Despre combustibili

Generalitati vis-a-vis de automobilele Mitsubishi
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Jeff
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mai 12, 2007 3:28 pm
Contact:

Mesaj de Jeff » Mar Oct 23, 2007 2:39 pm

Sa povestim despre detonatii (knock, ping). Pot sa apara din mai multe cauze: avans prea "avansat", benzina cu cifra octanica prea mica (cu tendinte de autoaprindere), amestec prea sarac etc. Tendinta de autoaprindere este in schimb un fenomen benefic la motoarele diesel. In general masinile noi au un senzor de detonatii care ii spune calculatorului cand e problema. In cazul Mitsu Evo, la detectarea unui nr. prea mare de detonatii (se zice ca 5-6 e maximul admis) calculatorul interpoleaza automat harta de injectie normala (high octane) cu cea de detonatii (low octane), protejand motorul. Pentru a evita (mai ales la masinile tunate) fenomenul "knock" se recomanda folosirea celui mai bun combustibil (nu va zgarciti la benzina de 98, macar). Un ceas de amestec (AFR meter, air-fuel ratio meter) e si el bun. La unele masini se poate face un artificiu in sensul legarii unui dispozitiv de avertizare luminoasa pe senzorul de detonatii, foarte util. La fel, un boost prea mare la motoarele turbo poate duce la detonatii, pe langa suprasolicitarea turbinei.
NU adaugati kerosen la benzina, are tendinte mari de autoaprindere. Dintre aditivii recomandati pentru cresterea cifrei octanice sunt toluenul si metanolul, si unii aditivi comerciali (Octane Booster) - s-au efectuat studii si s-a demonstrat ca acestia ridica CO cu 1-3 grade.
Cifra octanica este masurata dupa niste standarde internationale, de baza sunt doua sisteme: RON (research octane number) si MON (motor octane number). In SUA se foloseste MON, in Europa RON - diferenta este de cca. 4-5 grade, adica benzina de 93 din SUA este cam 97-98 la noi.
Mai multe detalii:
http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating
http://www.prime-mover.org/Engines/GArt ... ctane.html

Avatar utilizator
DeBogdan
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 22, 2007 11:59 pm

Mesaj de DeBogdan » Lun Oct 29, 2007 3:16 pm

Autoaprinderea e ok la diesele, dar detonatiile diesel nu sunt ok nici la aceste motoare.
Detonatiile sunt, practic, arderi explozive declansate spontan in afara frontului de flacara, cu viteze de ardere de zeci de ori mai mari decat arderea normala. Efectele sunt nocive pentru motor, indiferent ca este benzinar sau diesel.
Detonatiile sunt favorizate de mersul subturat, pe perioade lungi de timp, folosind benzine de proasta calitate (CO scazuta, continut ridicat de sulf). astea combinate generaza depuneri de calamina care in timpul functionarii se comporta ca puncte fierbinti care aprind spontan amestecul carburant.

Avatar utilizator
SickneS
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mar 13, 2008 12:53 pm

Mesaj de SickneS » Vin Mar 20, 2009 10:57 am

cam care ar trebui sa fie CO la motorina ca sa nu apara astfel de probleme ... intreb deoarece as vrea sa projez cat mai mult motorul
am un Lancer 2008 si nu stiu daca are sensot de detonatii - probabil ca nu

Avatar utilizator
driverx
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 20, 2008 8:35 pm

Mesaj de driverx » Vin Mar 20, 2009 12:33 pm

Jeff

Tu stii despre ce vorbesc acuma. Am citit si eu ca 5-6 ar fi maximul admis, nu doar la EVO ci si la dricurile astea lente. Intrebarea e: daca ar fi mai multe arunca CEL?

Avatar utilizator
Samyaza
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Feb 04, 2009 2:22 pm

Mesaj de Samyaza » Vin Mar 12, 2010 12:26 pm

DeBogdan, sunt de parere ca functionarea MAC-urilor se bazeaza pe detonatie!
Cand ar putea sa apara la un MAC (aici diesel) aprinderi spontane daca nu exista bujii (ci doar de-alea incadescente)?

Avatar utilizator
neophitus
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iul 10, 2009 1:45 pm

Mesaj de neophitus » Vin Iul 01, 2011 1:12 pm

http://postimage.org/image/amtvig04/

Daca tot vorbim despre combustibili, eu o sa iau doar ce e bun in lista asta.

Avatar utilizator
chacha
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 22, 2008 11:12 am

Mesaj de chacha » Vin Iul 01, 2011 1:35 pm

Tabelul este vechi de vreo 3 ani si testele s-au facut pe Honda Accord parca...

Avatar utilizator
neophitus
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iul 10, 2009 1:45 pm

Mesaj de neophitus » Vin Iul 01, 2011 2:31 pm

Exact!
Ai un tabel cu teste mai noi chacha? Ar fi extrem de interesant. Mi s-a recomandat la Outie sa merg in prima 1000 cu 95, cum mai am putin si depasesc vreau sa pun un combustibil mai bun.

Avatar utilizator
neophitus
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iul 10, 2009 1:45 pm

Mesaj de neophitus » Lun Iul 04, 2011 6:05 pm

Am pus deja de la Petrom Top Premium 99+, parca am alta masina. Din ce vad mi-au crescut cheltuielile cam cu 5-10% (diferenta de pret + parca mananca un pic mai mult combustibil), insa e altceva, eu 95 nu mai pun de acum. Recomand cu tarie aceasta benzina!

Avatar utilizator
driverx
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 20, 2008 8:35 pm

Mesaj de driverx » Lun Iul 04, 2011 6:27 pm

Ma intreb cat placebo si cata realitate este in spatele unor afirmatii/concluzii/pareri ca cea de mai sus facuta de neophitus...

Scrie răspuns

Înapoi la “Generalitati”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 20 vizitatori