Despre Cvt - Succes Sau Esec Pentru Mitsubishi?
@luke : "La Lancer mi se oferise (dat fiind faptul ca m-am hotarat subit sa iau masina ) de pe stoc un 1.5 CVT pe care cel ce-l comandase nu-l mai voia ... Insa cand am vazut demarajul (oficial - de pe site) - mi s-a taiat cheful ... 14 sec ? no way"
lancer-ul de 1.5 nu are cvt, ci cutie automata clasica.
lancer-ul de 1.5 nu are cvt, ci cutie automata clasica.
@ driverix
Din cate am citit si eu pe forumurile straine, motivul pentru care CVT-ul nu era apreciat era legat de sportivitate. Totusi, pe Lancerul nou cred ca s-a rezolvat problema prin introducerea modului sport (cu padele).
De saptamana viitoare schimb actualul Lancer 1.6 MT cu 1.8 CVT si voi putea sa fac o comparatie mult mai buna intre cele 2.
Din cate am citit si eu pe forumurile straine, motivul pentru care CVT-ul nu era apreciat era legat de sportivitate. Totusi, pe Lancerul nou cred ca s-a rezolvat problema prin introducerea modului sport (cu padele).
De saptamana viitoare schimb actualul Lancer 1.6 MT cu 1.8 CVT si voi putea sa fac o comparatie mult mai buna intre cele 2.
Din cate stiu eu cutia cvt a fost montata pe lancer x doar la motorizarile de 1.8 ; 2.0 si 2.4 benzinare,ultimile doua nefiind comercializate in romania fiind disponibile si 4x4.
Eu detin masina 1.8 cvt de 1 an jumate si am 50.000 km cu ea.A durat ceva timp pana sa ma obisnuiesc cu modul de functionare al cutiei.Spre exemplu daca mergi constan cu 100 km/h si ai de urcat un deal la o masina ai tendinta sa accelerezi pentru asi pastra viteza pe cand la cvt trebuie sa mentii aceiasi presiune pe pedala de acceleratie pentru ca isi va calcula singura turatia si raportul de transmisie necesar pentru asi pastra viteza,daca accelerezi nu vei face decat sa-i cresti onsumul nejustificat.
Primii 20 mii km am fost foarte dezamagit de motor deoarece consuma foarte mult si nu imi satisface astepptarile dar apoi a inceput sa devina mai prietenos si la consum si in demaraje.Probabil consumul mare la inceput era si din cauza stilului de condus necorespunzator pentru acest tip de cutie.
In ultimul timp am inceput sa fac diverse teste in ceea ce priveste consumul:
70Km/h-5.1
80Km/h-5.5
90Km/h-6.0
100Km/h-6.5
110Km/h-6.8
120Km/h-7.5
130Km/h-8.3
Aceste cifre le-am scos cu calculatorul resetat de fiecare data dupa ce s-a incalzit motorul cu accelerari foarte foarte foarte line si folosind excesiv pilotul automat.
Un drum de Romania-Italia am scos 7.8 si Italia-Spania 8.7.
Dezavantajele mari ar fi k are treapta 1 prea lunga;la 6000 rpm am 75 km/h si din acest motiv are o plecare de pe loc ordinara si treapta 6 este aproape nefolositoare deoarece si aceasta trebuia calculata putin mai scurta;la 200 km7h am 4500 rpm(vb de modul sport).
Un alt mare dezavantaj ar fi k aceasta cutie nu are aproape de loc frana de motor in modul auto si este o mare devoratoare de discuri si placute de frana.
Per total sunt multumit de ea dar daca voi gasi sa fac o resoftare pt modul sport o voi face.
Eu detin masina 1.8 cvt de 1 an jumate si am 50.000 km cu ea.A durat ceva timp pana sa ma obisnuiesc cu modul de functionare al cutiei.Spre exemplu daca mergi constan cu 100 km/h si ai de urcat un deal la o masina ai tendinta sa accelerezi pentru asi pastra viteza pe cand la cvt trebuie sa mentii aceiasi presiune pe pedala de acceleratie pentru ca isi va calcula singura turatia si raportul de transmisie necesar pentru asi pastra viteza,daca accelerezi nu vei face decat sa-i cresti onsumul nejustificat.
Primii 20 mii km am fost foarte dezamagit de motor deoarece consuma foarte mult si nu imi satisface astepptarile dar apoi a inceput sa devina mai prietenos si la consum si in demaraje.Probabil consumul mare la inceput era si din cauza stilului de condus necorespunzator pentru acest tip de cutie.
In ultimul timp am inceput sa fac diverse teste in ceea ce priveste consumul:
70Km/h-5.1
80Km/h-5.5
90Km/h-6.0
100Km/h-6.5
110Km/h-6.8
120Km/h-7.5
130Km/h-8.3
Aceste cifre le-am scos cu calculatorul resetat de fiecare data dupa ce s-a incalzit motorul cu accelerari foarte foarte foarte line si folosind excesiv pilotul automat.
Un drum de Romania-Italia am scos 7.8 si Italia-Spania 8.7.
Dezavantajele mari ar fi k are treapta 1 prea lunga;la 6000 rpm am 75 km/h si din acest motiv are o plecare de pe loc ordinara si treapta 6 este aproape nefolositoare deoarece si aceasta trebuia calculata putin mai scurta;la 200 km7h am 4500 rpm(vb de modul sport).
Un alt mare dezavantaj ar fi k aceasta cutie nu are aproape de loc frana de motor in modul auto si este o mare devoratoare de discuri si placute de frana.
Per total sunt multumit de ea dar daca voi gasi sa fac o resoftare pt modul sport o voi face.
@SBQ
Unele consumuri mentionate de tine bat chiar si consumul motorului de 1.6! Spre exemplu, cel mai bun consum scos de mine pe Lancer 1.6 MT este de 5,2 (o singura data am reusit performanta asta). Inseamna ca, daca stii sa o conduci, 1.8 CVT poate fi chiar mai economica decat 1.6 MT!
Mi se pare interesant ce ai spus despre urcarea unei pante cu o masina cu CVT: "Spre exemplu daca mergi constan cu 100 km/h si ai de urcat un deal la o masina ai tendinta sa accelerezi pentru asi pastra viteza pe cand la cvt trebuie sa mentii aceiasi presiune pe pedala de acceleratie pentru ca isi va calcula singura turatia si raportul de transmisie necesar pentru asi pastra viteza,daca accelerezi nu vei face decat sa-i cresti onsumul nejustificat."
De asemenea, imi permit sa redau si cele spuse de tine in jurnalul tau din sectiunea "Masina mea si Jurnal de bord" (sper sa nu te superi, dar mi se pare de asemenea interesant): "Poti scoate cu,,, cutia cvt si sub 10 sec. 0-100 : pleci in mod sport cu piciorul pe frana iar dupa ce ai terminat treapta 1 la 6000 rpm dai pe automat.E mai complicat.Masina in modul sport pleaca mai bine de pe loc si are un timp mai bun de reactie in depasiri dar accelereaza mai bine in modul automat dupa ce ajunge la 6000 rpm.Consumul este destul de mare daca nu ai grija ce marime portzi la pantofi."
Unele consumuri mentionate de tine bat chiar si consumul motorului de 1.6! Spre exemplu, cel mai bun consum scos de mine pe Lancer 1.6 MT este de 5,2 (o singura data am reusit performanta asta). Inseamna ca, daca stii sa o conduci, 1.8 CVT poate fi chiar mai economica decat 1.6 MT!
Mi se pare interesant ce ai spus despre urcarea unei pante cu o masina cu CVT: "Spre exemplu daca mergi constan cu 100 km/h si ai de urcat un deal la o masina ai tendinta sa accelerezi pentru asi pastra viteza pe cand la cvt trebuie sa mentii aceiasi presiune pe pedala de acceleratie pentru ca isi va calcula singura turatia si raportul de transmisie necesar pentru asi pastra viteza,daca accelerezi nu vei face decat sa-i cresti onsumul nejustificat."
De asemenea, imi permit sa redau si cele spuse de tine in jurnalul tau din sectiunea "Masina mea si Jurnal de bord" (sper sa nu te superi, dar mi se pare de asemenea interesant): "Poti scoate cu,,, cutia cvt si sub 10 sec. 0-100 : pleci in mod sport cu piciorul pe frana iar dupa ce ai terminat treapta 1 la 6000 rpm dai pe automat.E mai complicat.Masina in modul sport pleaca mai bine de pe loc si are un timp mai bun de reactie in depasiri dar accelereaza mai bine in modul automat dupa ce ajunge la 6000 rpm.Consumul este destul de mare daca nu ai grija ce marime portzi la pantofi."
pai este normal ca sa consume mai putin intrucat toate masinile echipate cu CVT sunt subturate ! si da, masinile astea pot accelera "din cutie" insa pe distante/plaje scurte. insa nu au un caracter sportiv ! vrei sportivitate ... treci in manual si schimbi manual. vrei frana de motor ... retrogradezi secvential 2-3 trepte din padele
nu cautati senzationalul in cutiile astea ca nu il veti gasi.
nu cautati senzationalul in cutiile astea ca nu il veti gasi.
Fara sa intru in polemica, vreau sa spun doar ca nu pot sa cred consumul inregistrat de SBQ, avand in vedere ca avem acelasi tip de masina si a mea consuma constant 10-11% regim urban. Nu spun ca nu este adevarat ce scrie el, dar nu stiu cum poti scoate aceste consumuri. Ps: am tinut cont de modul cum s-a facut calcul.
Am specificat k am inregistrat aceste consumuri cu calculatorul resetat dupa ce s-a incalzit motorul.Testele de la 100 in sus au fost facute pe autostrada.De regim urban nu am specificat nimic.Tu ar trebui sa ai consum mai mic deoarece ai jante pe 16.Incearca si tu cu accelerari cat mai lejere si incearca sa nu pui piciorul pe frana deloc......vei fi surprins.
Acestea au fost doar niste teste facute pe distante de cel putin 30 km...eu nu am rabdare sa merg asa.In mod constant scot cam 9 afara si 12 oras.
Acestea au fost doar niste teste facute pe distante de cel putin 30 km...eu nu am rabdare sa merg asa.In mod constant scot cam 9 afara si 12 oras.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori