Cum se pleaca corect la o liniuta ? :D
QUOTE (SickneS @ Mar 24 2009, 05:59 AM) cand imi dau seama ca ambreiajul e pe duca si trebuie schimbat ?!
Pai cand e pe duca ambreiajul va patina. Asta inseamna ca atunci cand schimbi viteza vei vedea ca masina accelereaza in gol ca si cum ar fi in punctul mort pentru 1sec-2sec. Daca se intampla asta nu o sa te mai tina mult.
Pai cand e pe duca ambreiajul va patina. Asta inseamna ca atunci cand schimbi viteza vei vedea ca masina accelereaza in gol ca si cum ar fi in punctul mort pentru 1sec-2sec. Daca se intampla asta nu o sa te mai tina mult.
- shadow2blade
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mie Dec 03, 2008 7:15 pm
"Definita" clasica si comportamentul cel mai usor de sesizat este:
QUOTE atunci cand nu mai poti sa dai scart, cand masina pleaca greu de pe loc... sau daca se duce cumva placa nu mai poti sa bagi in viteza
sau
tu accelerezi, motorul se tureaza cum trebuie dar masina nu mai trage. Este ceva care n-are cum sa-ti scape. Cum spunea Speedy e aproximativ la fel cum ai trece pe N si accelera in continuare.
QUOTE atunci cand nu mai poti sa dai scart, cand masina pleaca greu de pe loc... sau daca se duce cumva placa nu mai poti sa bagi in viteza
sau
tu accelerezi, motorul se tureaza cum trebuie dar masina nu mai trage. Este ceva care n-are cum sa-ti scape. Cum spunea Speedy e aproximativ la fel cum ai trece pe N si accelera in continuare.
- fastcarjunkie
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mar Sep 09, 2008 1:33 pm
Mai am si eu ceva de adaugat...
QUOTE (Dudu @ Mar 20 2009, 03:21 PM) Care apropo, mai mult il consumi daca stai 2 ore in trafic(numai viteza 1..mers ff incet) infernal decat la 1 liniuta Liniuta se termina repede, ca si forjarea ambreiajului, pelicula de ulei are grija sa nu creasca atat de brusc temperatura discului, cat sa-l termine..
Despre care pelicula de ulei vorbesti? Din cate tin eu minte Lancerul are sistem de ambreiaj uscat.
QUOTE (Dudu @ Mar 20 2009, 03:21 PM) Mai bine ne-am face griji cu schimbarile alea rapide de viteza, mai ales ca lancerul tinde sa agate,daca dam prea repede drumu la ambreiaj si am rupt vreun dinte din cutie... ne-am lins pe bot:)
Cutia in general reusesti s-o termini doar daca insisti sau ai multi CP.
Ambreiajul e veriga slaba din transmisie, d-aia e consumabil, printre altele rolul lui e si de a proteja (intr-o anumita masura) transmisia de eventualele socuri de putere. Discul de ambreiaj se uzeaza (adica se toceste materialul aderent, ca la placutele de frana) doar atunci cand e partial cuplat, nu cand e cuplat sau decuplat 100%.
Problema nu e asta, e normal ca discul de ambreiaj sa se uzeze si sa se schimbe.
Caldura excesiva insa, ce poate aparea din patinari indelungate, in special in sarcina (adica hi rpm, greutate mare) poate duce la decalirea arcului-diafragma ("soarele" cum este denumit argotic) ce isi va pierde proprietatile, apasarea generata de placa de presiune fiind din ce in ce mai redusa. Deci nu e musai ca discul sa fie terminat pentru ca acesta sa-nceapa sa patineze, dimpotriva.
Tot din cauzza caldurii pot aparea zone de decalire pe volanta/placa de presiune, acestea pot duce doar la vibratii la cuplare/decuplare, oricum nu mai conteaza din moment ce diafragma nu mai face treaba.
QUOTE (Dudu @ Mar 20 2009, 03:21 PM) Care apropo, mai mult il consumi daca stai 2 ore in trafic(numai viteza 1..mers ff incet) infernal decat la 1 liniuta Liniuta se termina repede, ca si forjarea ambreiajului, pelicula de ulei are grija sa nu creasca atat de brusc temperatura discului, cat sa-l termine..
Despre care pelicula de ulei vorbesti? Din cate tin eu minte Lancerul are sistem de ambreiaj uscat.
QUOTE (Dudu @ Mar 20 2009, 03:21 PM) Mai bine ne-am face griji cu schimbarile alea rapide de viteza, mai ales ca lancerul tinde sa agate,daca dam prea repede drumu la ambreiaj si am rupt vreun dinte din cutie... ne-am lins pe bot:)
Cutia in general reusesti s-o termini doar daca insisti sau ai multi CP.
Ambreiajul e veriga slaba din transmisie, d-aia e consumabil, printre altele rolul lui e si de a proteja (intr-o anumita masura) transmisia de eventualele socuri de putere. Discul de ambreiaj se uzeaza (adica se toceste materialul aderent, ca la placutele de frana) doar atunci cand e partial cuplat, nu cand e cuplat sau decuplat 100%.
Problema nu e asta, e normal ca discul de ambreiaj sa se uzeze si sa se schimbe.
Caldura excesiva insa, ce poate aparea din patinari indelungate, in special in sarcina (adica hi rpm, greutate mare) poate duce la decalirea arcului-diafragma ("soarele" cum este denumit argotic) ce isi va pierde proprietatile, apasarea generata de placa de presiune fiind din ce in ce mai redusa. Deci nu e musai ca discul sa fie terminat pentru ca acesta sa-nceapa sa patineze, dimpotriva.
Tot din cauzza caldurii pot aparea zone de decalire pe volanta/placa de presiune, acestea pot duce doar la vibratii la cuplare/decuplare, oricum nu mai conteaza din moment ce diafragma nu mai face treaba.
QUOTE (bunyqu @ Jan 10 2009, 12:40 PM) sincer nu vad unde e protectia mediului daca fara ambreiaj se tureaza in blana. a motorului poate da.............sa nu pleci peste 3000rpm. eu mai degraba vad o protectie a ambreiajului
Da este o protectie, dar este o protectie pentru transmisie, sa nu dai socuri f mari la plecare.
Startul depinde de foarte multi factori si important este sa simti sau sa ai parate care-ti pot certifica timpii.
Totul depinde de cuplul la care inca mai ai aderenta la roti.
In primul rand este bine sa fie anvelopele incalzite.
Startul odata plecat prost se poate ajusta in mers dar cu sanse sa pierzi destul de mult in inantare.
La modele cu cuplu mare e bine sa le puneti in mers si sa le lasati sa mearga la ralanti, apoi accelerati. Observati la ce turatie incep sa patineze. Clar trebuie sa plecati putin sub acea turatie de motor cu asezare semirapida a ambreiajului, nu se elibereaza in lateral sau f brusc cu roti de strada.
Restul tine de mana si de masina.
Da este o protectie, dar este o protectie pentru transmisie, sa nu dai socuri f mari la plecare.
Startul depinde de foarte multi factori si important este sa simti sau sa ai parate care-ti pot certifica timpii.
Totul depinde de cuplul la care inca mai ai aderenta la roti.
In primul rand este bine sa fie anvelopele incalzite.
Startul odata plecat prost se poate ajusta in mers dar cu sanse sa pierzi destul de mult in inantare.
La modele cu cuplu mare e bine sa le puneti in mers si sa le lasati sa mearga la ralanti, apoi accelerati. Observati la ce turatie incep sa patineze. Clar trebuie sa plecati putin sub acea turatie de motor cu asezare semirapida a ambreiajului, nu se elibereaza in lateral sau f brusc cu roti de strada.
Restul tine de mana si de masina.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori