Cum se pleaca corect la o liniuta ? :D
Mai, chestiile astea cu politia si raportul dintre cauciuc, ambreiaj, asfalt etc. sint pentru mironosite. Sa fim seriosi, pina si unul ca mine, destul de prudent in trafic, face destul de des liniute. Pe prietenul nostru care a lansat discutia il interesau niste tehnici de pornit rapid... Ma rog... Nu prea ma pricep... Turatie si eliberarea ambreiajului mai din scurt...
Cind aud coltul meu de 1.3 cum face la 5000 de ture, intr-a-ntiia si a doua, ma furnica pe spate...
Cind aud coltul meu de 1.3 cum face la 5000 de ture, intr-a-ntiia si a doua, ma furnica pe spate...
De acord cu colegul Colty , singura faza este sa dai cat mai repede drumul la ambreiaj , sa nu patineze ..
Si eu fac destul de des liniute ( fara a risca prea mult ) si chiar doresc ca cineva sa deschida un nou topic despre "liniute" sa mai povestim si noi una alta ,
doar avem Mitsubishi-uri...chiar daca nu toata lumea are '' legenda" EVO sau nervosul CZT .
Si eu fac destul de des liniute ( fara a risca prea mult ) si chiar doresc ca cineva sa deschida un nou topic despre "liniute" sa mai povestim si noi una alta ,
doar avem Mitsubishi-uri...chiar daca nu toata lumea are '' legenda" EVO sau nervosul CZT .
"Liniuta" e termen generic pentru cursele pe 400 m (402 m). Ceea ce facem noi pe la semafoare nu are nici o regula si nu are nici o legatura cu asta. Plecarea oricum depinde de piciorul fiecaruia si de exercitiu. Evident ca ideea e sa ai turatia de peste 3000 si sa dai drumul foarte rapid la ambreiaj dar toata puterea pe care o ai atunci la roti este fix p... fara tractiune sau aderenta adecvata. Deci exercitiu la greu la fiecare semafor si noaptea pe unde se poate .
PS. Nu va agitati degeaba si nu luati in ras sfaturi de la oameni ca Jeff sau Radu care participa in mod curent la curse si au masini pregatite in acest sens.
PS. Nu va agitati degeaba si nu luati in ras sfaturi de la oameni ca Jeff sau Radu care participa in mod curent la curse si au masini pregatite in acest sens.
http://www.youtube.com/watch?v=_zAj647ch8g
o plecare cu tractiune fata vs 4x4
o plecare cu tractiune fata vs 4x4
- fastcarjunkie
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mar Sep 09, 2008 1:33 pm
In primul rand la multi ani si tot ce va doriti!
Asa, acum pentru harjoneli in trafic, la semafor, pe drum, pe autostrazi (nu ca am avea) probabil ca poti fi incadrat la cu totul alte treburi dar in nici un caz la organizare de concurs, cuvantul cheie fiind "organizare" care, nu-i asa, lipseste cu desavarsire. Pentru ca o manifestare sa se incadreze la concurs neautorizat trebuie sa se indeplineasca niste conditii totusi, adica un drum public blocat, om/dispozitiv de start, etc.
Sigur ca nenea militianul poate interpreta cum vrea el legea si daca vrea te opreste dar tot ce poate sa faca e sa te tina din treaba si eventual sa-ti caute motiv de amenda.
Ontopic:
Pentru orice masina, cu orice tip de motor, fie ea FWD, RWD sau AWD, lansarea trebuie exersata, parametrii depinzand foarte mult de mediu si suprafata de rulare.
In principiu se tine motorul la o turatie X, nu de cuplu nu de putere, pur si simplu determinata anterior ca fiind cea mai buna (de regula, pe asfalt uscat benzina FWD ~3krpm, benzina RWD ~4,5krpm, benzina AWD no f#@#idea ), apoi se pedala de ambreiaj pana in punctul in care se simte ca incepe sa cupleze si se asteapta startul.
Asa, la orice plecare buna e normal sa se auda "ciripit" de la cauciucuri (pe uscat) si nu scartait prelung. In momentul plecarii trebuie acordata foarte multa atentie simturilor pentru eventuale mici corectii, in timp ce se cupleaza progresiv dar rapid ambreiajul concomitent cu apasarea progresiva dar la fel e rapida a acceleratiei. Deci exercitiu.
Ar mai fi o metoda, pe care n-am folosit-o insa, si-anume cuplarea ambreiajului prin mutarea in lateral a piciorului de pe pedala de ambreiaj, cuplajul fiind evident foarte rapid, lucru benefic pentru discul de ambreiaj insa nu si pentru transmisie. Personal consider ca n-are sens in conditiile in care nu e dovedit faptul ca ar fi o metoda mult mai eficienta de lansare... poate doar daca masina e echipata cu slickuri.
Fapt divers: cele mai bune lansari le-am obtinut pe masini ce nu erau ale mele.
Asa, acum pentru harjoneli in trafic, la semafor, pe drum, pe autostrazi (nu ca am avea) probabil ca poti fi incadrat la cu totul alte treburi dar in nici un caz la organizare de concurs, cuvantul cheie fiind "organizare" care, nu-i asa, lipseste cu desavarsire. Pentru ca o manifestare sa se incadreze la concurs neautorizat trebuie sa se indeplineasca niste conditii totusi, adica un drum public blocat, om/dispozitiv de start, etc.
Sigur ca nenea militianul poate interpreta cum vrea el legea si daca vrea te opreste dar tot ce poate sa faca e sa te tina din treaba si eventual sa-ti caute motiv de amenda.
Ontopic:
Pentru orice masina, cu orice tip de motor, fie ea FWD, RWD sau AWD, lansarea trebuie exersata, parametrii depinzand foarte mult de mediu si suprafata de rulare.
In principiu se tine motorul la o turatie X, nu de cuplu nu de putere, pur si simplu determinata anterior ca fiind cea mai buna (de regula, pe asfalt uscat benzina FWD ~3krpm, benzina RWD ~4,5krpm, benzina AWD no f#@#idea ), apoi se pedala de ambreiaj pana in punctul in care se simte ca incepe sa cupleze si se asteapta startul.
Asa, la orice plecare buna e normal sa se auda "ciripit" de la cauciucuri (pe uscat) si nu scartait prelung. In momentul plecarii trebuie acordata foarte multa atentie simturilor pentru eventuale mici corectii, in timp ce se cupleaza progresiv dar rapid ambreiajul concomitent cu apasarea progresiva dar la fel e rapida a acceleratiei. Deci exercitiu.
Ar mai fi o metoda, pe care n-am folosit-o insa, si-anume cuplarea ambreiajului prin mutarea in lateral a piciorului de pe pedala de ambreiaj, cuplajul fiind evident foarte rapid, lucru benefic pentru discul de ambreiaj insa nu si pentru transmisie. Personal consider ca n-are sens in conditiile in care nu e dovedit faptul ca ar fi o metoda mult mai eficienta de lansare... poate doar daca masina e echipata cu slickuri.
Fapt divers: cele mai bune lansari le-am obtinut pe masini ce nu erau ale mele.
QUOTE (santto @ Dec 31 2008, 08:29 AM) dar pt motoarele pe motorina cum se procedeaza?
La diesel ti masina turata undeva in jur de 2500 de ture.Insa cel mai bine ar fi sa incerci tu undeva.Incearca sa nu rupi prea mult aderenta adica sa nu iti scartaie prea mult.Sa nu pleci niciodata de la 4000-45000 pt ca iti prajesti ambreiajul
La diesel ti masina turata undeva in jur de 2500 de ture.Insa cel mai bine ar fi sa incerci tu undeva.Incearca sa nu rupi prea mult aderenta adica sa nu iti scartaie prea mult.Sa nu pleci niciodata de la 4000-45000 pt ca iti prajesti ambreiajul
La diesel la 2500 de ture... o scratzai de o ia mama dracu'... la 4500 deja motorul moare... deci cade varianta asta... parerea mea... e ca la toate masinile indiferent benzina , diesel... sa tii motorul la turatia de la cuplul maxim... gen 2500..2700... 3000 maxim pe benz... iar la diesel pe undeva pe la 1800-2000...
Cuplul maxim pe benzina este mai sus de 3000 . La mine este la 3800 , de ex, la clasic 1,6 , daca nu ma insel este la 3600.
In primul rand trebuie sa te obisnuiesti cu masina , de vazut fiecare cu masina lui unde trage mai bine , unde se simte ea cel mai bine ( evident si tu ) dar sa o tii in cuplu si sa nu piarda aderenta. Iar toate astea nu se pot face fara un pic de exersare. Si inca ceva esential , ce au mai spus si altii , sa nu te uiti cu piciorul pe ambreiaj , fie el si consumabila .
In primul rand trebuie sa te obisnuiesti cu masina , de vazut fiecare cu masina lui unde trage mai bine , unde se simte ea cel mai bine ( evident si tu ) dar sa o tii in cuplu si sa nu piarda aderenta. Iar toate astea nu se pot face fara un pic de exersare. Si inca ceva esential , ce au mai spus si altii , sa nu te uiti cu piciorul pe ambreiaj , fie el si consumabila .
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori