Folosirea franei de motor scade/creste consumul?
- diablo_666
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Sâm Mar 08, 2008 1:14 pm
O masina impinsa cu o forta suficient de mare pentru a invinge frecarea din motorul oprit, fie aceasta forta una gravitationala, imprimata de un alt vehicul tragator/impingator sau forta de inertie. De exemplu, la Dacia mea de la '77, uneori mi se oprea motorul in mers. Ca sa repornesc motorul, nu dadeam la cheie, ci apasam ambreiajul, bagam treapta 1 sau 2 si ridicam ambreiajul. Din cauza miscarii inertiale, motorul repornea. Desigur, cheia era in contact si deci alimentarea cu curent electric pornita, iar motorul pe carburatie daca asta conteaza decisiv.
cred ca nu va intelegeti in exprimari si va si repeziti.
apple zice: o masina in viteza cu motorul oprit poti sa o impingi usor?
adriancar raspunde: sigur se va misca usor.
si dupa aia ia foc.
raspunsul corect este ca, da se poate impinge........dar GREU - daia se numeste FRANA DE MOTOR.
la partea cu alimentatul (daca o taie sau nu), va las sa va luati la bataie in continuare.
apple zice: o masina in viteza cu motorul oprit poti sa o impingi usor?
adriancar raspunde: sigur se va misca usor.
si dupa aia ia foc.
raspunsul corect este ca, da se poate impinge........dar GREU - daia se numeste FRANA DE MOTOR.
la partea cu alimentatul (daca o taie sau nu), va las sa va luati la bataie in continuare.
- diablo_666
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Sâm Mar 08, 2008 1:14 pm
Eu cred ca daca panta este suficient de abrupta, o ia la vale in viteza fiind. Cred ca de aia am invatat la scoala ca la parcarea in panta sa orientam rotile spre trotuar (pe langa frana de mana si lasatul in viteza), ca in cazul in care pleaca sa se opreasca in bordura.
Legat de consum, cred ca diferenta intre 0 si "tinzand la 0" este neimportanta. E clar ca se economiseste combustibil, iar daca nu dai frane de motor sa urce peste ~4500-5000 rot/min (benzina), nu se adauga uzura semnificativa motorului.
Ce e dubios la CB la mine este faptul ca, dupa ce am dat o frana de motor mai lunga, indica 0 chiar si dupa ce scot din viteza, daca masina inca se mai deplaseaza. Abia cand scade viteza sub 5 Km/h se umple bara aia de consum instant. Asta ma face sa cred ca indicatiile sunt destul de aproximative.
Legat de consum, cred ca diferenta intre 0 si "tinzand la 0" este neimportanta. E clar ca se economiseste combustibil, iar daca nu dai frane de motor sa urce peste ~4500-5000 rot/min (benzina), nu se adauga uzura semnificativa motorului.
Ce e dubios la CB la mine este faptul ca, dupa ce am dat o frana de motor mai lunga, indica 0 chiar si dupa ce scot din viteza, daca masina inca se mai deplaseaza. Abia cand scade viteza sub 5 Km/h se umple bara aia de consum instant. Asta ma face sa cred ca indicatiile sunt destul de aproximative.
E funny si instructiv topicul asta
Ok, fizica de generala: greutatea unui corp aflat pe o panta se descompune in doua componente: cea normala (perpendiculara pe planul pantei) si cea tangentiala (paralela cu panta) - aceasta din urma e cea care face masina sa inainteze. Aceasta forta e cu atat mai mare cu cat e mai mare masa proprie a vehiculului si mai abrupta panta. DAR, ea are de invins niste forte de reactiune de sens contrar, care se opun caderii la vale, si anume toate fortele de frecare insumate (cum s-a zis mai sus: motorul, transmisia, chiar si pneurile). Daca fortele astea insumate sunt mai mici decat componenta tangentiala, masina o ia la vale
Ok, fizica de generala: greutatea unui corp aflat pe o panta se descompune in doua componente: cea normala (perpendiculara pe planul pantei) si cea tangentiala (paralela cu panta) - aceasta din urma e cea care face masina sa inainteze. Aceasta forta e cu atat mai mare cu cat e mai mare masa proprie a vehiculului si mai abrupta panta. DAR, ea are de invins niste forte de reactiune de sens contrar, care se opun caderii la vale, si anume toate fortele de frecare insumate (cum s-a zis mai sus: motorul, transmisia, chiar si pneurile). Daca fortele astea insumate sunt mai mici decat componenta tangentiala, masina o ia la vale
nu va mai contraziceti atat.
daca masina e intr-o viteza superioara (a 4-a sau mai sus), si in panta cu unghi mare, in functie de unghi poate pleca singura sau cu un mic impuls.
cutia de viteze e un reductor cu roti dintate. Conteaza raportul de multiplicare. Daca forta gravitationala invinge suma tuturor fortelor ce se opun acesteia atunci masina se va deplasa.
daca masina e intr-o viteza superioara (a 4-a sau mai sus), si in panta cu unghi mare, in functie de unghi poate pleca singura sau cu un mic impuls.
cutia de viteze e un reductor cu roti dintate. Conteaza raportul de multiplicare. Daca forta gravitationala invinge suma tuturor fortelor ce se opun acesteia atunci masina se va deplasa.
Daca masina e in panta si o lasi in viteza 1 pleaca doar daca panta este suficient de abrupta, dar pleaca. Cu cat e in viteza mai mare cu atat ea va pleca mai usor. Daca vrei sa vezi, baga a 5-a si o sa o impinga si o persoana pe loc drept. De-aia si in regulamentul de circulatie spune ca masina trebuie asigurata intr-o treapta de viteza inferioara. Cand masina e in viteza nu sta decat in rezistenta opusa de motor. Aceasta rezistenta este limitata.
Cei care considera acest topic o cearta mai bine nu se mai baga. E o ocazie pentru fiecare de a invata cate ceva.
Cei care considera acest topic o cearta mai bine nu se mai baga. E o ocazie pentru fiecare de a invata cate ceva.
Stimate COObra ,
Multumesc colegilor de forum care au avut timp si rabdare sa expliciteze.
Revenind la titlul topic-ului , cred ca un raspuns corect ar fi :
Da se face economie de combustibil dar nu acesta este scopul franei de motor ci doar o rezultanta .Scopul acestei franari este de a reduce viteza pastrand maniabilitatea vehiculului in conditii de drum dificile.
Multumesc colegilor de forum care au avut timp si rabdare sa expliciteze.
Revenind la titlul topic-ului , cred ca un raspuns corect ar fi :
Da se face economie de combustibil dar nu acesta este scopul franei de motor ci doar o rezultanta .Scopul acestei franari este de a reduce viteza pastrand maniabilitatea vehiculului in conditii de drum dificile.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori