Scris: Mie Mar 18, 2009 8:41 pm
Deschid acest topic cu rugamintea ca unii cunoscatorii in industria auto sa poata da niste pareri (de care eu am nevoie) legat de CO la benzina. As vrea sa mentionez un caz concret:
La Mitsa mea pe capac la rezervor scrie Octane 95+ deci asta inseamna in presupunerea mea CO minim 95 (cata logica domnule , parca as fi militian). Insa ideea este:
- daca bag benzina de 95, sa merg pe cea aditivitata (vezi Efix95 pe care merg eu de obicei mai nou) sau "curata" (adica fara aditivi, nu fara apa... )? Am inteles ca ceva aditiv de la Efix nu ar fi prea recomandat (citit pe forum la Peugeot parca...).
- daca bag ceva benzina mai cu muschi (vezi Carrera 100 - desi parerea mea despre OMV este de no comment elegant, Mol EVO sau mai nou Alto 101) ce implica? Se strica in timp chiuloasa la motor (asa am auzit din folclor, datorita detonatiilor mai mari)? Consumul creste sau scade? Puterea am inteles ca va creste....
Sincer eu bag in general Efix95 dar mai salt si cate un Premium 99+ sau Carrera 100 deseori dar in seara asta ma manca mana pe Alto101 insa am scapat-o pe Efix95 zicand sa intreb inainte pasionatii mei dragi (voi sunteti aia, cu balacareri si fara ...)
Sincer nu ma intereseaza efecte Placebo sau pedala cu 1% mai vioaie ci:
- motor protejat
- consum decent
- putere normala (adica cea cu care se lauda injinerul de la Mitsu cand o scrie in carte) daca se poate....
Sincer sa fiu am bagat benzina in Austria (parca vreo 2 plinuri) insa nu m-a impresionat (ce-i drept am mers mult pe autostrada la 140-160) deci mi s-a parut asemanatoare cu aia de la noi (aia care o nimeresti fara apa prea multa). Recent am bagat niste Petrom de Bistrita de' nu imi mai statea acu' constant in a 3-a la 60 la ora in localitate aka vreo 2200-2300 rot/min si a trebuit sa ii dau a doua ca altfel tremura toata, ceea ce nu prea e normal asa ca am zis ca incerc altceva si am aruncat niste Carrera de pe traseu in rezervor si sincer s-a mai inviorat masina).
La Mitsa mea pe capac la rezervor scrie Octane 95+ deci asta inseamna in presupunerea mea CO minim 95 (cata logica domnule , parca as fi militian). Insa ideea este:
- daca bag benzina de 95, sa merg pe cea aditivitata (vezi Efix95 pe care merg eu de obicei mai nou) sau "curata" (adica fara aditivi, nu fara apa... )? Am inteles ca ceva aditiv de la Efix nu ar fi prea recomandat (citit pe forum la Peugeot parca...).
- daca bag ceva benzina mai cu muschi (vezi Carrera 100 - desi parerea mea despre OMV este de no comment elegant, Mol EVO sau mai nou Alto 101) ce implica? Se strica in timp chiuloasa la motor (asa am auzit din folclor, datorita detonatiilor mai mari)? Consumul creste sau scade? Puterea am inteles ca va creste....
Sincer eu bag in general Efix95 dar mai salt si cate un Premium 99+ sau Carrera 100 deseori dar in seara asta ma manca mana pe Alto101 insa am scapat-o pe Efix95 zicand sa intreb inainte pasionatii mei dragi (voi sunteti aia, cu balacareri si fara ...)
Sincer nu ma intereseaza efecte Placebo sau pedala cu 1% mai vioaie ci:
- motor protejat
- consum decent
- putere normala (adica cea cu care se lauda injinerul de la Mitsu cand o scrie in carte) daca se poate....
Sincer sa fiu am bagat benzina in Austria (parca vreo 2 plinuri) insa nu m-a impresionat (ce-i drept am mers mult pe autostrada la 140-160) deci mi s-a parut asemanatoare cu aia de la noi (aia care o nimeresti fara apa prea multa). Recent am bagat niste Petrom de Bistrita de' nu imi mai statea acu' constant in a 3-a la 60 la ora in localitate aka vreo 2200-2300 rot/min si a trebuit sa ii dau a doua ca altfel tremura toata, ceea ce nu prea e normal asa ca am zis ca incerc altceva si am aruncat niste Carrera de pe traseu in rezervor si sincer s-a mai inviorat masina).