Revista Presei - Mitsubishi News -
- radu-lancer
- EVO VII
- Mesaje: 933
- Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Revista Presei - Mitsubishi News -
ANALIZA România și piața auto. Cei mai mulți angajați, cea mai mică productivitate, pe locul opt în UE la producție auto
România e pe locul opt în Europa la producție auto, cu 437.628 de modele fabricate în 2020, fiind depășită de Germania, Franța, Spania, Italia, Cehia, Slovacia și Ungaria. Interesant e că, potrivit ACEA, România are cei mai mulți angajați din UE în producția de automobile, 194.787, dar cea mai mică productivitate, cu doar 2,5 automobile produse anual de un muncitor, la nivelul anului 2018.
Producția auto, deși a pierdut teren în ultima vreme, din cauza pandemiei și a crizei de semiconductori, scăzând cu peste 20% în 2020, e dominată de Germania, care produce peste 3,4 milioane de mașini, urmată de Spania cu 1,75 milioane și Cehia cu 1,12 milioane.
Spre deosebire de România, cele trei țări sunt și foarte productive, cu 18 mașini produse anual de un muncitor în Spania, opt în Cehia și 6,4 în Germania. Foarte productive sunt și Slovenia, cu 13,2 mașini pe muncitor anual sau Slovacia cu 12,8 mașini produse de un muncitor anual.
Cum se explică productivitatea redusă a muncitorilor români? Aceasta e în parte cauzată de sindicate, care nu acceptă moderinzarea celor două fabrici auto din România, plus a celei de motoare, iar acest fapt, deși păstrează numărul de angajați, rod la productivitatea generală a țării, ajunsă zona europeană, cu cei mai mulți angajați în producția auto, dar cu cea mai mică productivitate.
De altfel, suntem printre ultimii, dată fiind dimensiunea pieței românești, și la numărul de înmatriculări, dar și la dimensiunea parcului auto. În ceea ce privește mașinile noi, în România, acestea erau, în 2020, șapte la mia de locuitori, pe penultimul loc din Europa, depășind doar Bulgaria.
De asemenea, România e penultima din UE la rata generală de motorizare cu 414 mașini la mia de locuitori, într-un top condus de Luxemburg, cu 781/1.000, Polonia 747/1.000 și Italia 742/1.000.
https://economedia.ro/analiza-romania-s ... gtiAt9ByHt
(video) IIHS se pregăteşte să introducă un crash test lateral actualizat. În faza demo doar un crossover din 20 l-a trecut cu bine
nstitutul American de Asigurări pentru Siguranța Rutieră (IIHS) a făcut publice rezultatele unui crash test lateral actualizat. Entitatea independentă intenționează să-l introducă în programul standard de teste de impact în 2023.
Până atunci însă, în scopuri demonstrative, producătorilor auto li s-a arătat la ce capitol urmează să lucreze pentru a putea cuceri ce mai înaltă distincţie pe care o oferă – TOP SAFETY PICK +
Schema generală a testului de impact lateral nu s-a schimbat, însă a fost înăsprit: în continuare un cărucior cu o barieră deformabilă atașată în faţa sa, care imită o altă mașină, este trimisă în partea stângă laterală a modelului testat sub un unghi drept. Dar parametrii de testare au fost modificați în conformitate cu realitățile rutiere din zilele noastre.
Bariera imită acum partea din față a unui crossover de dimensiuni medii, mai degrabă decât un autoturism cu am fost până acum de zeci de ani, reieşind din faptul că popularitatea unor astfel de maşini cu gardă la sol mai mare creşte pe zi ce trece.
Astfel spus, greutatea totală a structurii a fost mărită de la aproximativ 1.500 la circa 1.900 kg, iar viteza de impact a fost mărită de la 50 la 59.5 km/h. Drept rezultat energia cinetică în urma impactului a crescut dintr-o dată cu 82%!
La testele demonstrative au participat diferite mașini, dar 20 de crossovere de dimensiuni medii au fost alese pentru prima serie de teste pe scară largă conform noilor reguli. După vechea metodă aproape toate au demonstrat rezultate bune, dar acum a rezistat doar unul – Mazda CX-5!
S-a constatat că deformarea corpului maşinii a fost nesemnificativă, iar sarcinile asupra manechinelor au fost acceptabile, deşi pieptul șoferului a fost strâns puţin mai mult decât prevede pragul de siguranță.
Cel mai bun rezultat
Cel mai rău
Dintre cele 19 crossovere rămase, nouă au primit calificarea Satisfăcător, alte opt – La limită, iar în coada listei s-au clasat Honda HR-V și Mitsubishi Eclipse Cross cu verdictul – Rău. De exemplu, la Honda, montantul central a fost apăsat în interior atât de tare încât s-a apropiat de poziţia de mijloc în care e instalat scaunul şoferului!
Cei de la IIHS au remarcat că, în linii generale, nu au fost surprinși de rezultate, însă un nivel ridicat de protecție în caz de impact lateral este destul de realizabil la nivelul actual de dezvoltare a tehnologiei. În viitor producătorii auto vor trebui să întărească montanții centrali, portierele și să rearanjeze zonele de ondulare programabile pentru a optimiza absorbția și distribuția energiei de impact.
Conform datelor pentru anul 2019, 23% dintre victimele accidentelor cu autoturisme au avut de suferit în situaţii cu impact lateral.
https://autoblog.md/video-iihs-se-prega ... t-cu-bine/
Ce riscă internauţii care publică fotografii din trafic în care se poate identifica numărul maşinii
Potrivit legii, dacă se distinge numărul de înmatriculare, proprietarul maşinii are dreptul să depună o plângere la autoritatea care supraveghează prelucrarea datelor personale. Sancţiunea poate ajunge până la 30 de mii de lei. În cazul în care ulterior maşina este vandalizată, proprietarul poate cere despăgubiri în instanţă. Conform legii, informaţiile referitoare la numerele de înmatriculare ale autoturismelor reprezintă date cu caracter personal, deoarece conduc la identificarea în mod indirect a proprietarilor – persoane fizice – ale vehiculelor respective.
https://adevarul.ro/news/eveniment/ce-r ... index.html
România e pe locul opt în Europa la producție auto, cu 437.628 de modele fabricate în 2020, fiind depășită de Germania, Franța, Spania, Italia, Cehia, Slovacia și Ungaria. Interesant e că, potrivit ACEA, România are cei mai mulți angajați din UE în producția de automobile, 194.787, dar cea mai mică productivitate, cu doar 2,5 automobile produse anual de un muncitor, la nivelul anului 2018.
Producția auto, deși a pierdut teren în ultima vreme, din cauza pandemiei și a crizei de semiconductori, scăzând cu peste 20% în 2020, e dominată de Germania, care produce peste 3,4 milioane de mașini, urmată de Spania cu 1,75 milioane și Cehia cu 1,12 milioane.
Spre deosebire de România, cele trei țări sunt și foarte productive, cu 18 mașini produse anual de un muncitor în Spania, opt în Cehia și 6,4 în Germania. Foarte productive sunt și Slovenia, cu 13,2 mașini pe muncitor anual sau Slovacia cu 12,8 mașini produse de un muncitor anual.
Cum se explică productivitatea redusă a muncitorilor români? Aceasta e în parte cauzată de sindicate, care nu acceptă moderinzarea celor două fabrici auto din România, plus a celei de motoare, iar acest fapt, deși păstrează numărul de angajați, rod la productivitatea generală a țării, ajunsă zona europeană, cu cei mai mulți angajați în producția auto, dar cu cea mai mică productivitate.
De altfel, suntem printre ultimii, dată fiind dimensiunea pieței românești, și la numărul de înmatriculări, dar și la dimensiunea parcului auto. În ceea ce privește mașinile noi, în România, acestea erau, în 2020, șapte la mia de locuitori, pe penultimul loc din Europa, depășind doar Bulgaria.
De asemenea, România e penultima din UE la rata generală de motorizare cu 414 mașini la mia de locuitori, într-un top condus de Luxemburg, cu 781/1.000, Polonia 747/1.000 și Italia 742/1.000.
https://economedia.ro/analiza-romania-s ... gtiAt9ByHt
(video) IIHS se pregăteşte să introducă un crash test lateral actualizat. În faza demo doar un crossover din 20 l-a trecut cu bine
nstitutul American de Asigurări pentru Siguranța Rutieră (IIHS) a făcut publice rezultatele unui crash test lateral actualizat. Entitatea independentă intenționează să-l introducă în programul standard de teste de impact în 2023.
Până atunci însă, în scopuri demonstrative, producătorilor auto li s-a arătat la ce capitol urmează să lucreze pentru a putea cuceri ce mai înaltă distincţie pe care o oferă – TOP SAFETY PICK +
Schema generală a testului de impact lateral nu s-a schimbat, însă a fost înăsprit: în continuare un cărucior cu o barieră deformabilă atașată în faţa sa, care imită o altă mașină, este trimisă în partea stângă laterală a modelului testat sub un unghi drept. Dar parametrii de testare au fost modificați în conformitate cu realitățile rutiere din zilele noastre.
Bariera imită acum partea din față a unui crossover de dimensiuni medii, mai degrabă decât un autoturism cu am fost până acum de zeci de ani, reieşind din faptul că popularitatea unor astfel de maşini cu gardă la sol mai mare creşte pe zi ce trece.
Astfel spus, greutatea totală a structurii a fost mărită de la aproximativ 1.500 la circa 1.900 kg, iar viteza de impact a fost mărită de la 50 la 59.5 km/h. Drept rezultat energia cinetică în urma impactului a crescut dintr-o dată cu 82%!
La testele demonstrative au participat diferite mașini, dar 20 de crossovere de dimensiuni medii au fost alese pentru prima serie de teste pe scară largă conform noilor reguli. După vechea metodă aproape toate au demonstrat rezultate bune, dar acum a rezistat doar unul – Mazda CX-5!
S-a constatat că deformarea corpului maşinii a fost nesemnificativă, iar sarcinile asupra manechinelor au fost acceptabile, deşi pieptul șoferului a fost strâns puţin mai mult decât prevede pragul de siguranță.
Cel mai bun rezultat
Cel mai rău
Dintre cele 19 crossovere rămase, nouă au primit calificarea Satisfăcător, alte opt – La limită, iar în coada listei s-au clasat Honda HR-V și Mitsubishi Eclipse Cross cu verdictul – Rău. De exemplu, la Honda, montantul central a fost apăsat în interior atât de tare încât s-a apropiat de poziţia de mijloc în care e instalat scaunul şoferului!
Cei de la IIHS au remarcat că, în linii generale, nu au fost surprinși de rezultate, însă un nivel ridicat de protecție în caz de impact lateral este destul de realizabil la nivelul actual de dezvoltare a tehnologiei. În viitor producătorii auto vor trebui să întărească montanții centrali, portierele și să rearanjeze zonele de ondulare programabile pentru a optimiza absorbția și distribuția energiei de impact.
Conform datelor pentru anul 2019, 23% dintre victimele accidentelor cu autoturisme au avut de suferit în situaţii cu impact lateral.
https://autoblog.md/video-iihs-se-prega ... t-cu-bine/
Ce riscă internauţii care publică fotografii din trafic în care se poate identifica numărul maşinii
Potrivit legii, dacă se distinge numărul de înmatriculare, proprietarul maşinii are dreptul să depună o plângere la autoritatea care supraveghează prelucrarea datelor personale. Sancţiunea poate ajunge până la 30 de mii de lei. În cazul în care ulterior maşina este vandalizată, proprietarul poate cere despăgubiri în instanţă. Conform legii, informaţiile referitoare la numerele de înmatriculare ale autoturismelor reprezintă date cu caracter personal, deoarece conduc la identificarea în mod indirect a proprietarilor – persoane fizice – ale vehiculelor respective.
https://adevarul.ro/news/eveniment/ce-r ... index.html







PAGINA OFICIALA DE FACEBOOK A FORUMULUI
https://www.facebook.com/MitsubishiClubRomania/[/size]


GRUPURI FACEBOOK ASOCIATE FORUMULUI
https://www.facebook.com/groups/814065265606913
https://www.facebook.com/groups/225851630758743
- radu-lancer
- EVO VII
- Mesaje: 933
- Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Revista Presei - Mitsubishi News -
Acesta e un Lancer Evo X de pe vremea când Mitsubishi avea cel mai puternic motor de 2.0 litri din lume, uleiul în care se schimba la fiecare 5 mii km
Astăzi, dacă dai o căutare pe net ca să vezi care ar fi cel mai puternic motor de 2.0 litri sau de 4 cilindri din lume, livrat vreodată de un producător, vei afla că motorul de pe compactele moderne Mercedes-AMG, de 2.0 litri şi 421 CP, e răspunsul. Dar nu e chiar aşa. Mitsubishi a avut o foarte scurtă perioadă în istorie când a oferit o versiune de Lancer Evo X cu motor de 2.0 litri şi 440 CP!
Despre maşina asta aproape că s-a uitat cu desăvârşire. Şi e oarecum de înţeles, or, Mitsubishi pare să se fi transformat într-o fabrică de făcut SUV-uri, offroader-e şi pick-up-uri învechite moral, iar despre inginerii geniali de cândva, care creaseră cel mai adorat sistem de tracţiune integrală din lume, de pe maşinile de raliu, nu se mai aude nimic. Mitsubishi nu mai are azi nicio maşină creată pentru emoţie, nicio maşină cu o minimă strălucire inginerească. Şi e regretabil, or, doar 10 ani în urmă lucrurile erau cu totul altfel, iar în tabăra Mitsubishi existau încă ingineri capabili să creeze produse fantastice care duceau renumele maşinilor japoneze!Ei bine, dar să revenim modelul uitat de 440 CP. A fost o versiune a lui Lancer Evo X, ultimul Lancer Evo, de fapt, care a plecat de pe piaţă aproape tiptil, fără un succesor şi fără să mai zică nimănui nimic, ca să nu observăm acel moment ruşinos pentru Mitsubishi când a renunţat la gloriosul Evo. Dar Lancer Evo s-a produs mulţi ani, fiind lansat încă în 2006. Motorul său standard era unul turboaspirat, de 2.0 litri, şi 4 cilindri, păstrând aceeaşi formulă clasică încă de la lansare, dar livrând 295 CP şi 407 Nm. Dar această putere nu era limita mecanică maximă a motorului, ci una care să fie exact sub limita de 300 CP, agreată pe atunci între producătorii niponi pentru modelele lor.Aşa că după lansare, cei de la Mitsubishi au făcut ceea ce făcuseră anterior şi cu generaţiile precedente în Marea Britanie, creând versiuni mai puternice decât cele de stoc. În 2009 au lansat versiunea FQ-400, care avea 400 CP, care era deja la vremea sa cel mai puternic motor din categoria sa. Dar în 2014 inginerii Mitsubishi au ridicat şi mai mult miza şi au lansat modelul despre care vorbim azi — Lancer Evo X FQ-440.Da, aşa cum sugerează cifra sa, acesta scotea 440 cai-putere, din cei doar 2.0 litri ai săi, depăşind semnificativ motorul celor de la Mercedes din zilele noastre. Dar pentru că aceşti cai erau anunţaţi în sistemul britanic de bhp, de fapt ei erau 446 CP. Motorul japonez livra şi 559 Nm la 3,100 rpm, iar asta se întâmplase datorită unor modificări ambiţioase pe care cei de la Mitsubshi le făcuseră maşinii. Au montat o turbină mai mare, de la HKS, au montat noi conducte la intercooler, noi injectoare, au reprogramat integral creierul electronic al motorului şi au schimbat întregul sistem de evacuare, de la galerie până la ţeava de eşapament, montând unul de la Janspeed.Pentru că maşina devenise atât de puternică, inginerii cu coborât niţel şi suspensia, cu 35 mm în faţă şi cu 30 mm în spate. A rămas standard legendarul sistem de tracţiune integrală S-AWC. Maşina venea bine echipată şi la interior şi, deşi măsurările independente britanice arătaseră atunci că acest Evo X putea atinge 60 mph, adică 96 km/h în numai 3.8 secunde.Şi pentru că asemenea ediţii FQ erau întotdeauna limitate la numărul de exemplare, japonezii au anunţat că vor produce doar 40 de exemplare, toate în culoare albă. La cursul de atunci, costau cam 60,000 euro şi s-au vândut în mai puţin de oră din momentul când a fost dat start comenzilor.Aşa că asemenea maşini s-au produs doar 40 şi doar cu volan pe dreapta. Pentru a găsi una, trebuie s-o cauţi doar în Marea Britanie şi să ai mare noroc să dai peste una, or, fiind doar 40 la număr, foarte rar apare ceva în vânzare. Câţiva ani în urmă, asemenea exemplare de vindeau la mâna a doua cu 35 mii lire, însă acum costă deja mai mult decât au costat când erau noi, pentru că sunt nişte bijuterii inginereşti rare, care n-au mai avut un echivalent în istorie şi care amintesc de o perioadă de glorie a celor de la Mitsubishi, demult apusă.
https://piataauto.md/Stiri/2022/02/Aces ... -5-mii-km/
Astăzi, dacă dai o căutare pe net ca să vezi care ar fi cel mai puternic motor de 2.0 litri sau de 4 cilindri din lume, livrat vreodată de un producător, vei afla că motorul de pe compactele moderne Mercedes-AMG, de 2.0 litri şi 421 CP, e răspunsul. Dar nu e chiar aşa. Mitsubishi a avut o foarte scurtă perioadă în istorie când a oferit o versiune de Lancer Evo X cu motor de 2.0 litri şi 440 CP!
Despre maşina asta aproape că s-a uitat cu desăvârşire. Şi e oarecum de înţeles, or, Mitsubishi pare să se fi transformat într-o fabrică de făcut SUV-uri, offroader-e şi pick-up-uri învechite moral, iar despre inginerii geniali de cândva, care creaseră cel mai adorat sistem de tracţiune integrală din lume, de pe maşinile de raliu, nu se mai aude nimic. Mitsubishi nu mai are azi nicio maşină creată pentru emoţie, nicio maşină cu o minimă strălucire inginerească. Şi e regretabil, or, doar 10 ani în urmă lucrurile erau cu totul altfel, iar în tabăra Mitsubishi existau încă ingineri capabili să creeze produse fantastice care duceau renumele maşinilor japoneze!Ei bine, dar să revenim modelul uitat de 440 CP. A fost o versiune a lui Lancer Evo X, ultimul Lancer Evo, de fapt, care a plecat de pe piaţă aproape tiptil, fără un succesor şi fără să mai zică nimănui nimic, ca să nu observăm acel moment ruşinos pentru Mitsubishi când a renunţat la gloriosul Evo. Dar Lancer Evo s-a produs mulţi ani, fiind lansat încă în 2006. Motorul său standard era unul turboaspirat, de 2.0 litri, şi 4 cilindri, păstrând aceeaşi formulă clasică încă de la lansare, dar livrând 295 CP şi 407 Nm. Dar această putere nu era limita mecanică maximă a motorului, ci una care să fie exact sub limita de 300 CP, agreată pe atunci între producătorii niponi pentru modelele lor.Aşa că după lansare, cei de la Mitsubishi au făcut ceea ce făcuseră anterior şi cu generaţiile precedente în Marea Britanie, creând versiuni mai puternice decât cele de stoc. În 2009 au lansat versiunea FQ-400, care avea 400 CP, care era deja la vremea sa cel mai puternic motor din categoria sa. Dar în 2014 inginerii Mitsubishi au ridicat şi mai mult miza şi au lansat modelul despre care vorbim azi — Lancer Evo X FQ-440.Da, aşa cum sugerează cifra sa, acesta scotea 440 cai-putere, din cei doar 2.0 litri ai săi, depăşind semnificativ motorul celor de la Mercedes din zilele noastre. Dar pentru că aceşti cai erau anunţaţi în sistemul britanic de bhp, de fapt ei erau 446 CP. Motorul japonez livra şi 559 Nm la 3,100 rpm, iar asta se întâmplase datorită unor modificări ambiţioase pe care cei de la Mitsubshi le făcuseră maşinii. Au montat o turbină mai mare, de la HKS, au montat noi conducte la intercooler, noi injectoare, au reprogramat integral creierul electronic al motorului şi au schimbat întregul sistem de evacuare, de la galerie până la ţeava de eşapament, montând unul de la Janspeed.Pentru că maşina devenise atât de puternică, inginerii cu coborât niţel şi suspensia, cu 35 mm în faţă şi cu 30 mm în spate. A rămas standard legendarul sistem de tracţiune integrală S-AWC. Maşina venea bine echipată şi la interior şi, deşi măsurările independente britanice arătaseră atunci că acest Evo X putea atinge 60 mph, adică 96 km/h în numai 3.8 secunde.Şi pentru că asemenea ediţii FQ erau întotdeauna limitate la numărul de exemplare, japonezii au anunţat că vor produce doar 40 de exemplare, toate în culoare albă. La cursul de atunci, costau cam 60,000 euro şi s-au vândut în mai puţin de oră din momentul când a fost dat start comenzilor.Aşa că asemenea maşini s-au produs doar 40 şi doar cu volan pe dreapta. Pentru a găsi una, trebuie s-o cauţi doar în Marea Britanie şi să ai mare noroc să dai peste una, or, fiind doar 40 la număr, foarte rar apare ceva în vânzare. Câţiva ani în urmă, asemenea exemplare de vindeau la mâna a doua cu 35 mii lire, însă acum costă deja mai mult decât au costat când erau noi, pentru că sunt nişte bijuterii inginereşti rare, care n-au mai avut un echivalent în istorie şi care amintesc de o perioadă de glorie a celor de la Mitsubishi, demult apusă.
https://piataauto.md/Stiri/2022/02/Aces ... -5-mii-km/







PAGINA OFICIALA DE FACEBOOK A FORUMULUI
https://www.facebook.com/MitsubishiClubRomania/[/size]


GRUPURI FACEBOOK ASOCIATE FORUMULUI
https://www.facebook.com/groups/814065265606913
https://www.facebook.com/groups/225851630758743
- radu-lancer
- EVO VII
- Mesaje: 933
- Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Revista Presei - Mitsubishi News -
Mitsubishi ar putea suspenda producția din Rusia, ca efect al sancțiunilor impuse după invadarea Ucrainei
Producătorul auto japonez Mitsubishi Motors a anunțat că ar putea suspenda producția și vânzarea mașinilor sale în Rusia, deoarece sancțiunile economice impuse Rusiei ar putea declanșa întreruperi ale lanțului de aprovizionare.
Casa comercială japoneză Mitsubishi Corp deține 141 de dealeri Mitsubishi în Rusia, potrivit site-ului propriu.
Japonia s-a alăturat marți Statelor Unite și altor aliați pentru a impune sancțiuni suplimentare Rusiei, inclusiv înghețarea activelor liderilor țării și a trei instituții financiare.
Mitusbishi este aliată cu Renault, altă companie cu prezență solidă în Rusia, unde deține controlul Avtovaz, companie care produce printre altele marca Lada.
Și Renault a anunțat că va suspenda unele operaţiuni la fabricile sale de asamblare de maşini din Rusia, din cauza blocajelor logistice cauzate de lipsa pieselor. Nu a precizat dacă lanţul său de aprovizionare a fost afectat de conflict, dar o purtătoare de cuvânt a spus că acţiunea este o consecinţă a întăririi controalelor la graniţele dintre Rusia şi ţările învecinate, prin care piesele sunt transportate cu camioane.
Producătorul auto francez se numără printre companiile occidentale cele mai expuse Rusiei, unde realizează 8% din veniturile sale de bază, potrivit Citibank.
https://economedia.ro/mitsubishi-ar-put ... h8Tr-hByHs
Producătorul auto japonez Mitsubishi Motors a anunțat că ar putea suspenda producția și vânzarea mașinilor sale în Rusia, deoarece sancțiunile economice impuse Rusiei ar putea declanșa întreruperi ale lanțului de aprovizionare.
Casa comercială japoneză Mitsubishi Corp deține 141 de dealeri Mitsubishi în Rusia, potrivit site-ului propriu.
Japonia s-a alăturat marți Statelor Unite și altor aliați pentru a impune sancțiuni suplimentare Rusiei, inclusiv înghețarea activelor liderilor țării și a trei instituții financiare.
Mitusbishi este aliată cu Renault, altă companie cu prezență solidă în Rusia, unde deține controlul Avtovaz, companie care produce printre altele marca Lada.
Și Renault a anunțat că va suspenda unele operaţiuni la fabricile sale de asamblare de maşini din Rusia, din cauza blocajelor logistice cauzate de lipsa pieselor. Nu a precizat dacă lanţul său de aprovizionare a fost afectat de conflict, dar o purtătoare de cuvânt a spus că acţiunea este o consecinţă a întăririi controalelor la graniţele dintre Rusia şi ţările învecinate, prin care piesele sunt transportate cu camioane.
Producătorul auto francez se numără printre companiile occidentale cele mai expuse Rusiei, unde realizează 8% din veniturile sale de bază, potrivit Citibank.
https://economedia.ro/mitsubishi-ar-put ... h8Tr-hByHs







PAGINA OFICIALA DE FACEBOOK A FORUMULUI
https://www.facebook.com/MitsubishiClubRomania/[/size]


GRUPURI FACEBOOK ASOCIATE FORUMULUI
https://www.facebook.com/groups/814065265606913
https://www.facebook.com/groups/225851630758743
- radu-lancer
- EVO VII
- Mesaje: 933
- Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Revista Presei - Mitsubishi News -
Ce beneficii de siguranță aduce un scaun pentru copii, dotat cu airbag?
Mai multe companii încep să lanseze pe piață scaune pentru copii dotate cu airbag-uri. Acestea oferă un nivel de siguranță sporit pentru copii, în caz de accident. Prețurile unui astfel de scaun sunt de circa 700 euro.
Siguranța rutieră din România este un subiect destul de sensibil în rândul șoferilor. Conform unor date recente, România se situează pe ultimul loc în ceea ce privește acest aspect. Din păcate, motivele producerii unui accident grav sau chiar fatal sunt destul de numeroase. De la imprudența șoferilor și până la un comportament agresiv al acestora, accidentele rutiere din România se lasă cu multe pierderi umane în fiecare an.
Și mai trist este atunci când printre victimele unor accidente se numără și copii. Mai ales cei cu vârste cuprinse între 0 și 12 ani. Din 2016 până în prezent și-au pierdut viața 900 de copii în România, iar alți 4800 au fost răniți grav. La nivel național doar 15% dintre copiii implicați în accidente rutiere au avut scaune special construite pentru ei. Chiar și așa, foarte multe scaune de copii nu sunt montate corect în mașini.
În 80% dintre cazurile de accidente grave, scaunele pentru copii au fost montate incorect.
De asemenea, fixarea incorectă a centurilor de siguranță care țin scaunul în loc, montarea incorectă a scaunului în punctele ISOFIX, sau chiar folosirea unor scaune neregulamentare, contribuie la rănirea gravă a copiilor.
De aceea este extrem de important pentru părinți să verifice cu cea mai mare atenție așezarea acestor scaune.
SCAUNELE PENTRU COPII ECHIPATE CU AIRBAG
Așa cum am văzut mai sus, montarea corectă a scaunului pentru copii este critică pentru protecția lor în caz de accident. Acum, există pe piață și asemenea scaune dotate cu airbag.
Câteva companii oferă acum astfel de scaune orientate în sensul de mers și echipate cu airbag. Acestea promit un nivel de protecție mai ridicat cu 50% față de un scaun fără airbag. Montarea lor este foarte ușoară și se poate face fie prin centurile de siguranță de pe banchetă, fie prin sistemul universal de prindere ISOFIX.
În caz de impact, airbag-ul este activat instant, la fel cum se întâmplă și cu cel al șoferului și al ceilalți ocupanți.
La impact, capul copilului este împins în față, iar airbag-ul este amplasat într-un scut de protecție în fața copilului. Astfel, airbag-ul se va umfla în forma literei C și va proteja capul și gâtul copilului.
Un astfel de scaun este disponibil începând cu luna noiembrie. O companie germană, pe nume Cybex, oferă un scaun pentru copii dotat cu airbag. Scaunul poate să acomodeze copii cu înălțime cuprinsă între 76 și 115 centimetri și cu o greutate maximă de 21 de kilograme. Ca orice alt scaun, acesta este reglabil în trei poziții.
Prețul unui scaun pentru copii dotat cu airbag este de 700 euro.
https://www.automarket.ro/stiri/ce-bene ... 06551.html
Cursurile de conducere defensivă și prim-ajutor ar putea deveni obligatorii
Șoferii care vor să dețină carnet de conducere sau care au permisul suspendat, vor trebui să participe la cursuri obligatorii de conducere defensivă și de prim-ajutor, conform unui proiect de lege.
Un nou proiect de lege a fost depus în Parlament de către senatorul USR Cosmin Poteraș. Proiectul vizează introducerea obligativității cursurilor de conducere defensivă, precum și a celor de oferire a primului ajutor pentru șoferi. Astfel, cei care doresc să obțină permisul de conducere sau care au carnetul suspendat, vor fi nevoiți să participe la aceste cursuri.
Pe lângă introducerea cursurilor obligatorii, proiectul mai vizează și introducerea unui termen de plată al amenzilor. Asta vine în contextul în care există șoferi care nu își plătesc amenzile și continuă să încalce regulile de circulație chiar și după ce au fost sancționați. Cei care nu își vor plăti amenzile în termen de 6 luni vor avea permisul suspendat. Proiectul de lege va completa Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice.
Conform nui raport recent al Comisiei Europene, România se află pe ultimul loc în Uniunea Europeană la capitolul siguranță rutieră.
Rata de mortalitate pe șoselele din țara noastră este de 85 de decese la 1 milion de locuitori.
La susținerea acestui proiect, senatorul Poteraș a declarat: ”Anual, aproape 2.000 de oameni își pierd viața în accidente rutiere pe drumurile din România și aproape 10.000 de persoane sunt grav rănite. Nu putem asista pasivi la pierderea de vieți omenești și cea mai simplă cale este prevenția. Cred că educația rutieră poate fi un pas înainte, în sensul în care, pe de o parte, poate ajuta la conștientizarea pericolului pe care condusul agresiv îl reprezintă și – pe de alta – îi pregătește pe șoferi să conducă defensiv. De asemenea, abilitatea de a acorda corect primul ajutor în caz de accident auto poate salva vieți omenești, motiv pentru care am propus obligativitatea unui curs de prim ajutor ca o precondiție pentru obținerea permisului.”.
https://www.automarket.ro/stiri/cursuri ... 06579.html
Trei semne care îţi arată că bateria maşinii trebuie înlocuită
Bateria maşinii este una dintre piesele consumabile ale maşinii, iar câteva semne îţi pot da de veste că aceasta ar trebui schimbată.
Luminile nu mai au eficiența maximă
Atât farurile, cât și luminile de pe plafonieră nu mai au aceeași intensitate atunci când bateria este veche. O baterie care nu mai este suficient de puternică poate fi descoperită printr-o intensitate mai slabă a luminilor. Este recomandată testarea bateriei și, dacă se constată că aceasta este defectă, înlocuirea sa, scrie promotor.ro.
Motorul pornește mai greu
Pornirea mai greoaie a motorului poate fi cauzată şi de probleme la baterie. Dacă motorul porneşte greu dimineaţa, e posibil să fie nevoie de înlocuirea acesteia.
Atenţie, însă. Bateria ar trebui schimbată cât motorul încă mai porneşte, pentru că dacă aceasta va ceda, vei avea dificultăţi în a duce maşina la service. O soluţie ar fi şi apelarea la un serviciu mobil.
Bateria are scurgeri de lichid sau bornele sunt corodate
În cazul unor scurgeri de lichid în jurul bateriei, mai ales în partea superioară a acesteia, în jurul terminalelor, ar fi bine să faci o verificare amănunțită. În cazul acestor scurgeri, bateria nu mai are capacitatea de a seîncărca eficient și nici de a furniza curent suficient, ceea ce se traduce printr-o nevoie rapidă de înlocuire.
De cele mai multe ori însă, bateria nu dă niciun semn înainte să cedeze, de aceea este important să verifici bateria înainte de a pleca la drum și în special înainte de venirea sezonului rece, mai ales dacă bateria are deja minim 2-3 ani de funcționare și să o înlocuiești cu una nouă pentru a nu rămâne în imposibilitatea de a porni mașina.
Cum deschizi portiera pentru a evita accidentele
O metodă sigură și care a dat roade vine din Olanda, țara unde sunt cele mai multe piste de bicicletele din Europa și din lume. „The Dutch Reach” este metoda prin care pasagerul sau șoferul poate deschide ușa mașinii folosind mâna cea mai îndepărtată.
https://www.dcnews.ro/trei-semne-care-i ... 49071.html
Concret, această acțiune vă va determina să întoarceți corpul și să aruncați o privire peste umăr pentru a vă asigura dacă trece vreun biciclist. În acest fel veți observa cu ușurință dacă un biciclist sau pieton se află în acel moment pe trotuar și trece pe lângă mașină, scrie promotor.ro.
Metoda olandeză există încă din anii '70, ca răspuns la numărul mare de accidente mortale. De atunci, a devenit ceva comun în societatea olandeză.
Mai multe companii încep să lanseze pe piață scaune pentru copii dotate cu airbag-uri. Acestea oferă un nivel de siguranță sporit pentru copii, în caz de accident. Prețurile unui astfel de scaun sunt de circa 700 euro.
Siguranța rutieră din România este un subiect destul de sensibil în rândul șoferilor. Conform unor date recente, România se situează pe ultimul loc în ceea ce privește acest aspect. Din păcate, motivele producerii unui accident grav sau chiar fatal sunt destul de numeroase. De la imprudența șoferilor și până la un comportament agresiv al acestora, accidentele rutiere din România se lasă cu multe pierderi umane în fiecare an.
Și mai trist este atunci când printre victimele unor accidente se numără și copii. Mai ales cei cu vârste cuprinse între 0 și 12 ani. Din 2016 până în prezent și-au pierdut viața 900 de copii în România, iar alți 4800 au fost răniți grav. La nivel național doar 15% dintre copiii implicați în accidente rutiere au avut scaune special construite pentru ei. Chiar și așa, foarte multe scaune de copii nu sunt montate corect în mașini.
În 80% dintre cazurile de accidente grave, scaunele pentru copii au fost montate incorect.
De asemenea, fixarea incorectă a centurilor de siguranță care țin scaunul în loc, montarea incorectă a scaunului în punctele ISOFIX, sau chiar folosirea unor scaune neregulamentare, contribuie la rănirea gravă a copiilor.
De aceea este extrem de important pentru părinți să verifice cu cea mai mare atenție așezarea acestor scaune.
SCAUNELE PENTRU COPII ECHIPATE CU AIRBAG
Așa cum am văzut mai sus, montarea corectă a scaunului pentru copii este critică pentru protecția lor în caz de accident. Acum, există pe piață și asemenea scaune dotate cu airbag.
Câteva companii oferă acum astfel de scaune orientate în sensul de mers și echipate cu airbag. Acestea promit un nivel de protecție mai ridicat cu 50% față de un scaun fără airbag. Montarea lor este foarte ușoară și se poate face fie prin centurile de siguranță de pe banchetă, fie prin sistemul universal de prindere ISOFIX.
În caz de impact, airbag-ul este activat instant, la fel cum se întâmplă și cu cel al șoferului și al ceilalți ocupanți.
La impact, capul copilului este împins în față, iar airbag-ul este amplasat într-un scut de protecție în fața copilului. Astfel, airbag-ul se va umfla în forma literei C și va proteja capul și gâtul copilului.
Un astfel de scaun este disponibil începând cu luna noiembrie. O companie germană, pe nume Cybex, oferă un scaun pentru copii dotat cu airbag. Scaunul poate să acomodeze copii cu înălțime cuprinsă între 76 și 115 centimetri și cu o greutate maximă de 21 de kilograme. Ca orice alt scaun, acesta este reglabil în trei poziții.
Prețul unui scaun pentru copii dotat cu airbag este de 700 euro.
https://www.automarket.ro/stiri/ce-bene ... 06551.html
Cursurile de conducere defensivă și prim-ajutor ar putea deveni obligatorii
Șoferii care vor să dețină carnet de conducere sau care au permisul suspendat, vor trebui să participe la cursuri obligatorii de conducere defensivă și de prim-ajutor, conform unui proiect de lege.
Un nou proiect de lege a fost depus în Parlament de către senatorul USR Cosmin Poteraș. Proiectul vizează introducerea obligativității cursurilor de conducere defensivă, precum și a celor de oferire a primului ajutor pentru șoferi. Astfel, cei care doresc să obțină permisul de conducere sau care au carnetul suspendat, vor fi nevoiți să participe la aceste cursuri.
Pe lângă introducerea cursurilor obligatorii, proiectul mai vizează și introducerea unui termen de plată al amenzilor. Asta vine în contextul în care există șoferi care nu își plătesc amenzile și continuă să încalce regulile de circulație chiar și după ce au fost sancționați. Cei care nu își vor plăti amenzile în termen de 6 luni vor avea permisul suspendat. Proiectul de lege va completa Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice.
Conform nui raport recent al Comisiei Europene, România se află pe ultimul loc în Uniunea Europeană la capitolul siguranță rutieră.
Rata de mortalitate pe șoselele din țara noastră este de 85 de decese la 1 milion de locuitori.
La susținerea acestui proiect, senatorul Poteraș a declarat: ”Anual, aproape 2.000 de oameni își pierd viața în accidente rutiere pe drumurile din România și aproape 10.000 de persoane sunt grav rănite. Nu putem asista pasivi la pierderea de vieți omenești și cea mai simplă cale este prevenția. Cred că educația rutieră poate fi un pas înainte, în sensul în care, pe de o parte, poate ajuta la conștientizarea pericolului pe care condusul agresiv îl reprezintă și – pe de alta – îi pregătește pe șoferi să conducă defensiv. De asemenea, abilitatea de a acorda corect primul ajutor în caz de accident auto poate salva vieți omenești, motiv pentru care am propus obligativitatea unui curs de prim ajutor ca o precondiție pentru obținerea permisului.”.
https://www.automarket.ro/stiri/cursuri ... 06579.html
Trei semne care îţi arată că bateria maşinii trebuie înlocuită
Bateria maşinii este una dintre piesele consumabile ale maşinii, iar câteva semne îţi pot da de veste că aceasta ar trebui schimbată.
Luminile nu mai au eficiența maximă
Atât farurile, cât și luminile de pe plafonieră nu mai au aceeași intensitate atunci când bateria este veche. O baterie care nu mai este suficient de puternică poate fi descoperită printr-o intensitate mai slabă a luminilor. Este recomandată testarea bateriei și, dacă se constată că aceasta este defectă, înlocuirea sa, scrie promotor.ro.
Motorul pornește mai greu
Pornirea mai greoaie a motorului poate fi cauzată şi de probleme la baterie. Dacă motorul porneşte greu dimineaţa, e posibil să fie nevoie de înlocuirea acesteia.
Atenţie, însă. Bateria ar trebui schimbată cât motorul încă mai porneşte, pentru că dacă aceasta va ceda, vei avea dificultăţi în a duce maşina la service. O soluţie ar fi şi apelarea la un serviciu mobil.
Bateria are scurgeri de lichid sau bornele sunt corodate
În cazul unor scurgeri de lichid în jurul bateriei, mai ales în partea superioară a acesteia, în jurul terminalelor, ar fi bine să faci o verificare amănunțită. În cazul acestor scurgeri, bateria nu mai are capacitatea de a seîncărca eficient și nici de a furniza curent suficient, ceea ce se traduce printr-o nevoie rapidă de înlocuire.
De cele mai multe ori însă, bateria nu dă niciun semn înainte să cedeze, de aceea este important să verifici bateria înainte de a pleca la drum și în special înainte de venirea sezonului rece, mai ales dacă bateria are deja minim 2-3 ani de funcționare și să o înlocuiești cu una nouă pentru a nu rămâne în imposibilitatea de a porni mașina.
Cum deschizi portiera pentru a evita accidentele
O metodă sigură și care a dat roade vine din Olanda, țara unde sunt cele mai multe piste de bicicletele din Europa și din lume. „The Dutch Reach” este metoda prin care pasagerul sau șoferul poate deschide ușa mașinii folosind mâna cea mai îndepărtată.
https://www.dcnews.ro/trei-semne-care-i ... 49071.html
Concret, această acțiune vă va determina să întoarceți corpul și să aruncați o privire peste umăr pentru a vă asigura dacă trece vreun biciclist. În acest fel veți observa cu ușurință dacă un biciclist sau pieton se află în acel moment pe trotuar și trece pe lângă mașină, scrie promotor.ro.
Metoda olandeză există încă din anii '70, ca răspuns la numărul mare de accidente mortale. De atunci, a devenit ceva comun în societatea olandeză.







PAGINA OFICIALA DE FACEBOOK A FORUMULUI
https://www.facebook.com/MitsubishiClubRomania/[/size]


GRUPURI FACEBOOK ASOCIATE FORUMULUI
https://www.facebook.com/groups/814065265606913
https://www.facebook.com/groups/225851630758743
- radu-lancer
- EVO VII
- Mesaje: 933
- Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Revista Presei - Mitsubishi News -
Alianţa Renault-Nissan-Mitsubishi va lansa 35 de noi modele electrificate până în 2030. Pentru atingerea acestui obiectiv alianța va investi 23 de miliarde de euro
Renault Group, Nissan Motor şi Mitsubishi Motors Corporation au convenit să investească 23 de miliarde de euro pentru lansarea unei noi game de modele electrificate.
Fiecare companie din cadrul alianței va crește gradul de utilizare a platformelor comune de la 60% cât este în prezent la peste 80% din cele 90 de modele de care vor dispune în 2026. Aceasta va permite fiecărei companii să se concentreze mai mult asupra nevoilor clienților, asupra modelelor cele mai profitabile şi asupra piețelor cheie.
Membrii Alianței Renault-Nissan-Mitsubishi lucrează cu partenerii comuni pentru a reduce cu 50% costul bateriilor până în 2026 şi cu 65% până în 2028.
Cinci platforme comune pentru mașinile electrice
Cele trei companii au investit deja peste 10 miliarde de Euro în domeniul electrificării. Pe pieţele principale (Europa, Japonia, Statele Unite, China) 15 uzine ale Alianței produc deja componente, motoare şi baterii pentru 10 modele electrice. Până acum au fost vândute peste 1 milion de vehicule electrice, care au parcurs 30 de miliarde de kilometri.
Noile modele vor fi construite în procent de 90% pe cinci platforme comune, care vor acoperi majoritatea piețelor.
Prima platformă este CMF-AEV, cea mai accesibilă platformă electrică din lume, pe care este construită Dacia Spring.
Platforma KEI-EV reprezintă o familie de platforme pentru vehicule electrice ultra-compacte.
Platforma LCV-EV este dedicată vehiculelor utilitare, fiind folosită acum pentru Renault Kangoo şi Nissan Town Star.
Noul Renault Megane electric produs pe platforma CMF-EV
Pentru noul crossover-ul Nissan Ariya EV şi Renault Megane E-Tech Electric este folosită platformă electrică globală CMF-EV.
Platforma CMF-EV reprezintă un etalon pentru viitoarea generație de vehicule electrice ale partenerilor alianței. Ea a fost creată pentru a integra şi optimiza toate elementele specifice unui tren de rulare 100% electric, incluzând un motor nou, de înaltă performanță şi o baterie ultra-plată. Până în 2030, peste 15 modele vor fi construite pe platforma CMF-EV, într-un volum de producţie anual de până la 1,5 milioane de unităţi.
CMF-BEV este descrisă de alinață drept cea mai competitivă platformă compactă electrică din lume și va fi lansată în 2024. Aceasta va oferi o autonomie de până la 400 km și performanțele aerodinamice permit reducerea costurilor cu până la 33% şi consumul de energie cu peste 10% faţă de actualul Renault Zoe.
Pe această platformă vor fi construite anual 250.000 de vehicule sub mărcile Renault, Alpine şi Nissan. Printre acestea se numără Renault R5 şi noul model electric compact care va înlocui Nissan Micra. Acesta va fi produs în centrul industrial Renault ElectriCity din Nordul Franței.
Alianţa Renault-Nissan-Mitsubishi va lansa 35 de noi modele electrificate până în 2030. Pentru atingerea acestui obiectiv alianța va investi 23 de miliarde de euro
Renault 5 Concept
45 de modele vor fi echipate cu sisteme autonome de conducere
Până în anul 2026 peste 10 milioane de exemplare dintr-o gamă de 45 de modele vor fi echipate cu sisteme autonome de conducere.
În prezent, 3 milioane de vehicule sunt conectate la Cloud-ul alianței, derulând schimburi permanente de date.
Până în 2026, peste 5 milioane de sisteme de Cloud ale Alianței vor fi livrate în fiecare an, ceea ce va face ca numărul vehiculelor conectate aflate în circulație să ajungă la 25 de milioane. Alianța va fi primul producător original de echipamente (OEM) la nivel global care va introduce ecosistemul Google în vehiculele sale.
https://www.impact.ro/alianta-renault-n ... 97878.html
Renault Group, Nissan Motor şi Mitsubishi Motors Corporation au convenit să investească 23 de miliarde de euro pentru lansarea unei noi game de modele electrificate.
Fiecare companie din cadrul alianței va crește gradul de utilizare a platformelor comune de la 60% cât este în prezent la peste 80% din cele 90 de modele de care vor dispune în 2026. Aceasta va permite fiecărei companii să se concentreze mai mult asupra nevoilor clienților, asupra modelelor cele mai profitabile şi asupra piețelor cheie.
Membrii Alianței Renault-Nissan-Mitsubishi lucrează cu partenerii comuni pentru a reduce cu 50% costul bateriilor până în 2026 şi cu 65% până în 2028.
Cinci platforme comune pentru mașinile electrice
Cele trei companii au investit deja peste 10 miliarde de Euro în domeniul electrificării. Pe pieţele principale (Europa, Japonia, Statele Unite, China) 15 uzine ale Alianței produc deja componente, motoare şi baterii pentru 10 modele electrice. Până acum au fost vândute peste 1 milion de vehicule electrice, care au parcurs 30 de miliarde de kilometri.
Noile modele vor fi construite în procent de 90% pe cinci platforme comune, care vor acoperi majoritatea piețelor.
Prima platformă este CMF-AEV, cea mai accesibilă platformă electrică din lume, pe care este construită Dacia Spring.
Platforma KEI-EV reprezintă o familie de platforme pentru vehicule electrice ultra-compacte.
Platforma LCV-EV este dedicată vehiculelor utilitare, fiind folosită acum pentru Renault Kangoo şi Nissan Town Star.
Noul Renault Megane electric produs pe platforma CMF-EV
Pentru noul crossover-ul Nissan Ariya EV şi Renault Megane E-Tech Electric este folosită platformă electrică globală CMF-EV.
Platforma CMF-EV reprezintă un etalon pentru viitoarea generație de vehicule electrice ale partenerilor alianței. Ea a fost creată pentru a integra şi optimiza toate elementele specifice unui tren de rulare 100% electric, incluzând un motor nou, de înaltă performanță şi o baterie ultra-plată. Până în 2030, peste 15 modele vor fi construite pe platforma CMF-EV, într-un volum de producţie anual de până la 1,5 milioane de unităţi.
CMF-BEV este descrisă de alinață drept cea mai competitivă platformă compactă electrică din lume și va fi lansată în 2024. Aceasta va oferi o autonomie de până la 400 km și performanțele aerodinamice permit reducerea costurilor cu până la 33% şi consumul de energie cu peste 10% faţă de actualul Renault Zoe.
Pe această platformă vor fi construite anual 250.000 de vehicule sub mărcile Renault, Alpine şi Nissan. Printre acestea se numără Renault R5 şi noul model electric compact care va înlocui Nissan Micra. Acesta va fi produs în centrul industrial Renault ElectriCity din Nordul Franței.
Alianţa Renault-Nissan-Mitsubishi va lansa 35 de noi modele electrificate până în 2030. Pentru atingerea acestui obiectiv alianța va investi 23 de miliarde de euro
Renault 5 Concept
45 de modele vor fi echipate cu sisteme autonome de conducere
Până în anul 2026 peste 10 milioane de exemplare dintr-o gamă de 45 de modele vor fi echipate cu sisteme autonome de conducere.
În prezent, 3 milioane de vehicule sunt conectate la Cloud-ul alianței, derulând schimburi permanente de date.
Până în 2026, peste 5 milioane de sisteme de Cloud ale Alianței vor fi livrate în fiecare an, ceea ce va face ca numărul vehiculelor conectate aflate în circulație să ajungă la 25 de milioane. Alianța va fi primul producător original de echipamente (OEM) la nivel global care va introduce ecosistemul Google în vehiculele sale.
https://www.impact.ro/alianta-renault-n ... 97878.html







PAGINA OFICIALA DE FACEBOOK A FORUMULUI
https://www.facebook.com/MitsubishiClubRomania/[/size]


GRUPURI FACEBOOK ASOCIATE FORUMULUI
https://www.facebook.com/groups/814065265606913
https://www.facebook.com/groups/225851630758743
- radu-lancer
- EVO VII
- Mesaje: 933
- Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Revista Presei - Mitsubishi News -
Mitsubishi a vândut fabrica sa din Japonia, unde asambla modelul Pajero, unui producător de hârtie igienică
Declinul celor de la Mitsubishi a atins un nou nivel simbolic, prin anunţul oficial al vânzării fabricii sale din Japonia, situată în prefectura Gifu, unde se asambla anterior modelul Pajero, către un producător de hârtie igienică. Efectiv, la această fabrică niponă, considerată cândva un etalon al ingineriei şi randamentului industrial al Mitsubishi, se vor produce role de hârtie igienică şi alte produse auxiliare de igienă.Fabrica din Gigu, poreclită adeseori „Pajerotown”, adică orăşelul Pajero, e una din cele 3 fabrici Mitsubishi Motors, care mai rămăseseră active în Japonia. În apogeul succesului său, aici se produceau 170,000 vehicule anual, însă declinul Mitsubishi din ultimii ani au adus-o la un volum de doar 63,000 maşini produse în anul 2019, spre exemplu. Per total, în 2021 Mitsubishi Motors a produs doar 400,000 maşini în Japonia, în scădere cu 30% faţă de anul 2019, pe fundalul crizei de semiconductoare, dar şi a cererii scăzute pentru unele modele precum Pajero. Şi nu e de mirare, or, Pajero, oricât de legendar şi bun ar fi, are ani buni de când a îmbătrânit pe piaţă şi nu se mai bucură de vreun succesor.Având o asemenea evoluţie, în august 2021 Mitsubishi a decis oprirea producţiei la fabrica din Gifu şi păstrarea a doar două fabrici în Japonia, care au o capacitate totală de producţie de 620,000 vehicule anual, departe de cifrele actuale de producţie a mărcii la ea acasă. Totodată, Mitsubishi spunea în 2021 că planifică să construiască o fabrică în Bangladesh.Acum a fost anunţat că fabrica Mitsubishi din prefectura Gifu a fost cumpărată de Daio, un producător a mai multor tipuri de hârtie, inclusiv hârtie de birou, dar şi hârtie igienică şi şerveţele de bucătărie. Costul tranzacţiei a fost de doar 34 milioane de dolari, un preţ infim pentru o uzină considerată cândva un etalon industrial, iar cei de la Daio au anunţat fabrica preluată de la Mitsubishi va produce şerveţele de bucătărie şi hârtie igienică.
https://piataauto.md/Stiri/2022/03/Mits ... Yh4u0fTtp4
Declinul celor de la Mitsubishi a atins un nou nivel simbolic, prin anunţul oficial al vânzării fabricii sale din Japonia, situată în prefectura Gifu, unde se asambla anterior modelul Pajero, către un producător de hârtie igienică. Efectiv, la această fabrică niponă, considerată cândva un etalon al ingineriei şi randamentului industrial al Mitsubishi, se vor produce role de hârtie igienică şi alte produse auxiliare de igienă.Fabrica din Gigu, poreclită adeseori „Pajerotown”, adică orăşelul Pajero, e una din cele 3 fabrici Mitsubishi Motors, care mai rămăseseră active în Japonia. În apogeul succesului său, aici se produceau 170,000 vehicule anual, însă declinul Mitsubishi din ultimii ani au adus-o la un volum de doar 63,000 maşini produse în anul 2019, spre exemplu. Per total, în 2021 Mitsubishi Motors a produs doar 400,000 maşini în Japonia, în scădere cu 30% faţă de anul 2019, pe fundalul crizei de semiconductoare, dar şi a cererii scăzute pentru unele modele precum Pajero. Şi nu e de mirare, or, Pajero, oricât de legendar şi bun ar fi, are ani buni de când a îmbătrânit pe piaţă şi nu se mai bucură de vreun succesor.Având o asemenea evoluţie, în august 2021 Mitsubishi a decis oprirea producţiei la fabrica din Gifu şi păstrarea a doar două fabrici în Japonia, care au o capacitate totală de producţie de 620,000 vehicule anual, departe de cifrele actuale de producţie a mărcii la ea acasă. Totodată, Mitsubishi spunea în 2021 că planifică să construiască o fabrică în Bangladesh.Acum a fost anunţat că fabrica Mitsubishi din prefectura Gifu a fost cumpărată de Daio, un producător a mai multor tipuri de hârtie, inclusiv hârtie de birou, dar şi hârtie igienică şi şerveţele de bucătărie. Costul tranzacţiei a fost de doar 34 milioane de dolari, un preţ infim pentru o uzină considerată cândva un etalon industrial, iar cei de la Daio au anunţat fabrica preluată de la Mitsubishi va produce şerveţele de bucătărie şi hârtie igienică.
https://piataauto.md/Stiri/2022/03/Mits ... Yh4u0fTtp4







PAGINA OFICIALA DE FACEBOOK A FORUMULUI
https://www.facebook.com/MitsubishiClubRomania/[/size]


GRUPURI FACEBOOK ASOCIATE FORUMULUI
https://www.facebook.com/groups/814065265606913
https://www.facebook.com/groups/225851630758743
- radu-lancer
- EVO VII
- Mesaje: 933
- Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Revista Presei - Mitsubishi News -
Mitsubishi Motors dezvăluie noua ediție a Triton Ralliart la Bangkok Motor Show
Mitsubishi Triton Ralliart Edition a fost dezvăluit pentru prima dată în noiembrie 2021 și va fi prezentat în curând la a 43-a ediție a Bangkok International Motor Show, care are loc între 22 martie și 3 aprilie.
Triton Ralliart va fi o variantă mai mică în comparație cu restul gamei. Exteriorul are o culoare alb solid și un acoperiș negru cu insertii apărătoare de noroi și căptușeală cu logouri Ralliart. Grila frontală, jantele din aliaj, oglinzile laterale, mânerele ușilor și mânerele porții din spate sunt vopsite în Jet Black pentru a completa acoperișul negru.
Triton este dotat cu un motor turbo diesel MIVEC de 2,4 litri, cuplat la o cutie de viteze automată cu 6 trepte (cu mod Sport) care ofera un cuplu de 181 CP și 430 Nm. Sistemul său Super Select II 4WD face comutarea între trenuri de rulare 2WD și 4WD la fel de ușoară ca și rotirea unui buton. Experiența noastră off-road cu Atlet Triton aici.
https://autobuzz.my/2022/03/22/mitsubis ... otor-show/
Mitsubishi Triton Ralliart Edition a fost dezvăluit pentru prima dată în noiembrie 2021 și va fi prezentat în curând la a 43-a ediție a Bangkok International Motor Show, care are loc între 22 martie și 3 aprilie.
Triton Ralliart va fi o variantă mai mică în comparație cu restul gamei. Exteriorul are o culoare alb solid și un acoperiș negru cu insertii apărătoare de noroi și căptușeală cu logouri Ralliart. Grila frontală, jantele din aliaj, oglinzile laterale, mânerele ușilor și mânerele porții din spate sunt vopsite în Jet Black pentru a completa acoperișul negru.
Triton este dotat cu un motor turbo diesel MIVEC de 2,4 litri, cuplat la o cutie de viteze automată cu 6 trepte (cu mod Sport) care ofera un cuplu de 181 CP și 430 Nm. Sistemul său Super Select II 4WD face comutarea între trenuri de rulare 2WD și 4WD la fel de ușoară ca și rotirea unui buton. Experiența noastră off-road cu Atlet Triton aici.
https://autobuzz.my/2022/03/22/mitsubis ... otor-show/
- Fişiere ataşate
-
- 2022-mitsubishi-triton-ralliart-thailand-1.jpg (188.44 KiB) Vizualizat de 2192 ori







PAGINA OFICIALA DE FACEBOOK A FORUMULUI
https://www.facebook.com/MitsubishiClubRomania/[/size]


GRUPURI FACEBOOK ASOCIATE FORUMULUI
https://www.facebook.com/groups/814065265606913
https://www.facebook.com/groups/225851630758743
- radu-lancer
- EVO VII
- Mesaje: 933
- Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Revista Presei - Mitsubishi News -
Un deficit de grafit se vede la orizont. Costul maşinilor electrice se va majora
Odată cu creșterea numărului de vehicule electrice, cererea pentru una dintre componentele cheie ale bateriilor – grafitul – a crescut considerabil. Grafitul este furnizat în principal din China, ţară unde nu se reuşeşte la timp să fie produs în cantități suficiente, iar în curând va exista o penurie de minerale pe piață, scrie Deutsche Welle. Ca urmare, mașinile electrice vor crește în preț.
Grafitul este o formă cristalină de carbon. Este un excelent conductor de căldură și electricitate și este inert chimic, cu rezistență termică ridicată și lubricitate. Aceste proprietăți fac mineralul aproape de neînlocuit într-o gamă largă de industrii, de la semiconductori la reactoare nucleare. Este un mineral abundent în întreaga lume, dar este, de asemenea, produs sintetic.
Fiind adesea trecut cu vederea atunci când vine vorba de materialele pentru baterii, iată că s-a adăugat acum la problemele producătorilor de baterii și mașini, care au căutat planeta pentru a asigura aprovizionarea altor componente ale bateriei, cum ar fi litiul, nichelul și cobaltul.
Principalul producător de grafit este China, producând aproape tot grafitul folosit pentru anod, capătul negativ al unei baterii litiu-ion. De-a lungul ultimului an a majorat prețul componentei cu 38.2% (760 dolari/tonă). Ritmul cererii este înaintea capacității de producție, iar experții anticipează o lipsă iminentă de minerale în cantitate de 85.000 de tone, numai în acest an.
Odată cu creșterea cererii de grafit în China, capacitatea de a-l produce a scăzut. Țara se află acum într-o criză energetică, care a apărut din cauza încetării aprovizionării cu cărbune din Indonezia în luna ianuarie a acestui an. Odată cu aceasta, consumul de energie în China însăși a crescut.
Producția de grafit sintetic este intensivă din punct de vedere energetic și, în condiții de lipsă de energie electrică suficientă, nu poate funcționa la putere maximă. Producătorii de baterii folosesc în prezent un amestec de grafit natural și sintetic în diferite rapoarte în anozii lor. Cu toate acestea, ei favorizează grafitul sintetic, deoarece este mai consistent, are niveluri extrem de scăzute de impurități, specificațiile sale pot fi ușor controlate deoarece este fabricat de om și oferă performanțe mai bune.
Dar producerea de grafit sintetic este mai costisitoare și este un proces mai energointensiv, necesitând temperaturi de până la 3.000 de grade Celsius. Fabricarea grafitului sintetic în China este și mai gravă, având în vedere că cea mai mare parte a energiei electrice de acolo este generată din cărbune foarte poluant. În ciuda faptului că China nu depune eforturi pentru neutralitatea emisiilor de carbon la fel de mari şi rapide precum Statele Unite sau Europa, țara încearcă să reducă utilizarea cărbunelui în sectorul energetic.
De cealaltă parte, în extracția grafitului natural se utilizează o cantitate mare de acid clorhidric. Acest lucru este periculos atât pentru lucrători şi sănătatea lor, cât și pentru mediu, acesta fiind încă un motiv pentru care cel sintetic este mai preferat.
Deficitul este de natură să mențină prețurile grafitului ridicate pentru o perioadă de timp, stimulând și mai mult costurile bateriilor care sunt deja sub presiunea prețurilor ridicate ale litiului și cobaltului. Acesta ar fi un pas înapoi pentru producătorii de baterii și automobile care se străduiesc să reducă costurile bateriei, care reprezintă în prezent aproximativ 20-40% din prețul unui EV, în încercarea de a ajunge la paritatea prețurilor cu mașinile pe benzină și diesel.
https://autoblog.md/un-deficit-de-grafi ... va-majora/
Mai mulţi refugiaţi din Ucraina şi-au abandonat maşinile la parcarea aeroportului Iaşi, iar acum autorităţile caută soluţii pentru ele
Un fenomen neaşteptat s-a făcut remarcat în parcarea aeroportului din Iaşi, România. Circa 45 de automobile înmatriculate în Ucraina au fost lăsate în parcarea aeroportului, şi doar pentru 3 automobile există abonamente cu plata parcării pe termen lung. Celelalte au fost lăsate fără a fi clare planurile proprietarilor pentru acestea.
În fuga lor din calea războiului, mai mulţi refugiaţi au încărcat tot ce au avut la bordul automobilelor şi au plecat din Ucraina. Fără a avea, eventual, un plan final, unii au ales să-şi continue calea spre ţări mai îndepărtate cu avionul, lăsând astfel maşinile parcate la aeroport. E greu de spus deocamdată dacă proprietarii acestor maşini planifică să revină după ele în timp scurt, fiind foarte posibil ca nici ei să nu ştie ce vor putea face. Cei de la aeroportul internaţional Iaşi sunt deocamdată înţelegători cu aceste maşini, deşi 45 de locuri din cele 350 ale parcării aeroportului sunt ocupate. Aceştia spun că într-o asemenea situaţie disperată, oamenii şi-au lăsat şi aceste bunuri de preţ, doar pentru a-şi duce familia cât mai departe de război.Foto: Inscripţie „Diti” (copii - n.r.), pe o maşină lăsată în aeroport
Elena Troia, purtătoare de cuvânt a aeroportului Iaşi, a declarat pentru TVR Iaşi că pentru 3 maşini au fost perfectate abonamente de 1 lună şi 2 luni, şi aceste maşini vor fi păstrate în regim normal în aeroport. Pentru celelalte maşini, regulamentul spune că dacă acestea staţionează mai mult de 30 de zile, ele pot fi blocate temporar.Totuşi, date fiind motivele excepţionale care au determinat această situaţie, şefii aeroportului Iaşi, împreună cu autorităţile, caută soluţii pentru a depozita aceste maşini într-un loc special amenajat, de unde proprietarii şi le-ar putea recupera ulterior.
https://piataauto.md/Stiri/2022/03/Mai- ... entru-ele/
Odată cu creșterea numărului de vehicule electrice, cererea pentru una dintre componentele cheie ale bateriilor – grafitul – a crescut considerabil. Grafitul este furnizat în principal din China, ţară unde nu se reuşeşte la timp să fie produs în cantități suficiente, iar în curând va exista o penurie de minerale pe piață, scrie Deutsche Welle. Ca urmare, mașinile electrice vor crește în preț.
Grafitul este o formă cristalină de carbon. Este un excelent conductor de căldură și electricitate și este inert chimic, cu rezistență termică ridicată și lubricitate. Aceste proprietăți fac mineralul aproape de neînlocuit într-o gamă largă de industrii, de la semiconductori la reactoare nucleare. Este un mineral abundent în întreaga lume, dar este, de asemenea, produs sintetic.
Fiind adesea trecut cu vederea atunci când vine vorba de materialele pentru baterii, iată că s-a adăugat acum la problemele producătorilor de baterii și mașini, care au căutat planeta pentru a asigura aprovizionarea altor componente ale bateriei, cum ar fi litiul, nichelul și cobaltul.
Principalul producător de grafit este China, producând aproape tot grafitul folosit pentru anod, capătul negativ al unei baterii litiu-ion. De-a lungul ultimului an a majorat prețul componentei cu 38.2% (760 dolari/tonă). Ritmul cererii este înaintea capacității de producție, iar experții anticipează o lipsă iminentă de minerale în cantitate de 85.000 de tone, numai în acest an.
Odată cu creșterea cererii de grafit în China, capacitatea de a-l produce a scăzut. Țara se află acum într-o criză energetică, care a apărut din cauza încetării aprovizionării cu cărbune din Indonezia în luna ianuarie a acestui an. Odată cu aceasta, consumul de energie în China însăși a crescut.
Producția de grafit sintetic este intensivă din punct de vedere energetic și, în condiții de lipsă de energie electrică suficientă, nu poate funcționa la putere maximă. Producătorii de baterii folosesc în prezent un amestec de grafit natural și sintetic în diferite rapoarte în anozii lor. Cu toate acestea, ei favorizează grafitul sintetic, deoarece este mai consistent, are niveluri extrem de scăzute de impurități, specificațiile sale pot fi ușor controlate deoarece este fabricat de om și oferă performanțe mai bune.
Dar producerea de grafit sintetic este mai costisitoare și este un proces mai energointensiv, necesitând temperaturi de până la 3.000 de grade Celsius. Fabricarea grafitului sintetic în China este și mai gravă, având în vedere că cea mai mare parte a energiei electrice de acolo este generată din cărbune foarte poluant. În ciuda faptului că China nu depune eforturi pentru neutralitatea emisiilor de carbon la fel de mari şi rapide precum Statele Unite sau Europa, țara încearcă să reducă utilizarea cărbunelui în sectorul energetic.
De cealaltă parte, în extracția grafitului natural se utilizează o cantitate mare de acid clorhidric. Acest lucru este periculos atât pentru lucrători şi sănătatea lor, cât și pentru mediu, acesta fiind încă un motiv pentru care cel sintetic este mai preferat.
Deficitul este de natură să mențină prețurile grafitului ridicate pentru o perioadă de timp, stimulând și mai mult costurile bateriilor care sunt deja sub presiunea prețurilor ridicate ale litiului și cobaltului. Acesta ar fi un pas înapoi pentru producătorii de baterii și automobile care se străduiesc să reducă costurile bateriei, care reprezintă în prezent aproximativ 20-40% din prețul unui EV, în încercarea de a ajunge la paritatea prețurilor cu mașinile pe benzină și diesel.
https://autoblog.md/un-deficit-de-grafi ... va-majora/
Mai mulţi refugiaţi din Ucraina şi-au abandonat maşinile la parcarea aeroportului Iaşi, iar acum autorităţile caută soluţii pentru ele
Un fenomen neaşteptat s-a făcut remarcat în parcarea aeroportului din Iaşi, România. Circa 45 de automobile înmatriculate în Ucraina au fost lăsate în parcarea aeroportului, şi doar pentru 3 automobile există abonamente cu plata parcării pe termen lung. Celelalte au fost lăsate fără a fi clare planurile proprietarilor pentru acestea.
În fuga lor din calea războiului, mai mulţi refugiaţi au încărcat tot ce au avut la bordul automobilelor şi au plecat din Ucraina. Fără a avea, eventual, un plan final, unii au ales să-şi continue calea spre ţări mai îndepărtate cu avionul, lăsând astfel maşinile parcate la aeroport. E greu de spus deocamdată dacă proprietarii acestor maşini planifică să revină după ele în timp scurt, fiind foarte posibil ca nici ei să nu ştie ce vor putea face. Cei de la aeroportul internaţional Iaşi sunt deocamdată înţelegători cu aceste maşini, deşi 45 de locuri din cele 350 ale parcării aeroportului sunt ocupate. Aceştia spun că într-o asemenea situaţie disperată, oamenii şi-au lăsat şi aceste bunuri de preţ, doar pentru a-şi duce familia cât mai departe de război.Foto: Inscripţie „Diti” (copii - n.r.), pe o maşină lăsată în aeroport
Elena Troia, purtătoare de cuvânt a aeroportului Iaşi, a declarat pentru TVR Iaşi că pentru 3 maşini au fost perfectate abonamente de 1 lună şi 2 luni, şi aceste maşini vor fi păstrate în regim normal în aeroport. Pentru celelalte maşini, regulamentul spune că dacă acestea staţionează mai mult de 30 de zile, ele pot fi blocate temporar.Totuşi, date fiind motivele excepţionale care au determinat această situaţie, şefii aeroportului Iaşi, împreună cu autorităţile, caută soluţii pentru a depozita aceste maşini într-un loc special amenajat, de unde proprietarii şi le-ar putea recupera ulterior.
https://piataauto.md/Stiri/2022/03/Mai- ... entru-ele/







PAGINA OFICIALA DE FACEBOOK A FORUMULUI
https://www.facebook.com/MitsubishiClubRomania/[/size]


GRUPURI FACEBOOK ASOCIATE FORUMULUI
https://www.facebook.com/groups/814065265606913
https://www.facebook.com/groups/225851630758743
- radu-lancer
- EVO VII
- Mesaje: 933
- Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Revista Presei - Mitsubishi News -
STUDIU: Mașinile cu motoare convenționale, mai fiabile decât cele electrice
Potrivit unui studiu realizat de o companie britanică, mașinile cu motoare convenționale sunt mai fiabile decât cele electrice în primii 4 ani.
Mașinile electrice au devenit din ce în ce mai populare în ultimii ani, iar numărul lor crește în ritm foarte rapid în acest moment. Pe lângă noile legi care vor obliga producătorii să vândă numai vehicule electrice din deceniul viitor, mașinile cu propulsie alternativă sunt, în teorie, mai fiabile decât cele cu motoare termice.
Însă, un studiu realizat de Which? arată că mașinile electrice nu sunt la fel de fiabile ca cele convenționale. Raportul arată că posesorii de modele electrice au raportat mai multe probleme în primii 4 ani decât proprietarii de mașini convenționale.
La studiu au participat 48.000 de oameni în total. Din 57.000 de mașini, doar 2184 sunt electrice. La acest capitol, 39% dintre proprietarii de mașini electrice au raportat probleme în primii 4 ani. Prin comparație, doar 19% dintre cei cu mașini cu motoare pe benzină au raportat probleme și 29% dintre posesorii de mașini cu motoare diesel au avut probleme în același interval de timp.
Cea mai des întâlnită problemă la mașinile electrice a fost la sistemul software. În medie, reparația unei astfel de mașini durează 5 zile, față de 3 zile pentru mașinile pe benzină și 4 zile pentru cele diesel.
La capitolul mărci, Tesla a avut cei mai mulți proprietari nemulțumiți. 39% dintre proprietarii mărcii au raportat cel puțin o problemă în primii 4 ani. Dintre aceștia 5% au avut probleme care au împiedicat funcționarea mașinii.
Kia este brand-ul cu cele mai puține probleme. Doar 6% dintre proprietari au avut probleme și numai 1% au avut defecțiuni majore.
https://www.automarket.ro/stiri/studiu- ... 08081.html
Limite de viteză mai mici cu 10 km/h pe autostrăzile din Europa. Scopul? Reducerea consumului de carburant
Agenția Internațională a Energiei (IEA) a propus ca limitele de viteză de pe autostrăzi să fie micșorate cu minim 10 km/h. Reducerea limitei de viteză va duce la economisirea de carburant în contextul crizei din prezent.
Declanșarea războiului din Ucraina a dus la o nouă criză, din care a rezultat o creștere rapidă a prețurilor de combustibil. În acest context, pentru a încerca să limiteze pagubele și pentru a trece mai ușor prin criză, Agenția Internațională a Energiei a propus ca limitele de viteză de pe autostrăzi să fie micșorate cu cel puțin 10 km/h.
Pe lângă asta, IEA propune ca munca online să se desfășoare doar trei zile pe săptămână. Dacă se vor aplica aceste propuneri pe o perioadă de numai 4 luni, vor fi economisiți circa 2.7 milioane de barili în fiecare zi.
De asemenea, agenția a mai propus ca duminicile să fie considerate zile fără mașini în orașe și ieftinirea transportului public. Printre alte propuneri se numără: încurajarea oamenilor de a se deplasa cu bicicleta sau pe jos, stabilirea unui trafic alternativ pentru mașini în zonele urbane, promovarea serviciului de car sharing, utilizarea trenurilor de mare viteză în loc de mașini și promovarea vehiculelor electrice.
Fatih Birol, directorul general al agenției, a precizat că „lumea s-ar putea confrunta cu cel mai mare șoc în privința ofertei de petrol din ultimele decenii, cu enorme implicații pentru economiile și societățile noastre”.
https://www.automarket.ro/stiri/limite- ... 08079.html
Potrivit unui studiu realizat de o companie britanică, mașinile cu motoare convenționale sunt mai fiabile decât cele electrice în primii 4 ani.
Mașinile electrice au devenit din ce în ce mai populare în ultimii ani, iar numărul lor crește în ritm foarte rapid în acest moment. Pe lângă noile legi care vor obliga producătorii să vândă numai vehicule electrice din deceniul viitor, mașinile cu propulsie alternativă sunt, în teorie, mai fiabile decât cele cu motoare termice.
Însă, un studiu realizat de Which? arată că mașinile electrice nu sunt la fel de fiabile ca cele convenționale. Raportul arată că posesorii de modele electrice au raportat mai multe probleme în primii 4 ani decât proprietarii de mașini convenționale.
La studiu au participat 48.000 de oameni în total. Din 57.000 de mașini, doar 2184 sunt electrice. La acest capitol, 39% dintre proprietarii de mașini electrice au raportat probleme în primii 4 ani. Prin comparație, doar 19% dintre cei cu mașini cu motoare pe benzină au raportat probleme și 29% dintre posesorii de mașini cu motoare diesel au avut probleme în același interval de timp.
Cea mai des întâlnită problemă la mașinile electrice a fost la sistemul software. În medie, reparația unei astfel de mașini durează 5 zile, față de 3 zile pentru mașinile pe benzină și 4 zile pentru cele diesel.
La capitolul mărci, Tesla a avut cei mai mulți proprietari nemulțumiți. 39% dintre proprietarii mărcii au raportat cel puțin o problemă în primii 4 ani. Dintre aceștia 5% au avut probleme care au împiedicat funcționarea mașinii.
Kia este brand-ul cu cele mai puține probleme. Doar 6% dintre proprietari au avut probleme și numai 1% au avut defecțiuni majore.
https://www.automarket.ro/stiri/studiu- ... 08081.html
Limite de viteză mai mici cu 10 km/h pe autostrăzile din Europa. Scopul? Reducerea consumului de carburant
Agenția Internațională a Energiei (IEA) a propus ca limitele de viteză de pe autostrăzi să fie micșorate cu minim 10 km/h. Reducerea limitei de viteză va duce la economisirea de carburant în contextul crizei din prezent.
Declanșarea războiului din Ucraina a dus la o nouă criză, din care a rezultat o creștere rapidă a prețurilor de combustibil. În acest context, pentru a încerca să limiteze pagubele și pentru a trece mai ușor prin criză, Agenția Internațională a Energiei a propus ca limitele de viteză de pe autostrăzi să fie micșorate cu cel puțin 10 km/h.
Pe lângă asta, IEA propune ca munca online să se desfășoare doar trei zile pe săptămână. Dacă se vor aplica aceste propuneri pe o perioadă de numai 4 luni, vor fi economisiți circa 2.7 milioane de barili în fiecare zi.
De asemenea, agenția a mai propus ca duminicile să fie considerate zile fără mașini în orașe și ieftinirea transportului public. Printre alte propuneri se numără: încurajarea oamenilor de a se deplasa cu bicicleta sau pe jos, stabilirea unui trafic alternativ pentru mașini în zonele urbane, promovarea serviciului de car sharing, utilizarea trenurilor de mare viteză în loc de mașini și promovarea vehiculelor electrice.
Fatih Birol, directorul general al agenției, a precizat că „lumea s-ar putea confrunta cu cel mai mare șoc în privința ofertei de petrol din ultimele decenii, cu enorme implicații pentru economiile și societățile noastre”.
https://www.automarket.ro/stiri/limite- ... 08079.html







PAGINA OFICIALA DE FACEBOOK A FORUMULUI
https://www.facebook.com/MitsubishiClubRomania/[/size]


GRUPURI FACEBOOK ASOCIATE FORUMULUI
https://www.facebook.com/groups/814065265606913
https://www.facebook.com/groups/225851630758743
- radu-lancer
- EVO VII
- Mesaje: 933
- Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Revista Presei - Mitsubishi News -
Dieta secretă a japonezilor: Iată de ce japonezii mănâncă o singură dată pe zi
Se ştie că japonezii au un regim alimentar foarte echilibrat, bazat pe fructe de mare, leguminoase și produse vegetale. Toate sunt bogate în proteine sănătoase, care sunt esențiale pentru organism. Dietele lor "speciale" sunt şi motivul pentru care atât femeile cât şi bărbaţii îşi menţin aspectul tineresc şi nu par să îmbătrânească niciodată.
Un alt aspect interesant legat de cultura gastronomică japoneză este obiceiul de a mânca o singură dată pe zi. Bineînțeles că nu toți japonezii respectă această dietă, dar o bună parte din ei practică din când în când asta. Este posibil ca unele persoane care consideră că trei mese pe zi sunt sănătoase să găsească ideea unei singure mese ca fiind exagerată. Dar această dietă are o bază medicală solidă. E demonstrat științific că sirtuinele, genele care răspund de anti-îmbătrânire, se activează atunci când unei persoane îi este foame pentru o anumită perioadă de timp.
Dieta care presupune o singură masă pe zi ajută la scăderea nivelului de zahăr din sânge, la îmbunătățirea funcționării sistemelor nervos și cardiovascular și, implicit, la creșterea speranței de viață. Japonezii numesc această tehnică ”itinichi isseku”, adică o masă pe zi. O masă poate consta atât din mâncăruri tradiționale japoneze, cât și din bucate tradiționale românești. Odată cu scăderea conținutului de calorii consumate și trecerea la alimentația tradițională japoneză, greutatea corpului va începe să scadă, iar starea ta fizică și emoțională se va îmbunătăți. Printre vedetele care practică o astfel de dietă se numără și celebrul comedian american, Jonah Hill. Datorită dietei japoneze, actorul a slăbit 40 de kilograme, iar ce a rămas a transformat în mușchi.
Ce mănâncă japonezii
O masă tipică japoneză constă în produse bogate în proteine, peștele fiind de bază. De fapt, japonezii sunt poporul care consumă cel mai mult pește din întreaga lume, una dintre cele mai sănătoase surse de proteine. Pa lângă pește, mai consumă orez în cantități uriașe, aproape la fiecare masă, precum și soia și multe legume. Supa miso este și ea nelipsită din dieta japoneză, algele marine fiind parte importantă din panul alimentar al acestui popor. Ceaiul verde, cunoscut pentru efectele sale antioxidante, este foarte prețuit de japonezi, care îl consumă zilnic. Fiind o dietă bogată în pește și soia, acest lucru contribuie și la reducerea riscului de a face o boală cardiovasculară. În general, dieta japoneză se bazează pe alimente neprocesate, proaspete.
https://www.dcnews.ro/dieta-secreta-a-j ... 62863.html
Vânzările de mașini electrice și hibride în România, mai mari decât cele cu motoare diesel în 2022
Potrivit Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA), românii au cumpărat mai multe mașini electrice și hibride în primele două luni ale anului decât mașini cu motoare diesel. Astfel, cota de piață a vehiculelor cu emisii zero și cu emisii reduse este de 17%, iar cota mașinilor cu motoare diesel a scăzut la 15%.
În primele două luni ale anului au fost înmatriculate 3086 de mașini electrice și hibride, conform unui nou raport APIA. Asta înseamnă că numărul de astfel de mașini vândute în această perioadă este mai mare decât cel al mașinilor cu motoare diesel. Până acum, au fost vândute 2721 de vehicule cu astfel de motoare.
Vânzările mai mari au contribuit la creșterea cotei de piață a mașinilor electrificate în România, care a ajuns la 17.4%. Asta reprezintă o mărire a cotei cu peste 3% față de aceeași perioadă a anului trecut. Prin comparație, cota vehiculelor cu motoare diesel este de 15.3%, mult mai mică față de primele două luni din 2021, când era la 26.1%.
La categoria mașinilor pur electrice, Dacia Spring este lider de piață, cu 315 exemplare vândute. Modelul românesc este urmat de: Tesla Model 3 (96 de exemplare), Hyundai Kona (88 de bucăți), Volkswagen ID.3 (65 de unități) și Volkswagen e-Up! (54 de mașini). În total, au fost înmatriculate 1055 de mașini electrice în ultimele două luni.
Segmentul mașinilor hibride convenționale este dominat de Toyota.
Pe primul loc se află modelul C-HR, cu 259 de exemplare vândute, urmat de Corolla (224 de unități) și RAV4 (183 de mașini).
În categoria hibridelor cu încărcare la priză (PHEV), lider de piață este Ford Kuga, cu 58 de mașini vândute. Următoarele 4 locuri sunt ocupate de: Hyundai Tucson (47 de exemplare), Mercedes-Benz GLE (47 de unități), Mercedes-Benz GLC (41 de mașini) și Volvo XC60 (32 de bucăți).
https://www.automarket.ro/stiri/vanzari ... 07993.html
Se ştie că japonezii au un regim alimentar foarte echilibrat, bazat pe fructe de mare, leguminoase și produse vegetale. Toate sunt bogate în proteine sănătoase, care sunt esențiale pentru organism. Dietele lor "speciale" sunt şi motivul pentru care atât femeile cât şi bărbaţii îşi menţin aspectul tineresc şi nu par să îmbătrânească niciodată.
Un alt aspect interesant legat de cultura gastronomică japoneză este obiceiul de a mânca o singură dată pe zi. Bineînțeles că nu toți japonezii respectă această dietă, dar o bună parte din ei practică din când în când asta. Este posibil ca unele persoane care consideră că trei mese pe zi sunt sănătoase să găsească ideea unei singure mese ca fiind exagerată. Dar această dietă are o bază medicală solidă. E demonstrat științific că sirtuinele, genele care răspund de anti-îmbătrânire, se activează atunci când unei persoane îi este foame pentru o anumită perioadă de timp.
Dieta care presupune o singură masă pe zi ajută la scăderea nivelului de zahăr din sânge, la îmbunătățirea funcționării sistemelor nervos și cardiovascular și, implicit, la creșterea speranței de viață. Japonezii numesc această tehnică ”itinichi isseku”, adică o masă pe zi. O masă poate consta atât din mâncăruri tradiționale japoneze, cât și din bucate tradiționale românești. Odată cu scăderea conținutului de calorii consumate și trecerea la alimentația tradițională japoneză, greutatea corpului va începe să scadă, iar starea ta fizică și emoțională se va îmbunătăți. Printre vedetele care practică o astfel de dietă se numără și celebrul comedian american, Jonah Hill. Datorită dietei japoneze, actorul a slăbit 40 de kilograme, iar ce a rămas a transformat în mușchi.
Ce mănâncă japonezii
O masă tipică japoneză constă în produse bogate în proteine, peștele fiind de bază. De fapt, japonezii sunt poporul care consumă cel mai mult pește din întreaga lume, una dintre cele mai sănătoase surse de proteine. Pa lângă pește, mai consumă orez în cantități uriașe, aproape la fiecare masă, precum și soia și multe legume. Supa miso este și ea nelipsită din dieta japoneză, algele marine fiind parte importantă din panul alimentar al acestui popor. Ceaiul verde, cunoscut pentru efectele sale antioxidante, este foarte prețuit de japonezi, care îl consumă zilnic. Fiind o dietă bogată în pește și soia, acest lucru contribuie și la reducerea riscului de a face o boală cardiovasculară. În general, dieta japoneză se bazează pe alimente neprocesate, proaspete.
https://www.dcnews.ro/dieta-secreta-a-j ... 62863.html
Vânzările de mașini electrice și hibride în România, mai mari decât cele cu motoare diesel în 2022
Potrivit Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA), românii au cumpărat mai multe mașini electrice și hibride în primele două luni ale anului decât mașini cu motoare diesel. Astfel, cota de piață a vehiculelor cu emisii zero și cu emisii reduse este de 17%, iar cota mașinilor cu motoare diesel a scăzut la 15%.
În primele două luni ale anului au fost înmatriculate 3086 de mașini electrice și hibride, conform unui nou raport APIA. Asta înseamnă că numărul de astfel de mașini vândute în această perioadă este mai mare decât cel al mașinilor cu motoare diesel. Până acum, au fost vândute 2721 de vehicule cu astfel de motoare.
Vânzările mai mari au contribuit la creșterea cotei de piață a mașinilor electrificate în România, care a ajuns la 17.4%. Asta reprezintă o mărire a cotei cu peste 3% față de aceeași perioadă a anului trecut. Prin comparație, cota vehiculelor cu motoare diesel este de 15.3%, mult mai mică față de primele două luni din 2021, când era la 26.1%.
La categoria mașinilor pur electrice, Dacia Spring este lider de piață, cu 315 exemplare vândute. Modelul românesc este urmat de: Tesla Model 3 (96 de exemplare), Hyundai Kona (88 de bucăți), Volkswagen ID.3 (65 de unități) și Volkswagen e-Up! (54 de mașini). În total, au fost înmatriculate 1055 de mașini electrice în ultimele două luni.
Segmentul mașinilor hibride convenționale este dominat de Toyota.
Pe primul loc se află modelul C-HR, cu 259 de exemplare vândute, urmat de Corolla (224 de unități) și RAV4 (183 de mașini).
În categoria hibridelor cu încărcare la priză (PHEV), lider de piață este Ford Kuga, cu 58 de mașini vândute. Următoarele 4 locuri sunt ocupate de: Hyundai Tucson (47 de exemplare), Mercedes-Benz GLE (47 de unități), Mercedes-Benz GLC (41 de mașini) și Volvo XC60 (32 de bucăți).
https://www.automarket.ro/stiri/vanzari ... 07993.html







PAGINA OFICIALA DE FACEBOOK A FORUMULUI
https://www.facebook.com/MitsubishiClubRomania/[/size]


GRUPURI FACEBOOK ASOCIATE FORUMULUI
https://www.facebook.com/groups/814065265606913
https://www.facebook.com/groups/225851630758743
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 12 vizitatori