Cum se pleaca corect la o liniuta ? :D
- adrian lancer
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Sâm Iun 07, 2008 12:38 pm
QUOTE (Sfinxul @ Jan 7 2009, 10:13 AM) La Lancer Classic 1,6 cuplu maxim e la 4000 rpm. Daca pleci de pe loc la turatia asta lasi destul de mult din cauciuc pe asfalt .... ca sa nu mai zic ca si transmisia ar putea avea de suferit.
Pt lancer clasic (1.6 si 2.0) undeva intre 2200 si 3000 rpm e punctul optim. depinde si de suprafata si cauciucuri. Cu plecare din 4000 masina sare pe topaie si nu pleaca deloc bine. doar daca ai frana de mana trasa si vrei sa faci burn.
Pt lancer clasic (1.6 si 2.0) undeva intre 2200 si 3000 rpm e punctul optim. depinde si de suprafata si cauciucuri. Cu plecare din 4000 masina sare pe topaie si nu pleaca deloc bine. doar daca ai frana de mana trasa si vrei sa faci burn.
Sunt fan demaraje nebune, sa va impart experientele mele:
E usor sa faci o cursa usoara cu o masina cu putini cai, indiferent de diesel sau benzina, pentru ca nu scartaie rotile atat de mult.La hyundai, aveand cuplu mai mic, plec mai bine, scartaie putin, dar isi revine..si se poate da drumu la ambreiaj lejer,si se poate calca acceleratia maxim.
Cu Lanceru DID e problem... are cuplu prea mare, putere prea mare si cutie prea scurta(treptele 1 si 2)
de aceea, in treapta 1 scartaie la orice turatie, daca o calci..ceea ce face ca o plecare buna sa fie destul de grea si obositoare pentru embreiaj..o plecare buna se face cu turatie maricica(2500-3000 d ture, sa fie turbina la capacitate maxima) si ambreiajul forjat ..abia aproape de 35 km/h sa se dea drumu de tot..altfel..la o plecare normala, rotile scartaie pe toate turatiile si schimbarea vitezei se va face pe la 30km/h, nu 40, cum scrie in bord..de aici..in treapta 2a pierzi mult..din nou, schimbarea vitezei se face cu putzin ambreiaj, pt ca altfel motorul se detureaza prea brusc si pierde elanul..chiar si treapta 3 de viteza, se face cu ff putzin ambreiaj...stilul asta e crima curata pentru ambreiaj..dar daca chiar va supara cineva..masina poate.
la masinile pe benzina, fara turbina..e cuplul mic si nu scartaie atat de rau..putzin, la inceput, apoi totul e ok..
O plecare f folositoare, si mai putzin stresanta la inceput este cea cu frana de mana: tii frana de mana trasa tare, faci forefecarea pana se ridica de cur masina si ...lasi frana de mana:) se streseaza putin ambreiajul, depinde cat de mult il tii cuplat cu frana de mana trasa..crede-ti-ma..merge..cu putin antrenament..te scuteste de scartaitul incontrolabil:D
E usor sa faci o cursa usoara cu o masina cu putini cai, indiferent de diesel sau benzina, pentru ca nu scartaie rotile atat de mult.La hyundai, aveand cuplu mai mic, plec mai bine, scartaie putin, dar isi revine..si se poate da drumu la ambreiaj lejer,si se poate calca acceleratia maxim.
Cu Lanceru DID e problem... are cuplu prea mare, putere prea mare si cutie prea scurta(treptele 1 si 2)
de aceea, in treapta 1 scartaie la orice turatie, daca o calci..ceea ce face ca o plecare buna sa fie destul de grea si obositoare pentru embreiaj..o plecare buna se face cu turatie maricica(2500-3000 d ture, sa fie turbina la capacitate maxima) si ambreiajul forjat ..abia aproape de 35 km/h sa se dea drumu de tot..altfel..la o plecare normala, rotile scartaie pe toate turatiile si schimbarea vitezei se va face pe la 30km/h, nu 40, cum scrie in bord..de aici..in treapta 2a pierzi mult..din nou, schimbarea vitezei se face cu putzin ambreiaj, pt ca altfel motorul se detureaza prea brusc si pierde elanul..chiar si treapta 3 de viteza, se face cu ff putzin ambreiaj...stilul asta e crima curata pentru ambreiaj..dar daca chiar va supara cineva..masina poate.
la masinile pe benzina, fara turbina..e cuplul mic si nu scartaie atat de rau..putzin, la inceput, apoi totul e ok..
O plecare f folositoare, si mai putzin stresanta la inceput este cea cu frana de mana: tii frana de mana trasa tare, faci forefecarea pana se ridica de cur masina si ...lasi frana de mana:) se streseaza putin ambreiajul, depinde cat de mult il tii cuplat cu frana de mana trasa..crede-ti-ma..merge..cu putin antrenament..te scuteste de scartaitul incontrolabil:D
- fastcarjunkie
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mar Sep 09, 2008 1:33 pm
Interesante sfaturi dar eu stiam ca masina se lasa de fundulet cand incerci sa pleci cu frana trasa, la fel cum stiam si ca poti sa "arzi" discul (bine, nu din prima) daca o tii atata din ambreiaj. Efectul e cam acelasi, dar mai bine dozezi acceleratia (si patinezi cauciucurile) decat sa patinezi ambreiajul, nu zic bine?
- shadow2blade
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mie Dec 03, 2008 7:15 pm
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori