Se Poate Distruge Transmisia Masinii La Frana De Motor ?

Generalitati vis-a-vis de automobilele Mitsubishi
Avatar utilizator
nini
EVO I
Mesaje: 1
Membru din: Mie Mai 21, 2008 10:01 pm

Mesaj de nini » Vin Oct 02, 2009 5:30 pm

si eu folosesc frana de motor deseori dar in limite normale ( nu din a 5 -a in a 2-a).
de exemplu cand cobor o panta prefer sa merg cu a 2 sau a 3-a, fara sa folosesc frana de picior foarte des, iar cb imi indica consum 0, desi turatia urca chiar si la 4000-5000 de ture.
cand schimb din a 5/4 in a 4/3, pentru a efectua o depasire eu nu consider frana de motor.
oricum intodeauna cand folosesc frana de motor si in spatele meu la o oarecare distanta circula alta masina ating si frana de picior ca sa-l avertizez pe cel din spate ca incetinesc.
eu cred ca daca este folosita in limite normale frana de motor nu are ce sa strice la masina.

Avatar utilizator
andrei.pex
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Oct 03, 2008 11:03 pm

Mesaj de andrei.pex » Vin Oct 02, 2009 11:52 pm

Discutia referitoare la consumul din timpul folosirii franei de motor va continua aici
Acum back on topic

Avatar utilizator
Mulderel
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Iun 08, 2010 8:56 am

Mesaj de Mulderel » Mar Iun 08, 2010 11:06 am

Hai sa zic si io ceva...
1. Frana de motor este recomandat a fi folosita in cazul decelerarii (franarii) lente sau la coborarea pantelor si/sau pe drum alunecos (pt. evitarea ruperii aderentei).
Asta nu are cum sa consume mai mult carburant pt. ca se face prin ridicarea piciorului de pe acceleratie => mai putin combustibil in motor => turatie mai mica a acestuia!
2. Frana de motor nu e "frana de serviciu " sau de urgenta ! Deci, nu va inlocui franarea clasica, neaosha. Trecerea din treapta 5 in 2 poate distruge orice in sistemul motor-transmisie, cel mai des distruge discurile de ambreiaj !!!
3. Uzura transmisiei in cazul franei de motor este aceeasi ca in cazul accelerarii. Nici o deosebire. Fortele ce apar in lantul de transmisie al unei masini in cazul accelerarii si decelerarii, sunt de baza in calculele de proiectare. Partea proasta este ca din ratiuni economice, unii producatori prefera sa mearga cu produsul la limita minima a costurilor, utilizand materiale si componente ieftine, fapt ce are repercusiuni asupra duratei de viata a sistemului de transmisie.
Deci, orice bruscare / fortzare a acestuia poate avea consecinte nefaste asupra buzunarului. Voi alegeti...

Avatar utilizator
driverx
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 20, 2008 8:35 pm

Mesaj de driverx » Mar Iun 08, 2010 11:15 am

QUOTE (Mulderel @ Jun 8 2010, 11:06 AM) .... Trecerea din treapta 5 in 2 poate distruge orice in sistemul motor-transmisie, cel mai des distruge discurile de ambreiaj !!!....

Exact. Dar doar in cazul in care esti suficient de bou sa treci din a 5-a in a 2-a fara sa ciupesti serios din acceleratie chiar inainte sa cuplezi ("brusc" pe cat posibil) ambreiajul.


De unde scoateti sfaturile astea ma? Cam orice retrogradare e nasoala pentru toata transmisia atata timp cat nu e facuta corect. 5-2 e doar un caz mai....evident si...ceva mai nociv.

Avatar utilizator
Mulderel
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Iun 08, 2010 8:56 am

Mesaj de Mulderel » Mar Iun 08, 2010 1:19 pm

prietene, n-ai inteles, ala n-a fost sfat, a vrut sa fie doar o informare, de ce sari la gatul meu ca incerc sa explic asa cum stiu (fara pretentii) un mod nerecomandat de a folosi frana de motor ?

Avatar utilizator
fastcarjunkie
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Sep 09, 2008 1:33 pm

Mesaj de fastcarjunkie » Mie Iun 09, 2010 3:16 am

Sigur, explodeaza toata masina in frana de motor, nu faceti asa ceva.

Efectul de frana de motor e bun in general atat in timpul condusului sportiv cat si daca dorim sa conducem eficient sau daca ne plimbam pur si simplu cu masina, adica tot timpul. Scosul din viteza cand vrem sa lasam masina sa "curga" poate fi daunator pentru transmisie pe termen destul de lung (rpm arbore intrare diferita de rpm arbore iesire blablabla, nu detaliem) cat si destul de nesigur in anumite situatii, ideea e ca motorul trebuie sa fie decuplat de la roti cat mai putin timp posibil si daca vrem sa conducem corect trebuie sa folosim frana de motor.

Nu se face frana de motor sarind trepte (cum se vorbea mai sus de schimbat din 5 in 2 sau alte scamatorii) ci trecand secvential prin toate treptele necesare. Daca se sar trepte, pericolul cel mai mare este pentru motor (distributie, supape, pistoane si alte acareturi), cu aceasta practica putandu-se depasi cu usurinta turatia limita a motorului la o eventuala neatentie/lipsa de experienta a iuzarului.

Cateva mituri urbane legate de frana de motor sunt treaba cu consumul crescut, asa-zisul tratament al subansamblelor transmisiei aplicat doar "intr-un singur sens" (WTF, nici nu stiu cum poate functiona logica unora) sau uzura crescuta a ambreiajului (poate fi adevarat doar daca, la fel ca si la accelerare, se patineaza inutil ambreiajul). Daca mai cunoasteti si altele spuneti si discutam.

Asa, consumul in frana de motor in general e ZERO, la masinile moderne cu management electronic al motorului (poate fi si apropiat de valoarea de consum la ralanti in anumite conditii insa nu detaliem) si cel mult egal cu consumul la ralanti la cele clasice, cu carb.

De tratamentul "intr-un singur sens" n-are sens sa vorbim, cum s-a zis mai devreme solicitarile in transmisie sunt cam aceleasi ca si in cazul unei accelerari puternice de cele mai multe ori.

Cand retrogradam e indicat sa incercam sa ridicam putin turatia motorului (rev-matching), eliminand in acest fel atat micile socuri cat si disconfortul ce poate aparea din cauza caderii de turatie a motorului. De exemplu din 5 la 3krpm apasam ambreiajul, turatia scade pana aproape de ralanti si cuplam direct 4, turatia creste brusc pana 4krpm sa zicem, impreuna cu acel mic soc. Acest soc se poate elimina fie prin cuplarea mai lenta a ambreiajului, caz in care apare uzura normala, cunoscuta, la nivelul discului, fie prin ridicarea turatiei in jurul valorii de 4krpm (rev matching) cu cateva fractiuni inainte de-a cupla ambreiajul normal, caz in care schimbarea se va resimti doar la nivel auditiv, neexistand nici un fel de solicitari in transmisie.

Ca fapt divers, binenteles ca atunci cand ne apropiem agale de semafor n-are sens sa trecem din 4 de exemplu, prin 3, 2, 1 pana ne oprim (decat daca vrem sa nu folosim deloc sau aproape deloc frana de serviciu) ci o lasam in 4 sa curga pana aproape de oprire si gata.

Sigur, la fel ca si frana de serviciu sau accelerarea si frana de motor poate fi mai mult sau mai putin puternica, dupa gust si, binenteles, in functie de conditiile de trafic sau de stilul de condus.

Avatar utilizator
lvenoml
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Feb 03, 2010 10:28 am

Mesaj de lvenoml » Mie Iun 09, 2010 12:05 pm

@ fastcarjunkie : BRAVOS
Ca si completare pt retrogradare, how to double clutch
http://www.youtube.com/watch?v=pI3cHXnGEx4

Avatar utilizator
PaulT
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 10:07 pm

Mesaj de PaulT » Vin Iun 25, 2010 4:31 pm

Super postul fastcarjunkie !
lvenoml - Rev-matching si double clutching sunt doua lucruri diferite.

Avatar utilizator
metal_militia
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Iul 05, 2009 9:59 pm

Mesaj de metal_militia » Vin Iun 25, 2010 4:34 pm

Ce folos are dubla debreiere? Stiu ca se folosea la Rabele vechi, dar la turismele noastre la ce foloseste?

Avatar utilizator
PaulT
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 10:07 pm

Mesaj de PaulT » Vin Iun 25, 2010 5:14 pm

Spre deosebire de rev-matching, dand spritz-ul la acceleratie cu schimbatorul la punctul mort si ambreiaj cuplat antrenezi si principalul cutiei. Eu, cand m-am jucat cu ambele, am avut senzatia ca in cazul in care faci double clutching in cazul retrogradarii in vederea imbunatatirii demarajului(retrogradezi pentru o depasire in care intri odata cu retrogradarea de exemplu) ai o plecare mai buna(probabil datorita faptului ca este deja in turatie si primarul cutiei..). Daca retrogradez in vederea franei de motor si saltul de turatie e mai maricel fac rev-matching. Alta utilitate nu mai are..

Scrie răspuns

Înapoi la “Generalitati”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 20 vizitatori