Maşina ?soldatului Universal?, Concepută ?n Rom?nia
Sistemul Grifon: un vehicul inteligent cu aplicaţii vaste at?t ?n domeniul civil, c?t şi ?n cel militar. O maşină de teren normală poate fi transformată ?ntr-un adevărat centru de prelucrare a informaţiilor primite de pe păm?nt, din apă şi din aer.
Conceptul, dezvoltat sută la sută ?n Rom?nia, se numeşte Grifon şi ?nglobează cele mai ?nalte tehnologii ale momentului. De altfel, diversele echipamente sunt furnizate de firme de top din ?ntreaga lume. Acesta este motivul pentru care Grifon este perfect interoperabil cu sistemele NATO.
Practic, este vorba despre o platformă multifuncţională, mobilă, care poate culege date ?n timp real din zone cu risc ridicat. Aceasta poate fi instalată at?t pe o maşină, c?t şi pe o şalupă sau un vehicul aeroglisor pe pernă de aer.
?n funcţie de tipul de misiune, Grifon poate fi echipat cu aparatură de vedere pe timp de noapte, termoviziune, radar, roboţi ghidaţi prin GPS, avion fără pilot (UAV), sistem de recunoaştere, balon de cercetare şi supraveghere, mitralieră şi multe altele.
Aceste echipamente au rolul de a aduna toate informaţiile posibile dintr-o anumită zonă de risc şi de a le transmite la un centru de comandă, pentru a fi luată cea mai bună decizie. Raza de acţiune este de 30 de kilometri pentru roboţii teleghidaţi şi ?ntre 30 şi 60 de kilometri pentru avioanele fără pilot.
Gamă largă de aplicaţii
Platforma Grifon, instalată pe un autovehicul Mitsubishi L200, poate fi configurată pentru protejarea zonelor de interes precum c?mpurile petroliere, centralele electrice şi alte instalaţii care sunt potenţiale ţinte ale unor acte criminale sau atacuri teroriste.
Sistemul este potrivit şi pentru sprijin ?n operaţiunile antidrog, controlul trecerii ilegale a frontierelor sau protecţia forţelor de intervenţie, precum şi pentru controlul şi supravegherea stingerii incendii?lor, protecţia pădurilor, apelor teritoriale şi maritime.De asemenea, poate fi folosit ?n operaţiuni de căutare şi salvare ?n zone critice sau ?mpotriva răpitorilor şi sechestratorilor de persoane.
?n toate aceste cazuri, roboţii multifuncţionali sunt trimişi de la o distanţă sigură, pentru a lua imagini, probe de sol sau alte informaţii. ?n cazul ?n care accesul este dificil, poate fi trimis un avion fără pilot.?n acest fel, sunt obţinute şi apoi integrate toate informaţiile dintr-o anumită arie, elimin?nd prezenţa fizică a omului. Sistemul funcţionează pe timp de zi şi de noapte, ?n orice condiţii meteorologice.
Mai multe in articolul complet de la sursa.
Sursa: Adevarul, editia 9 August 2009.
Conceptul, dezvoltat sută la sută ?n Rom?nia, se numeşte Grifon şi ?nglobează cele mai ?nalte tehnologii ale momentului. De altfel, diversele echipamente sunt furnizate de firme de top din ?ntreaga lume. Acesta este motivul pentru care Grifon este perfect interoperabil cu sistemele NATO.
Practic, este vorba despre o platformă multifuncţională, mobilă, care poate culege date ?n timp real din zone cu risc ridicat. Aceasta poate fi instalată at?t pe o maşină, c?t şi pe o şalupă sau un vehicul aeroglisor pe pernă de aer.
?n funcţie de tipul de misiune, Grifon poate fi echipat cu aparatură de vedere pe timp de noapte, termoviziune, radar, roboţi ghidaţi prin GPS, avion fără pilot (UAV), sistem de recunoaştere, balon de cercetare şi supraveghere, mitralieră şi multe altele.
Aceste echipamente au rolul de a aduna toate informaţiile posibile dintr-o anumită zonă de risc şi de a le transmite la un centru de comandă, pentru a fi luată cea mai bună decizie. Raza de acţiune este de 30 de kilometri pentru roboţii teleghidaţi şi ?ntre 30 şi 60 de kilometri pentru avioanele fără pilot.
Gamă largă de aplicaţii
Platforma Grifon, instalată pe un autovehicul Mitsubishi L200, poate fi configurată pentru protejarea zonelor de interes precum c?mpurile petroliere, centralele electrice şi alte instalaţii care sunt potenţiale ţinte ale unor acte criminale sau atacuri teroriste.
Sistemul este potrivit şi pentru sprijin ?n operaţiunile antidrog, controlul trecerii ilegale a frontierelor sau protecţia forţelor de intervenţie, precum şi pentru controlul şi supravegherea stingerii incendii?lor, protecţia pădurilor, apelor teritoriale şi maritime.De asemenea, poate fi folosit ?n operaţiuni de căutare şi salvare ?n zone critice sau ?mpotriva răpitorilor şi sechestratorilor de persoane.
?n toate aceste cazuri, roboţii multifuncţionali sunt trimişi de la o distanţă sigură, pentru a lua imagini, probe de sol sau alte informaţii. ?n cazul ?n care accesul este dificil, poate fi trimis un avion fără pilot.?n acest fel, sunt obţinute şi apoi integrate toate informaţiile dintr-o anumită arie, elimin?nd prezenţa fizică a omului. Sistemul funcţionează pe timp de zi şi de noapte, ?n orice condiţii meteorologice.
Mai multe in articolul complet de la sursa.
Sursa: Adevarul, editia 9 August 2009.
Mitsubishi L200 Grifon Intelligence Concept reprezinta o viziune moderna, rezultat al cooperarii dintre Mitsubishi si GPSS, una dintre cele mai importante companii integratoare de servicii din industria de securitate privata.
Este vorba despre o platformă mobila multifuncţionala, de interventie pentru operatiuni neconventionale ce pot aparea in situatii de urgenta, inclusiv operatiuni cu grad ridicat de pericol, dedicata abordarii diferite a provocarilor privind protectia infrastructurilor critice (campuri petroliere, centrale electrice, centrale nucleare, baraje), amenintarilor teroriste sau actelor criminale.
Sistemul mai este potrivit pentru sprijin in operatiunile anti-drog, controlul trecerii ilegale a frontierelor sau protectia fortelor de interventie, dar si pentru controlul si supravegherea stingerii incendiilor, protectia padurilor, apelor teritoriale sau controlul starii drumurilor si al cailor si nodurilor feroviare.
Este vorba despre o platformă mobila multifuncţionala, de interventie pentru operatiuni neconventionale ce pot aparea in situatii de urgenta, inclusiv operatiuni cu grad ridicat de pericol, dedicata abordarii diferite a provocarilor privind protectia infrastructurilor critice (campuri petroliere, centrale electrice, centrale nucleare, baraje), amenintarilor teroriste sau actelor criminale.
Sistemul mai este potrivit pentru sprijin in operatiunile anti-drog, controlul trecerii ilegale a frontierelor sau protectia fortelor de interventie, dar si pentru controlul si supravegherea stingerii incendiilor, protectia padurilor, apelor teritoriale sau controlul starii drumurilor si al cailor si nodurilor feroviare.
- Fişiere ataşate
-
- mitsubishi_l200_grifon_concept_102.jpg (90.24 KiB) Vizualizat de 7318 ori
-
- mitsubishi_l200_grifon_concept_101.jpg (107.23 KiB) Vizualizat de 7308 ori
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori