Mituri? Se Adapteaza Motoarele La Stilul De Condus?
Asa e, calculatorul isi face o serie de adaptari, dar acestea nu tin de stilul de condus ci de parametrii externi (valori de la senzori), in speta temperaturi, presiuni, detonatii (calitatea combustibilului) etc. Dar e adevarat ca dupa ce-si face aceste adaptari, masina merge mai bine. Se aplica mai ales la benzinare.
intamplarea face ca eu sa pot sa urmaresc anumiti parametri ai masinii
unu din ei este senzorul care indica temperatura aerului in admisie.
constat ca atunci cand "o calc" crescand viteza aerului, acesta nu are timp sa se incalzeasca si in reprize imi scade temperatura cu poate mai mult de 10 grade.
il las pe Jeff sa explice ce inseamna aer mai rece in admisie.
de unde rezulta ca stilul meu de mers mai agresiv determina acele schimbari.
cand merg ca moshu' temperatura ramane ridicata, si iar il las pe Jeff sa zica cum e cu aer fierbinte in admisie.
unu din ei este senzorul care indica temperatura aerului in admisie.
constat ca atunci cand "o calc" crescand viteza aerului, acesta nu are timp sa se incalzeasca si in reprize imi scade temperatura cu poate mai mult de 10 grade.
il las pe Jeff sa explice ce inseamna aer mai rece in admisie.
de unde rezulta ca stilul meu de mers mai agresiv determina acele schimbari.
cand merg ca moshu' temperatura ramane ridicata, si iar il las pe Jeff sa zica cum e cu aer fierbinte in admisie.
QUOTE (driverx @ Jun 3 2009, 02:43 PM) Ehh....ce uita acolo ECU cand scoti bateria nu is neaparat chestii invatate dupa stilul nebunului dintre scaun si volan.
Masina invata tot felul de parametri care nu tin neaparat der stilul de condus. Dar ca softul sa invete anumite lucruri masina trebuie faca sarcina.
Sa presupunem ca exista 2 lancere identice. Unul condus de o duduie care schimba vitezele la max 2500 rpm si altul condus de altcineva care schimba de la 4000.
Daca vacem schimb de soferi. Cel care se suie in masina in care vitezele au fost schimbate la max 2500 rpm si incepe sa schimbe la 4000+ rpm o sa se intrebe ce naiba s-a intamplat cu masina pentru ca nu trage lafel. Masina neavand valorile ajustate pentru plaja 2500 - 4000 rpm.
Asa ca eu zic ca tine si de stilul de condus.
Masina invata tot felul de parametri care nu tin neaparat der stilul de condus. Dar ca softul sa invete anumite lucruri masina trebuie faca sarcina.
Sa presupunem ca exista 2 lancere identice. Unul condus de o duduie care schimba vitezele la max 2500 rpm si altul condus de altcineva care schimba de la 4000.
Daca vacem schimb de soferi. Cel care se suie in masina in care vitezele au fost schimbate la max 2500 rpm si incepe sa schimbe la 4000+ rpm o sa se intrebe ce naiba s-a intamplat cu masina pentru ca nu trage lafel. Masina neavand valorile ajustate pentru plaja 2500 - 4000 rpm.
Asa ca eu zic ca tine si de stilul de condus.
Legat de conditiile in care ECU isi face adaptarea: exista varianta agresiva, cum zice Andrei_RC, in care aceasta invatare se intampla foarte repede (practic se poate face dintr-o singura repriza, sarcina maxima de la 2000rpm la rosu intr-a 4-a si apoi frana de motor pana la relanti, de obicei rezolva adaptarea) sau se poate face in mers normal, fara condus agresiv, masina isi va face adaptarile in 50-100km dar rezultatul va fi acelasi.
Despre aerul cald sau rece in admisie: explozia in camera de ardere se face aprinzand amestecul aer-benzina (in cazul benzinarelor). Cu cat intra mai mult aer cu atat putem adauga mai multa benzina si obtine o explozie mai puternica, deci putere mai mare. Aerul mai rece ocupa mai putin loc (se contracta) deci intra mai mult aer in acelasi volum (cilindreea nu se schimba), deci din nou, putere mai mare. La motoarele turbo aerul e pompat fortat in admisie, prin compresie si frecare el se incalzeste, de aici nevoia de intercooler ca sa raceasca aerul de dupa turbina inainte ca el sa intre in motor.
Despre aerul cald sau rece in admisie: explozia in camera de ardere se face aprinzand amestecul aer-benzina (in cazul benzinarelor). Cu cat intra mai mult aer cu atat putem adauga mai multa benzina si obtine o explozie mai puternica, deci putere mai mare. Aerul mai rece ocupa mai putin loc (se contracta) deci intra mai mult aer in acelasi volum (cilindreea nu se schimba), deci din nou, putere mai mare. La motoarele turbo aerul e pompat fortat in admisie, prin compresie si frecare el se incalzeste, de aici nevoia de intercooler ca sa raceasca aerul de dupa turbina inainte ca el sa intre in motor.
QUOTE (Apple @ Jun 3 2009, 01:47 PM) http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Andrei_RC, nu vrb de cazurile resetarii hartilor. E altceva. Eu v-am intrebat punctual daca simtiti masina altfel in functie de stilul de mers. De ex, mergeti lejer 2000 rpm 5 km si apoi vreti sa mergeti mai sportiv. Observati cumva ca dupa cativa km de mers sportiv, masina s-a adaptat stilului sportiv si raspunde mai repede la acceleratii? Dar daca incepeti sa mergeti incet, ce fel simtiti masina dupa perioada de condus sportiv?
Apple--Cand am vazut titlul topicului exact link-ul asta vroiam sa-l pun ...Vad ca nimeni nu spune nimic.Ce parere aveti?Vi se pare logic ce se explica pe acolo?
Andrei_RC, nu vrb de cazurile resetarii hartilor. E altceva. Eu v-am intrebat punctual daca simtiti masina altfel in functie de stilul de mers. De ex, mergeti lejer 2000 rpm 5 km si apoi vreti sa mergeti mai sportiv. Observati cumva ca dupa cativa km de mers sportiv, masina s-a adaptat stilului sportiv si raspunde mai repede la acceleratii? Dar daca incepeti sa mergeti incet, ce fel simtiti masina dupa perioada de condus sportiv?
Apple--Cand am vazut titlul topicului exact link-ul asta vroiam sa-l pun ...Vad ca nimeni nu spune nimic.Ce parere aveti?Vi se pare logic ce se explica pe acolo?
am observat si eu schimbarile comportamentului masinii dupa stilul de mers. de exemplu, dupa ce merg pe autostrada, constant, la 2500 rpm cand intru in oras masina trage mult mai bine, se aude mai frumos, daca apas ambreiajul cat e turat motorul.. acul revine mai greu la relanti.. comparativ cu mers pe drum national, 100-110, pe la 2000 rpm.. masinii ii ia ceva timp sa se adapteze apoi cu stilul de oras(mers mai turat, accelerari continue, etc. se poate sa fie si doar impresia mea.. obijnuindu-ma sa aud motorul mai turat, sau mai putin turat. cert e ca motorul se unge mult mai bine la turatii mai mari.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori