Pagina 5 din 7

Scris: Sâm Noi 10, 2012 10:28 pm
de Andrei_Iasi
salut,

am facut in ultimile 2 luni un test intre mol evo si omv 100 pentru a vedea care este mai economica.
din cate am observat eu la omv am avut un consum mai bun cu ~1 l . nu a fost un test foarte exact , dar cadn puneam omv 100 ajungeam la birou cu un consum de sub 8 l/100 iar cu mol evo cu un consum intre 8 si 9. cand alimentam cu 95 (asta exclusiv de la mol) ajungeam cu consum intre 9 si 10 la birou.
eu inainte puneam exclusiv mol (95 sau evo).
ce e drept cu evo merge sensibil mai bine decat cu omv 100.
diferenta intre 95 si premium se simte(cel putin eu asa o simt) la cum da cuplul in turatii joase(sub 2500 rpm) si cat de repede urca tot de la turatii joase.

numai bine

Scris: Dum Noi 11, 2012 12:37 am
de Alex44
Atunci si e normal sa se simta, in sarcina mare la turatie mica. Atunci ai presiune mare pe cilindru, arderea e lenta, si probabilitatea de auto-aprindere foarte mare.

Azi am observat ca lukoil au renuntat la ECTO 98 si au acum 2 sortimente de benzina CO95, cea normala EUROLUK 95 si ECTO 95 (care cica mareste performantele motorului) ambele la acelasi pret (5.78 la statia respectiva).

Scris: Dum Noi 11, 2012 3:35 pm
de sabin.b
Nu vreau sa fiu carcotas, dar acum 1 luna am facut revizia de 40.000 km la Mitsubishi in Cluj. Cu ocazia asta am intrebat daca ma ajuta sa bag benzina de 99 sau 100, ori mai bine merg pe cea de 95 (mentionez ca in cei 40.000 km nu am bagat niciodata alta benzina decat Petrom 95 si nu am avut probleme).
Raspunsul primit a fost....cel putin ciudat: nu numai ca nu ma ajuta, dar chiar dauneaza! Cica motorul e facut sa mearga cu benzina de 95, iar daca bagam benzina cu cifra octanica mai mare dam peste cap arderile si se pot intampla diverse. Imi dadea exemplu un Colt la care i se aprindea ceva bec in bord ori de cate ori alimenta cu benzina cu CO peste 95 si tot venea in service, nestiind ce problema are.
Nu l-am contrazis pe tipul din service, insa mi se pare ciudat ce spune el. Mai ales ca pe masina scrie sa alimentez cu benzina cu CO 95 "or higher".

Pe de alta parte, inainte de motorul actual (1.8 benzina), am condus 11.000 km motorul de 1.6 benzina (tot Lancer). Si atunci alimentam tot cu benzina Petrom 95, insa am facut si un plin cu benzina Petrom 99 pentru a vedea diferentele. Ce am observat atunci a fost o crestere a consumului cu aproximativ 1L/100km, iar nu o scadere, asa cum a observat colegul Andrei_Iasi. Si nu am simtit nici o imbunatatire a performantelor masinii.

Scris: Dum Noi 11, 2012 10:13 pm
de Master4Mariners
Referitor la diferenta Mol Evo si OMV 100 , nu pot spune ca am facut un calcul la consum , insa la performante da . Am alimentat de curiozitate cu Mol Evo de la statia Mol spre iesirea Galati - Tecuci , insa performantele in demaraj eu le consider mai slabe decat cele cu OMV 100 . Nu stiu ce consum as avea cu Mol Evo , insa azi m-am intors de la Iasi si cu OMV 100 am avut un consum mediu de 7.0 l/100 in conditiile in care nu am mers la consum ( schimbari fregvente de treapta in depasiri , curbe , etc ) . Tinand cont ca vorbim de motorul 1.8 benzina pt Lancer 2012 si ca masina are 2800 km eu zic ca nu este rau . Masina trage bine chiar si la 2000 rpm .

Scris: Lun Noi 12, 2012 12:04 am
de Alex44
Indiferent de CO, benzina arde la fel de repede de la scanteie. Deci nu are cum sa dauneze CO mai mare. Poate sa faca un pic de bine, dar mai rau nu. Poate sa creasca un pic consumul daca benzina cu CO mai mare are mai mult etanol in ea, dar nu are cum sa daunez din nou, la noi se baga ~5%.

Mecanicii nostrii au un singur raspuns, universal valabil la orice problema ai avea cand te duci in service: BENZINA PROASTA DOMLE! Si daca le zici ca bagi benzina buna, atunci baa, de la benzina cu CO mare e problema, dauneaza motorului. Cand singura ta unealta e ciocanul, toate problemele iti par cuie. Daca ei au 8 clase, normal ca doar benzina e de vina.

Scris: Lun Noi 12, 2012 9:50 am
de godaro
in concluzie... efectele benzinei cu CO mai mare sunt incerte insa diferenta de pret este certa

mai mult decat atat, tot incert este intr-adevar si faptul ca ceea ce cumparam este intr-adevar OMV100/ MOL 100/ Petrom 99, etc

deci nu numai ca nu suntem siguri de efectetele benefice dar platim cu 20-30% in plus si nici nu stim cu adevarat ca ceea ce cumparam este cu adevarat ceea ce credem

eu nu contenesc sa ma intreb: de ce mai exista pe piata aceste sortimente de benzina?

Scris: Lun Noi 12, 2012 10:16 am
de Andrei_Iasi
salut,

in toata aceasta poveste cred ca subiectivisul este foarte mare si totodata efectul placebo isi face simtita prezenta. chiar si in ceea ce priveste consumul (care ar fi trebuit sa fie o treaba matematica) subiectivismul este mare. nu poate nimeni sa sapuna 100% ca a pastrat acelasi stil de condus si a avut aceleasi conditii de trafic. va dau exemplul meu care cand am pus prima data mol evo la colt am obtinut un consum mai mare cu 2 l . asta pentru ca imi schimbasem stiul de condus la unul sportiv in concordanta cu benzina folosita. acum , profit de faptul ca am cuplul la o turatie mai mica si in cazul asta este evident cum obtin un consum mai bun. schimb la 2500 in loc de 3000 .
cred ca fiecare ar trebui sa verifice cu ce benzina se simte cel mai bine (cunsum, putere , functionare masina) . degeaba unii spunem ca benzina X este mai buna (cum am vazut pe alte forumuri pareri despre lukoil) daca mie nu imi inspira incredere si nu ma risc.
lucrurile de care trebuie sa tinem cont insa sunt cele legate de defectiuni provocate de diferite benzine (martori check engine aprinsi , stricat injectoare etc) .

toate bune,

Scris: Lun Noi 12, 2012 1:28 pm
de gabone
Singura diferenta pe care am observat-o este intre bezina Petrom si cea de la Mol. Primii doi ani de zile am alimentat doar de la Petrom. In ultima vreme observasem ca relantiul nu era prea stabil, ba chiar oscila vizibil. In urma acestui incident am decis sa alimentez cu bezina Mol. Am avut surpriza sa observa faptul ca indicatorul turometrului era mult mai stabil. Am sa alimentez de curiozitate din nou cu Petrom sa vad daca tot asa se comporta.

Scris: Mar Noi 20, 2012 10:01 am
de radu-lancer
Eu folosesc la masina mea numai motorina Rompetrol.Si la vechea masina 2.0 DID tot Rompetrol puneam. Doar ca, poate ma insel eu motorina Efix tine mai mult poti parcurge mai multi km, in schimb ALTO 55 pe cat zvac iti ofera pe atat de repede se duce. Asa ca acum stiu , daca vreau zvac dar km mai putini ALTO 55, iar daca vreau km multi si nu gasesc vre-o benzinarie atunci folosesc EFIX.

Scris: Dum Noi 25, 2012 9:38 am
de abatele
Am un benzinar de doi ani ( 20 de mii de km) si , de mai mult timp , am constatat ca , la accelerare (?n 4-a si a 5-a treaptă) se aude un ronţăit ?n cabină . Am reclamat la revizia a doua , la Mit Motors Bucureşti , problema , dar la probă nu s-a mai auzit zgomotul. ?n schimb , la service-ul unde am făcut ITP-ul , un băiat mi-a zis că e din cuza benzinei şi mi-a recomandat să alimentez periodic şi cu benzină superioară . Ieri , zis şi făcut . Surpirza a fost totală , c?nd , după ce am băgat be de 99 , problema s-a rezolvat (sincer , nu credeam că asta e cauza) ! Concluzia este că producătorii noştri de benzină ne v?nd produsul cu cifra octanică de 95 - cu o calitate inferioară , dar şi faptul că motorul de pe ASX este prea sensibil la o astfel de problemă !
P.S. Şi vă mai spun că niciodată nu am alimentat de la vreun particular necunoscut , ci numai de la Petrom (cel mai mult ) , OMV şi Lukoil !