Scris: Dum Mai 25, 2008 2:19 am
Salut ,
Acum o zi mi-am luat masina (Mitsubishi Lancer 2.0L 140cp) si nu am f multa experienta in condus in general , si cam 0 cand vine vorba de a conduce un diesel(fosta masina era o dacie obosita... )
As vrea daca puteti sa ma ajutati si sa imi corectati afiramtiile urmatoare care descriu modul in care am inteles eu ca ar trebui condusa masina in perioada de rodaj :
- sa nu accelerez brutal in nici o treapta , pana nu am depasit 1750(zic eu 2000 pt siguranta) rpm , dupa depasirea acestei valori se poate apasa brusc pedala de acceleratie , dar pana in limita a 3000 rpm.
-sa nu merg subturat in vitezele 3,4,5(adica sa am pe cat posibil peste 2000rpm cea mai mare parte a timpului)
-sa nu forjez motorul imediat dupa pornire.
-perioada de rodaj dureaza ...1000-3000km...?...
Dupa perioada de rodaj din cate am inteles se conduce la fel , doar ca o pot forja mai tare , limita de 3000 rpm trecand pe undeva pe la vreo 4000
Thanks!
Acum o zi mi-am luat masina (Mitsubishi Lancer 2.0L 140cp) si nu am f multa experienta in condus in general , si cam 0 cand vine vorba de a conduce un diesel(fosta masina era o dacie obosita... )
As vrea daca puteti sa ma ajutati si sa imi corectati afiramtiile urmatoare care descriu modul in care am inteles eu ca ar trebui condusa masina in perioada de rodaj :
- sa nu accelerez brutal in nici o treapta , pana nu am depasit 1750(zic eu 2000 pt siguranta) rpm , dupa depasirea acestei valori se poate apasa brusc pedala de acceleratie , dar pana in limita a 3000 rpm.
-sa nu merg subturat in vitezele 3,4,5(adica sa am pe cat posibil peste 2000rpm cea mai mare parte a timpului)
-sa nu forjez motorul imediat dupa pornire.
-perioada de rodaj dureaza ...1000-3000km...?...
Dupa perioada de rodaj din cate am inteles se conduce la fel , doar ca o pot forja mai tare , limita de 3000 rpm trecand pe undeva pe la vreo 4000
Thanks!