesel (evident trebuie sa existe un calculator de injectie; nu discutam de masini vechi de 50 de ani). Se poate verifica la orice masina cu consum instantaneu in cifre sau chiar si cu un consum plin la plin cu o canistra la doua coborari ale unui munte.
(iar explicatia fizica, inertia motorului si fortele de frecare din motor si transmisie franeaza masina; aceeasi frecare interna care nu te lasa pe tine sa obtii randament 100% la motor iti franeaza masina la coborare)
(iar explicatia fizica, inertia motorului si fortele de frecare din motor si transmisie franeaza masina; aceeasi frecare interna care nu te lasa pe tine sa obtii randament 100% la motor iti franeaza masina la coborare)
Fratilor, consum 0 nu exista. Chiar daca computerul de bord afiseaza 0.
Vad ca nu va vine sa credeti.
Suntem pe o panta lunga, sa zicem Dealul Feleacului, la vale, intr-a doua, la 40 km/h. Masina coboara constant, la o turatie de aprox 2500 ture, (in functie de masina, incarcare etc). Suntem in modul frina de motor, nu-i asa? Daca nu am fi, masina ar lua-o la vale urgent. Cu consum "0". Dar ca sa nu o ia masina la vale motorul depune efort. Si consuma. Ca altfel nu se poate. Chiar daca sistemul de masura instantaneee a consumului, bazat pe nus-ce vacuum indica zero.
Ce dracu, hai s-o bagam intr-a patra, sa scada turatia la relanti, sa nu consume. Oops, masina o ia la vale... Schimbam la loc in a doua. Ia sa vedem ce se intimpla in viteza intii. Oh, turatia sare la 4000, masina raspunde mult mai bine la frinare. Pai de ce sa nu mergem asa, ca si asa nu consuma, ca e la vale.
Hai sa n-o mai frec atit. Sper ca ati prins ideea. Pot explica mai pe-ndelete si fizica din spatele fenomenului, dar nu mai am chef, aici, pe forum. Poate la o bere.
Poate si din cauza ca am CVT (transmisia e cuplata la motor 99,9% din timp), si din cauza ca masina e mai grea, pot sesiza o diferenta de 1l% intre un mod de condus bazat pe frina de motor sau cea de serviciu. La mine frina de motor este modul normal de lucru (al masinii).
Am plecat, gata programul.
Vad ca nu va vine sa credeti.
Suntem pe o panta lunga, sa zicem Dealul Feleacului, la vale, intr-a doua, la 40 km/h. Masina coboara constant, la o turatie de aprox 2500 ture, (in functie de masina, incarcare etc). Suntem in modul frina de motor, nu-i asa? Daca nu am fi, masina ar lua-o la vale urgent. Cu consum "0". Dar ca sa nu o ia masina la vale motorul depune efort. Si consuma. Ca altfel nu se poate. Chiar daca sistemul de masura instantaneee a consumului, bazat pe nus-ce vacuum indica zero.
Ce dracu, hai s-o bagam intr-a patra, sa scada turatia la relanti, sa nu consume. Oops, masina o ia la vale... Schimbam la loc in a doua. Ia sa vedem ce se intimpla in viteza intii. Oh, turatia sare la 4000, masina raspunde mult mai bine la frinare. Pai de ce sa nu mergem asa, ca si asa nu consuma, ca e la vale.
Hai sa n-o mai frec atit. Sper ca ati prins ideea. Pot explica mai pe-ndelete si fizica din spatele fenomenului, dar nu mai am chef, aici, pe forum. Poate la o bere.
Poate si din cauza ca am CVT (transmisia e cuplata la motor 99,9% din timp), si din cauza ca masina e mai grea, pot sesiza o diferenta de 1l% intre un mod de condus bazat pe frina de motor sau cea de serviciu. La mine frina de motor este modul normal de lucru (al masinii).
Am plecat, gata programul.
QUOTE (HarryE @ Oct 2 2009, 02:17 PM) Fratilor, consum 0 nu exista. Chiar daca computerul de bord afiseaza 0.
...
Si nici pe scula aia a lor din service (MUT III) la un moment dat dupa ce ai ridicat piciorul de pe acceleratie nu se mai raporteaza nici timpi injectie (din cate stiu) si sigur se raporteaza 0 la ambii senzori de oxigen. Oare de ce? Dar asta atata timp cat turatia motorului este mai mare de vreo 1500 rot/min. Altfel, se schimba treaba. La Logan de exemplu, chiar asa era.
...
Si nici pe scula aia a lor din service (MUT III) la un moment dat dupa ce ai ridicat piciorul de pe acceleratie nu se mai raporteaza nici timpi injectie (din cate stiu) si sigur se raporteaza 0 la ambii senzori de oxigen. Oare de ce? Dar asta atata timp cat turatia motorului este mai mare de vreo 1500 rot/min. Altfel, se schimba treaba. La Logan de exemplu, chiar asa era.
HarryE, zi-mi ce se intampla cand masina este in viteza cu motorul oprit. O ia la vale? Nu, motorul o tine sa nu plece. Frana de motor se produce datorita presiunii care se face in motor si nu datorita exploziilor de combustibil.
Ca sa vezi ca nu consuma deloc vezi si asta http://www.youtube.com/watch?v=08hSzDkbFC0
Ca sa vezi ca nu consuma deloc vezi si asta http://www.youtube.com/watch?v=08hSzDkbFC0
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 69 vizitatori