Folosirea franei de motor scade/creste consumul?

Generalitati vis-a-vis de automobilele Mitsubishi
Scrie răspuns
Avatar utilizator
LAV77
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 01, 2007 6:51 pm

Mesaj de LAV77 » Mie Oct 07, 2009 9:35 am

QUOTE (Jeff @ Oct 6 2009, 07:13 PM) E funny si instructiv topicul asta

Ok, fizica de generala: greutatea unui corp aflat pe o panta se descompune in doua componente: cea normala (perpendiculara pe planul pantei) si cea tangentiala (paralela cu panta) - aceasta din urma e cea care face masina sa inainteze. Aceasta forta e cu atat mai mare cu cat e mai mare masa proprie a vehiculului si mai abrupta panta. DAR, ea are de invins niste forte de reactiune de sens contrar, care se opun caderii la vale, si anume toate fortele de frecare insumate (cum s-a zis mai sus: motorul, transmisia, chiar si pneurile). Daca fortele astea insumate sunt mai mici decat componenta tangentiala, masina o ia la vale

Foarte clara explicatia. Dar lumea tot nu se lasa


QUOTE (Apple @ Oct 6 2009, 05:23 PM) bai, deci cred ca vin de pe alta lume. ce masina in viteza se poate deplasa?

Orice masina . Vezi elemente de fizica generala explicate mai sus de Jeff. Dacia mea veche 1310 nu statea in panta nici in 1 - o lua secvential la vale

Avatar utilizator
Adriancar
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 15, 2008 3:38 pm

Mesaj de Adriancar » Mie Oct 07, 2009 11:30 am

Pentru ca nu mai avea compresie.

Avatar utilizator
cristibna
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iun 27, 2007 10:26 am

Mesaj de cristibna » Joi Oct 08, 2009 12:38 pm

E interesant ce spuneti voi aici , dar , back on topic .

Avatar utilizator
driverx
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 20, 2008 8:35 pm

Mesaj de driverx » Joi Oct 08, 2009 3:48 pm

Deci pe bune ma, asta nu e atitudine. Era o discutie oarecum aprinsa, intradevar, dar totusi erau informatii importante puse de mine, de Adriancar, foarte utile de altfel. Ce mama dracu hacuiti in halul asta? CU CE e mai castigat acest forum daca in continuare juma de forum colcaie in impresii false despre motoare, frane de motor, inertie, cuplu si alte mici prostioare?

Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 3:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Joi Oct 08, 2009 3:50 pm

Posturile s-au mutat aici, Pepsi mic ce esti.

Avatar utilizator
Jeff
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mai 12, 2007 3:28 pm
Contact:

Mesaj de Jeff » Mar Oct 13, 2009 12:47 am

QUOTE (Klez @ Oct 13 2009, 12:03 AM) In frana de motor nu se obtine un consum de 0 l/100km. Se obtine consumul de relanti. Consumul de 0 la suta il obtii doar cu motorul oprit.
Cred ca ma lupt cu morile de vant
Ok, fie cum zici tu - dar daca tot ai studiat problema, nu putea sa-ti scape consumul instant afisat la relanti versus cel afisat in frana de motor. Sau bordul minte?

Avatar utilizator
DeBogdan
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 22, 2007 11:59 pm

Mesaj de DeBogdan » Mar Oct 13, 2009 9:25 am

Jeff,

Suntem doi.
Si eu le-am spus ca se poate obtine consum 0 (ZERO) atat timp cat turatia motorului este undeva pese 1500 rpm. Sub aceasta turatie se reia injectia pentru a sustine mersul regulat al motorului.

Avatar utilizator
PaulT
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 10:07 pm

Mesaj de PaulT » Mar Oct 13, 2009 11:01 am

Alimentarea se reia exact cum spui in jur de 1200-1500 rpm,tocmai pentru a evita oprirea motorului.Pana la turatia la care injectia incepe sa lucreze consumul este zero.Nu sunteti doar 2..

Adrian car-incearca sa iti imaginezi un ciclu de admisie cu clapeta de acceleratie aproape perfect inchisa.Dupa care gandeste-te putin cam cand se creeaza depresiune mai mare...La o miscare mai lenta a pistonului care incearca sa traga aer in cilindru sau la o miscare mai rapida?Cu cat turatia e mai mare cu atata volumul de aer absorbit de motor intr-o unitate de timp e mai mare.Admisia fiind inchisa nu prea are ce sa traga si depresiunea de pe admisie creste,opunandu-se miscarii pistonului.De asta cu cat turatia e mai mare frana de motor este mai puternica.Nu vad ce legatura ar putea avea "fenomenul" asta extrem de logic cu perpetuum mobile...

Iar referitor la frana..Chiar in caz de urgenta,cea mai eficienta franare o ai combinand frana de serviciu cu cea de motor.Mai ales cand franezi de la viteze relativ mari...

Avatar utilizator
Adriancar
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 15, 2008 3:38 pm

Mesaj de Adriancar » Mar Oct 13, 2009 11:28 am

Deci :
1.Nici nu este nevoie sa ma gandesc (sic!)
2.Ne referim la un ciclu motor,mai exact la un sfert din el si mai exact atunci cand clapeta de acceleratie este inchisa si supapa de admisie deschisa .Ok se creaza vaccum ,de acord dar care este legatura cu viteza pistonulului cand cursa lui este acceasi ? Deci sa nu confundam turatia cu viteza pistonului pentru ca dupa aceasta teorie ar insemna ca in timpul admisiei pistonul face cateva curse , marind astfel vaccumul(de aici si teoria cu perpetum mobile).
In plus ar trebui observat ca motoarele diesel care nu dispun de cloapeta de accceleratie au o frana de motor sensibil mai redusa decat cale cu benzina iar la cele in doi timpi aceasta frana lipseste cu desavarsire.

Avatar utilizator
PaulT
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 10:07 pm

Mesaj de PaulT » Mar Oct 13, 2009 11:47 am

Admisia nu este perfect etans inchisa.Din cauza asta cu cat creste viteza de miscare a pistonului in timpul admisiei vacuumul creeat va fi mai mare.Daca pistonul ar avea viteza x sa zicem,corespunzatoare unei turatii de 1200rpm ar parcurge cursa intr-un timp t.In acest timp t ar putea sa isi asigure prin deschiderea ramasa la admisie sa zicem 70% din volumul de aer pe care l-ar trage fara admisia restrictionata.Daca in scimb am avea 4800rpm ,pistonul ar parcurge aceeasi cursa cu o viteza de 4 ori mai mare intr-un timp de 4 ori mai scurt.In acest timp pistonul va reusi sa aduca in camera de ardere probabil 20% din volumul de aer pe care l-ar fi tras fara restrictia pe admisie.De aici rezulta o depresiune mai mare ,care se opune miscarii pistonului in admisie si din motivul acesta eficienta franei de motor este dependenta de turatie.
Viteza pistonului este strict dependenta de turatie,dar nu prea vad unde am spus o aberatie de genul ca s-ar face mai multe curse ale pistonului in cadrul aceluiasi timp motor de admisie....Am spus ca in aceeasi unitate de timp un motor in turatie mai mare va tinde sa absoarba un volum de aer mai mare decat acelasi motor in turatie mai mica...Ceea ce este cu totul si cu totul altceva.
Da,la diesel lipseste clapeta(cum am mai spus in postul nr 34) ,tocmai de aceea exista restrictor pe evacuare.Acesta se opune evacuarii aerului din cilindru.Lucreaza pe alt timp al motorului,pe evacuare si se bazeaza pe presiune suplimentara nu pe vacuum.

Scrie răspuns

Înapoi la “Generalitati”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori