Documentatie foarte utila pentru incepatori in mecanica, motoare, etc:
http://auto.howstuffworks.com/automobile.htm
Foarte tare...
Documentatie Auto Howstuffworks
- adrian lancer
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Sâm Iun 07, 2008 12:38 pm
motor aspirat (pe benzina sau motorina) este fara turbo
motor supraalimentat este cel in care se baga aer cu presiune peste cea atmosferica cu ajutorul unei turbine (actionata de gazele arse care ies pe evacuare) sau al unui compresor mecanic (actionat de motor printr-o curea la fel ca si aerul conditionat sau servo)
mai exista si motoarele care au si turbina si compresor. compresorul este bun la turatii joase, turbina avand nevoie de ceva presiune pana "pleaca"...dupa cate am inteles si eu compresorul se decupleaza automat cand intra turbina
masini ca mazda rx8 au motor rotativ, practic nu este un piston care se misca sus - jos ci se invarte. foarte putine piese in miscare, de unde si randament destul de mare - motor de 1,3litri vreo 220 cai, pierde insa la cuplu si are nevoie de ture multe, de unde si consum foarte mare.
in general un motor aspirat care se doreste a fi supraalimentat, mai ales prin turbo, necesita si schimbarea unor componente interne (pistoane, bolturi, biele, axe cu came, etc). ele pot rezista, dar este riscant.
mai multe detalii pot da tuneri ce "bantuie" pe aici. chiar ii invit sa dea unele detalii pentru a invata si noi de ce nu mergem la piata sa cumparam un kil de turbo si sa il aruncam acolo.
apropo de howstuffworks, au acolo baietii si ceva filmulete animate prin care se intelege functionarea unor componente foarte bine.
motor supraalimentat este cel in care se baga aer cu presiune peste cea atmosferica cu ajutorul unei turbine (actionata de gazele arse care ies pe evacuare) sau al unui compresor mecanic (actionat de motor printr-o curea la fel ca si aerul conditionat sau servo)
mai exista si motoarele care au si turbina si compresor. compresorul este bun la turatii joase, turbina avand nevoie de ceva presiune pana "pleaca"...dupa cate am inteles si eu compresorul se decupleaza automat cand intra turbina
masini ca mazda rx8 au motor rotativ, practic nu este un piston care se misca sus - jos ci se invarte. foarte putine piese in miscare, de unde si randament destul de mare - motor de 1,3litri vreo 220 cai, pierde insa la cuplu si are nevoie de ture multe, de unde si consum foarte mare.
in general un motor aspirat care se doreste a fi supraalimentat, mai ales prin turbo, necesita si schimbarea unor componente interne (pistoane, bolturi, biele, axe cu came, etc). ele pot rezista, dar este riscant.
mai multe detalii pot da tuneri ce "bantuie" pe aici. chiar ii invit sa dea unele detalii pentru a invata si noi de ce nu mergem la piata sa cumparam un kil de turbo si sa il aruncam acolo.
apropo de howstuffworks, au acolo baietii si ceva filmulete animate prin care se intelege functionarea unor componente foarte bine.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 66 vizitatori