Vad ca nimeni nu da sfaturi deci ma bag eu, desi sunt incepator si nu sunt cel mai avizat dar in cateva luni am facut >20.000 km si am o mica parere despre ele:
Eu am o Mitsu Carisma 2001 (2002) iar parerea mea, cu bune si rele despre masina mea o gasesti aici:
http://www.mitsu.ro/forums/viewtopic.php?t=1087
Altele legate de piese:
- cilindru de ambreiaj e preluat si de Daewoo si e de vreo 17 ori mai ieftin decat cel pe care scrie Mitsu (adica 38 RON + TVA) si este IDENTIC. Cel de Mitsu era 680 RON.
- ieri un prieten de al meu (inginer auto cu vechime) se mai uita pe la motor: o alta concluzie imdediata a fost urmatoarea: unitatea ABS de la Nubira este tot de Mitsu, deci in caz de bube, alta problema care se poate rezolva lejer, raportat la Mitsu.
Mentionez ca piesele sunt IDENTICE, deci nu asemanatoare, deci nu este o improvizatie.
Ce pot sa spun despre Mitsa mea este ca este o super masina ca fiabilitate, deci super masina. ieri de exemplu am urcat pe Blazna la vreo 1200+ m altitudine dar partial pe un drum forestier, partial pe ce s-a putut. Cu grija ce e drept. Ideea este ca este o masina care nu te lasa, nu se strica si daca o iei buna ai sansa sa vezi ca masini mai aratoase ca bord sau poate aspect exterior vad service-ul, pe cand a mea merge sa schimbe uleiul si filtrele. Asta in conditiile in care masina nu merge numai pe drumuri bune. Insa cu mentiunea ca am grija de ea doar ca imi fac treaba oriunde merg, adica eu conduc masina, nu ea pe mine si merg unde am nevoie, nu suport replici de genu "masina mea nu merge pe acolo ca e rau drumu sau altele...". De aia e masina sa mearga peste tot. Insa evident fara sa o fortez sau sa imi bat joc de ea.
Altele: daca ai un service bun (si cu un prieten pe masura) m-a costat revizia vreo 460 RON (ulei, filtre, o curelusa si reglat ambreiaj, vroiam eu sa cupleze mai jos pedala) cu tot cu manopera care a fost aproape cat piesele.
Un alt lucru care mi se pare fantastic este tinuta de drum care este peste altele cu preturi duble (la SH ma refer) si desi e benzinara, consumul este economic. Probabil, media mea va fi pe la 40-50 de mii pe an dar cu toate astea, nu duc dorul unui diesel. Consum afara incarcata maxim (4 persoane + bagaje la greu+AC non stop), concediu de 2300 de km, a scos un consum de 6.5 in conditiile in care eu emrg cat imi permite drumul, deci nu cu 90-100 km/h sa scot consum bun. Daca drumul imi permite 160, atata ii dau, daca 50 merg cu 50. Deci nu e sperietoare nici la consum.
legat de piese, incep sa apara linkuri pe forum cu distribuitori de piese japoneze la preturi Ok deci nu e o spaima.
Si vorba prietenului meu: desi toti nepriceputii (se referea la mecanici) fug de japoneze, eu le iubesc. Toate lucrurile sunt la locul lor si nimic nu e in plus sau in minus. Sunt pur si simplu superbe. Eu tin mult la parerea lui pentru ca e totusi director de service cu facultate in domeniu facuta la vremea ei, la Poli nu ca acum la apelul de seara.
Pentru alte informatii (mai mult de incepator :-D ) iti stau la dispozitie pe forum...