Benzina Co95 Vs. 100
Deschid acest topic cu rugamintea ca unii cunoscatorii in industria auto sa poata da niste pareri (de care eu am nevoie) legat de CO la benzina. As vrea sa mentionez un caz concret:
La Mitsa mea pe capac la rezervor scrie Octane 95+ deci asta inseamna in presupunerea mea CO minim 95 (cata logica domnule , parca as fi militian). Insa ideea este:
- daca bag benzina de 95, sa merg pe cea aditivitata (vezi Efix95 pe care merg eu de obicei mai nou) sau "curata" (adica fara aditivi, nu fara apa... )? Am inteles ca ceva aditiv de la Efix nu ar fi prea recomandat (citit pe forum la Peugeot parca...).
- daca bag ceva benzina mai cu muschi (vezi Carrera 100 - desi parerea mea despre OMV este de no comment elegant, Mol EVO sau mai nou Alto 101) ce implica? Se strica in timp chiuloasa la motor (asa am auzit din folclor, datorita detonatiilor mai mari)? Consumul creste sau scade? Puterea am inteles ca va creste....
Sincer eu bag in general Efix95 dar mai salt si cate un Premium 99+ sau Carrera 100 deseori dar in seara asta ma manca mana pe Alto101 insa am scapat-o pe Efix95 zicand sa intreb inainte pasionatii mei dragi (voi sunteti aia, cu balacareri si fara ...)
Sincer nu ma intereseaza efecte Placebo sau pedala cu 1% mai vioaie ci:
- motor protejat
- consum decent
- putere normala (adica cea cu care se lauda injinerul de la Mitsu cand o scrie in carte) daca se poate....
Sincer sa fiu am bagat benzina in Austria (parca vreo 2 plinuri) insa nu m-a impresionat (ce-i drept am mers mult pe autostrada la 140-160) deci mi s-a parut asemanatoare cu aia de la noi (aia care o nimeresti fara apa prea multa). Recent am bagat niste Petrom de Bistrita de' nu imi mai statea acu' constant in a 3-a la 60 la ora in localitate aka vreo 2200-2300 rot/min si a trebuit sa ii dau a doua ca altfel tremura toata, ceea ce nu prea e normal asa ca am zis ca incerc altceva si am aruncat niste Carrera de pe traseu in rezervor si sincer s-a mai inviorat masina).
La Mitsa mea pe capac la rezervor scrie Octane 95+ deci asta inseamna in presupunerea mea CO minim 95 (cata logica domnule , parca as fi militian). Insa ideea este:
- daca bag benzina de 95, sa merg pe cea aditivitata (vezi Efix95 pe care merg eu de obicei mai nou) sau "curata" (adica fara aditivi, nu fara apa... )? Am inteles ca ceva aditiv de la Efix nu ar fi prea recomandat (citit pe forum la Peugeot parca...).
- daca bag ceva benzina mai cu muschi (vezi Carrera 100 - desi parerea mea despre OMV este de no comment elegant, Mol EVO sau mai nou Alto 101) ce implica? Se strica in timp chiuloasa la motor (asa am auzit din folclor, datorita detonatiilor mai mari)? Consumul creste sau scade? Puterea am inteles ca va creste....
Sincer eu bag in general Efix95 dar mai salt si cate un Premium 99+ sau Carrera 100 deseori dar in seara asta ma manca mana pe Alto101 insa am scapat-o pe Efix95 zicand sa intreb inainte pasionatii mei dragi (voi sunteti aia, cu balacareri si fara ...)
Sincer nu ma intereseaza efecte Placebo sau pedala cu 1% mai vioaie ci:
- motor protejat
- consum decent
- putere normala (adica cea cu care se lauda injinerul de la Mitsu cand o scrie in carte) daca se poate....
Sincer sa fiu am bagat benzina in Austria (parca vreo 2 plinuri) insa nu m-a impresionat (ce-i drept am mers mult pe autostrada la 140-160) deci mi s-a parut asemanatoare cu aia de la noi (aia care o nimeresti fara apa prea multa). Recent am bagat niste Petrom de Bistrita de' nu imi mai statea acu' constant in a 3-a la 60 la ora in localitate aka vreo 2200-2300 rot/min si a trebuit sa ii dau a doua ca altfel tremura toata, ceea ce nu prea e normal asa ca am zis ca incerc altceva si am aruncat niste Carrera de pe traseu in rezervor si sincer s-a mai inviorat masina).
ca tot ai zis de austria..in vara am facut niste drumuri pe acolo(cu un ibiza 1.4 101cp) si am pus cea mai proasta benzina ever la un Agip.De 95 intr-adevar dar ideea e ca nu am reusit sa urcam Glocklocknerstrasse(parca asa se scrie Transfagarasanul lor) cu 4 persoane in masina.Tot la ei am pus si cea mai buna benzina la un BP, tot 95 dar clar era altceva.Oricum la Ibiza ii place foarte tare cu 99 si chiar e diferit comportamentul fata de 95.
eu cred ca cel mai bine e sa identifici tu benzina pe care o place masina ta.eu asa am facut la a mea si e clar..traieste o poveste de iubire cu petrom
eu cred ca cel mai bine e sa identifici tu benzina pe care o place masina ta.eu asa am facut la a mea si e clar..traieste o poveste de iubire cu petrom
Baga de care vrei tu. Eu fac altfel.
In oras pun de 95 pentru ca nu vreau mare lucru. Ma rog, nevasta.. E o chestie de economie. Daca merg cu medie de 5 km/h nu are rost o benzina super buna.
La drumuri pe afara pun 98 sau 100 sau 99 care o fi de la rompetrol, omv sau petromv. Diferenta se cunoaste bine chiar.
Motorul e protejat, stai fara grija. Daca nu crapa cind il duci la 5000 rpm, atunci nu o sa crape cind ii pui un an benzina de 95.
In oras pun de 95 pentru ca nu vreau mare lucru. Ma rog, nevasta.. E o chestie de economie. Daca merg cu medie de 5 km/h nu are rost o benzina super buna.
La drumuri pe afara pun 98 sau 100 sau 99 care o fi de la rompetrol, omv sau petromv. Diferenta se cunoaste bine chiar.
Motorul e protejat, stai fara grija. Daca nu crapa cind il duci la 5000 rpm, atunci nu o sa crape cind ii pui un an benzina de 95.
- shadow2blade
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mie Dec 03, 2008 7:15 pm
Atunci cred ca de data viitoare (acum am apucat sa bag Efix95 care mi se pare lenesa rau) voi incepe teste: cate 2 plinuri din urmatoarele:
- prima va fi Premium 99+
- a doua Mol EVO
- a treia Mol 95 sau cum io zice.
Petrom 95 din Bistrita nu mai bag ca m-au suparat ultima oara iar de OMV nu am eu o parere asa buna dar nu stiu de ce... Eventual poate voi lua in calcul si PetromV, voi vedea. Alto 101 ma cam sperie cu cifra lor octanica, sa nu fuga motorul pe aratura si sa raman cu chiuloasa in caroserie ....
In urma testelor voi urmari:
1. comportamentul masinii
2. consumul masinii
Voi revenii cu detalii in 2-3 luni legat de rezultatele testului (sau mai repede daca visez la vreun loc pe care sa vreau sa il vad in vreo noapte si o iau eu pe aratura...si imi iau iarasi concediu)....
LE: Voi urmari pe cat posibil sa schimb vitezele in afara in 4200 rpm iar in oras in modul clasic (adica cum poti din cauza traficului) pentru a vedea la consum diferentele..... Va conta evident si cat va fi urban si extra dar poate voireusi sa pastrez o medie relativ constanta....
- prima va fi Premium 99+
- a doua Mol EVO
- a treia Mol 95 sau cum io zice.
Petrom 95 din Bistrita nu mai bag ca m-au suparat ultima oara iar de OMV nu am eu o parere asa buna dar nu stiu de ce... Eventual poate voi lua in calcul si PetromV, voi vedea. Alto 101 ma cam sperie cu cifra lor octanica, sa nu fuga motorul pe aratura si sa raman cu chiuloasa in caroserie ....
In urma testelor voi urmari:
1. comportamentul masinii
2. consumul masinii
Voi revenii cu detalii in 2-3 luni legat de rezultatele testului (sau mai repede daca visez la vreun loc pe care sa vreau sa il vad in vreo noapte si o iau eu pe aratura...si imi iau iarasi concediu)....
LE: Voi urmari pe cat posibil sa schimb vitezele in afara in 4200 rpm iar in oras in modul clasic (adica cum poti din cauza traficului) pentru a vedea la consum diferentele..... Va conta evident si cat va fi urban si extra dar poate voireusi sa pastrez o medie relativ constanta....
LA masina din semnatura de obiecei bag Efix sau Petrom de 95. In oras nu ai nevoie de altceva. La drumuri in afara localitatii bag doar Petrom 99 cu care masina merge f bine, dupa ce am verificat toate celelalte cu cifre octanice mari. Am bagat Alto 101, 3 plinuri din care 2 le-am papat afara si 1 in oras. E cea mai mare caterinca de benzina. Nu am simtit nicio diferenta cat de mica. Nici macar cum simt cand trec de la Ptrom de 95 la 99. Rectific, e o diferenta, la consum.... in rau!
- shadow2blade
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mie Dec 03, 2008 7:15 pm
- Cristian Stancu
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Lun Sep 22, 2008 5:55 pm
referitor la 95 vs 100 ...cu siguranta 100
cititi si voi http://www.referat.ro/referate/Benzine_ ... _7226.html
referitor la aditivi...mai toate benzinele contin aditivi care descompun apa H2O in molecule ce pot fi arse.
cititi si voi http://www.referat.ro/referate/Benzine_ ... _7226.html
referitor la aditivi...mai toate benzinele contin aditivi care descompun apa H2O in molecule ce pot fi arse.
Baieti, diferenta intre benzina de 95 si benzina de 100 consta in detonatii, DAR NU IN PUTEREA ACESTORA! Diferenta consta in mersul regulat al motorului, nu in puterea dezvoltata! De aceea, este absoult eronata afirmatia "in oras merg cu CO 95, ca nu merita mai mult, iar afara cu CO 100". In plus de asta, la noi, benzina vinduta la pompa are CO mai mic decit ce declara vinzatorul. Puneti niste CO95 si lasati masina la ralenti, sa vedeti ca nu merge chiar rotund. Puneti CO 98-100, sa vedeti ca un pic se schimba mersul motorului.
Personal, la inceput am pus CO 95 de la MOL, dar a-nceput sa-mi dea rateuri nasoale la ralenti. Am schimbat cu CO 95 de la Petrom - aceeasi poveste. Intrucit 99+ de la Petrom era (si este) mult mai ieftina decit CO 95 de la MOL si de la mai toti, am incercat schimbarea. De atunci arareori mi se-ntimpla sa mai tremure la ralenti si asta numai cind alimentez de la alte benzinarii.
Personal, la inceput am pus CO 95 de la MOL, dar a-nceput sa-mi dea rateuri nasoale la ralenti. Am schimbat cu CO 95 de la Petrom - aceeasi poveste. Intrucit 99+ de la Petrom era (si este) mult mai ieftina decit CO 95 de la MOL si de la mai toti, am incercat schimbarea. De atunci arareori mi se-ntimpla sa mai tremure la ralenti si asta numai cind alimentez de la alte benzinarii.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: AlexHecy și 62 vizitatori