Folosirea franei de motor scade/creste consumul?
QUOTE (Jeff @ Oct 6 2009, 07:13 PM) E funny si instructiv topicul asta
Ok, fizica de generala: greutatea unui corp aflat pe o panta se descompune in doua componente: cea normala (perpendiculara pe planul pantei) si cea tangentiala (paralela cu panta) - aceasta din urma e cea care face masina sa inainteze. Aceasta forta e cu atat mai mare cu cat e mai mare masa proprie a vehiculului si mai abrupta panta. DAR, ea are de invins niste forte de reactiune de sens contrar, care se opun caderii la vale, si anume toate fortele de frecare insumate (cum s-a zis mai sus: motorul, transmisia, chiar si pneurile). Daca fortele astea insumate sunt mai mici decat componenta tangentiala, masina o ia la vale
Foarte clara explicatia. Dar lumea tot nu se lasa
QUOTE (Apple @ Oct 6 2009, 05:23 PM) bai, deci cred ca vin de pe alta lume. ce masina in viteza se poate deplasa?
Orice masina . Vezi elemente de fizica generala explicate mai sus de Jeff. Dacia mea veche 1310 nu statea in panta nici in 1 - o lua secvential la vale
Ok, fizica de generala: greutatea unui corp aflat pe o panta se descompune in doua componente: cea normala (perpendiculara pe planul pantei) si cea tangentiala (paralela cu panta) - aceasta din urma e cea care face masina sa inainteze. Aceasta forta e cu atat mai mare cu cat e mai mare masa proprie a vehiculului si mai abrupta panta. DAR, ea are de invins niste forte de reactiune de sens contrar, care se opun caderii la vale, si anume toate fortele de frecare insumate (cum s-a zis mai sus: motorul, transmisia, chiar si pneurile). Daca fortele astea insumate sunt mai mici decat componenta tangentiala, masina o ia la vale
Foarte clara explicatia. Dar lumea tot nu se lasa
QUOTE (Apple @ Oct 6 2009, 05:23 PM) bai, deci cred ca vin de pe alta lume. ce masina in viteza se poate deplasa?
Orice masina . Vezi elemente de fizica generala explicate mai sus de Jeff. Dacia mea veche 1310 nu statea in panta nici in 1 - o lua secvential la vale
Deci pe bune ma, asta nu e atitudine. Era o discutie oarecum aprinsa, intradevar, dar totusi erau informatii importante puse de mine, de Adriancar, foarte utile de altfel. Ce mama dracu hacuiti in halul asta? CU CE e mai castigat acest forum daca in continuare juma de forum colcaie in impresii false despre motoare, frane de motor, inertie, cuplu si alte mici prostioare?
QUOTE (Klez @ Oct 13 2009, 12:03 AM) In frana de motor nu se obtine un consum de 0 l/100km. Se obtine consumul de relanti. Consumul de 0 la suta il obtii doar cu motorul oprit.
Cred ca ma lupt cu morile de vant
Ok, fie cum zici tu - dar daca tot ai studiat problema, nu putea sa-ti scape consumul instant afisat la relanti versus cel afisat in frana de motor. Sau bordul minte?
Cred ca ma lupt cu morile de vant
Ok, fie cum zici tu - dar daca tot ai studiat problema, nu putea sa-ti scape consumul instant afisat la relanti versus cel afisat in frana de motor. Sau bordul minte?
Alimentarea se reia exact cum spui in jur de 1200-1500 rpm,tocmai pentru a evita oprirea motorului.Pana la turatia la care injectia incepe sa lucreze consumul este zero.Nu sunteti doar 2..
Adrian car-incearca sa iti imaginezi un ciclu de admisie cu clapeta de acceleratie aproape perfect inchisa.Dupa care gandeste-te putin cam cand se creeaza depresiune mai mare...La o miscare mai lenta a pistonului care incearca sa traga aer in cilindru sau la o miscare mai rapida?Cu cat turatia e mai mare cu atata volumul de aer absorbit de motor intr-o unitate de timp e mai mare.Admisia fiind inchisa nu prea are ce sa traga si depresiunea de pe admisie creste,opunandu-se miscarii pistonului.De asta cu cat turatia e mai mare frana de motor este mai puternica.Nu vad ce legatura ar putea avea "fenomenul" asta extrem de logic cu perpetuum mobile...
Iar referitor la frana..Chiar in caz de urgenta,cea mai eficienta franare o ai combinand frana de serviciu cu cea de motor.Mai ales cand franezi de la viteze relativ mari...
Adrian car-incearca sa iti imaginezi un ciclu de admisie cu clapeta de acceleratie aproape perfect inchisa.Dupa care gandeste-te putin cam cand se creeaza depresiune mai mare...La o miscare mai lenta a pistonului care incearca sa traga aer in cilindru sau la o miscare mai rapida?Cu cat turatia e mai mare cu atata volumul de aer absorbit de motor intr-o unitate de timp e mai mare.Admisia fiind inchisa nu prea are ce sa traga si depresiunea de pe admisie creste,opunandu-se miscarii pistonului.De asta cu cat turatia e mai mare frana de motor este mai puternica.Nu vad ce legatura ar putea avea "fenomenul" asta extrem de logic cu perpetuum mobile...
Iar referitor la frana..Chiar in caz de urgenta,cea mai eficienta franare o ai combinand frana de serviciu cu cea de motor.Mai ales cand franezi de la viteze relativ mari...
Deci :
1.Nici nu este nevoie sa ma gandesc (sic!)
2.Ne referim la un ciclu motor,mai exact la un sfert din el si mai exact atunci cand clapeta de acceleratie este inchisa si supapa de admisie deschisa .Ok se creaza vaccum ,de acord dar care este legatura cu viteza pistonulului cand cursa lui este acceasi ? Deci sa nu confundam turatia cu viteza pistonului pentru ca dupa aceasta teorie ar insemna ca in timpul admisiei pistonul face cateva curse , marind astfel vaccumul(de aici si teoria cu perpetum mobile).
In plus ar trebui observat ca motoarele diesel care nu dispun de cloapeta de accceleratie au o frana de motor sensibil mai redusa decat cale cu benzina iar la cele in doi timpi aceasta frana lipseste cu desavarsire.
1.Nici nu este nevoie sa ma gandesc (sic!)
2.Ne referim la un ciclu motor,mai exact la un sfert din el si mai exact atunci cand clapeta de acceleratie este inchisa si supapa de admisie deschisa .Ok se creaza vaccum ,de acord dar care este legatura cu viteza pistonulului cand cursa lui este acceasi ? Deci sa nu confundam turatia cu viteza pistonului pentru ca dupa aceasta teorie ar insemna ca in timpul admisiei pistonul face cateva curse , marind astfel vaccumul(de aici si teoria cu perpetum mobile).
In plus ar trebui observat ca motoarele diesel care nu dispun de cloapeta de accceleratie au o frana de motor sensibil mai redusa decat cale cu benzina iar la cele in doi timpi aceasta frana lipseste cu desavarsire.
Admisia nu este perfect etans inchisa.Din cauza asta cu cat creste viteza de miscare a pistonului in timpul admisiei vacuumul creeat va fi mai mare.Daca pistonul ar avea viteza x sa zicem,corespunzatoare unei turatii de 1200rpm ar parcurge cursa intr-un timp t.In acest timp t ar putea sa isi asigure prin deschiderea ramasa la admisie sa zicem 70% din volumul de aer pe care l-ar trage fara admisia restrictionata.Daca in scimb am avea 4800rpm ,pistonul ar parcurge aceeasi cursa cu o viteza de 4 ori mai mare intr-un timp de 4 ori mai scurt.In acest timp pistonul va reusi sa aduca in camera de ardere probabil 20% din volumul de aer pe care l-ar fi tras fara restrictia pe admisie.De aici rezulta o depresiune mai mare ,care se opune miscarii pistonului in admisie si din motivul acesta eficienta franei de motor este dependenta de turatie.
Viteza pistonului este strict dependenta de turatie,dar nu prea vad unde am spus o aberatie de genul ca s-ar face mai multe curse ale pistonului in cadrul aceluiasi timp motor de admisie....Am spus ca in aceeasi unitate de timp un motor in turatie mai mare va tinde sa absoarba un volum de aer mai mare decat acelasi motor in turatie mai mica...Ceea ce este cu totul si cu totul altceva.
Da,la diesel lipseste clapeta(cum am mai spus in postul nr 34) ,tocmai de aceea exista restrictor pe evacuare.Acesta se opune evacuarii aerului din cilindru.Lucreaza pe alt timp al motorului,pe evacuare si se bazeaza pe presiune suplimentara nu pe vacuum.
Viteza pistonului este strict dependenta de turatie,dar nu prea vad unde am spus o aberatie de genul ca s-ar face mai multe curse ale pistonului in cadrul aceluiasi timp motor de admisie....Am spus ca in aceeasi unitate de timp un motor in turatie mai mare va tinde sa absoarba un volum de aer mai mare decat acelasi motor in turatie mai mica...Ceea ce este cu totul si cu totul altceva.
Da,la diesel lipseste clapeta(cum am mai spus in postul nr 34) ,tocmai de aceea exista restrictor pe evacuare.Acesta se opune evacuarii aerului din cilindru.Lucreaza pe alt timp al motorului,pe evacuare si se bazeaza pe presiune suplimentara nu pe vacuum.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori