Revista Presei - Mitsubishi News -

Generalitati vis-a-vis de automobilele Mitsubishi
Scrie răspuns
Avatar utilizator
radu-lancer
EVO X
Mesaje: 2605
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Mesaj de radu-lancer » Mar Iul 28, 2020 11:11 am

Mitsubishi „îngheață” lansarea de noi modele în Europa. Ce înseamnă asta, mai exact
Mitsubishi Motors Corporation, partener al Alianței Renault – Nissan, a anunțat planul său de afaceri pentru perioada 2020 – 2022. „Small but Beautiful” ascunde însă o realitate cruntă: în viitorul nu foarte îndepărtat marca niponă nu va mai comercializa modele noi pe piața europeană.

Un counicat trimis presei de Mitsubishi Motors Corporation (MMC) a stârnit vii discuții printre analiștii pieței auto. Deși poartă un nume interesant – „Small but Beautiful” (Mic dar Frumos) – acesta pare a ascunde o retragere progresivă a mărcii de pe piața europeană.
Conform oficialilor Mitsubishi, marca „își va concentra resursele în regiunea ASEAN, acolo unde este competitivă. De asemenea, MMC își va crește profitabilitatea prin îmbunătățirea suplimentară a tehnologiilor sale unice, competitive, precum PHEV, HEV și 4WD, dar și prin introducerea de modele de ultimă generație care vor utiliza tehnologiile partenerilor din Alianță”.
Principalele acțiuni ale acestui plan sunt reducerea costurilor fixe cu cel puțin 20% comparativ cu anul 2019, concentrarea investițiilor în regiunile de bază pentru a spori profitabilitatea, concentrarea resurselor de management în zona ASEANpentru a crește cota de piață din zonă la peste 11%, dezvoltarea afacerilor din Africa, Oceania și America de Sud ca al doilea pilon după ASEAN.
Fără noi modele Mitsubishi în Europa

După cum se poate observa din scurtul comunicat al MMC, Europa este inexistentă în noul plan „Small but Beautiful” care, conform lui Takao Kato, director executiv al Mitsubishi, înseamnă că „ne vom modifica strategia de la extinderea pe toate piețele la selecție și concentrare în anumite zone”.
Pentru a înțelege cu exactitate ce efecte va avea în Europa și, mai ales, în România, noul plan Mitsubishi, am solicitat oficialilor MMC răspunsul la câteva întrebări. Astfel, am aflat că „Mitsubishi Motors Corporation va îngheța lansarea de noi modele în Europa”. Totuși, „modelele care sunt conforme cu reglementările actuale vor continua să fie vândute”.
Totodată, cei de la Mitsubishi au explicat motivele acestei decizii prin faptul că „profitul operațional al MMC a fost negativ, cu pierderi de 18,1 miliarde de yeni anul trecut. Aprecierea yenului față de euro a agravat această situație. În plus, piața europeană se confruntă, de asemenea, cu un mediu tot mai provocator din cauza reglementărilor din ce în ce mai aspre, iar investițiile noastre în cercetare și dezvoltare au crescut foarte mult. Prin urmare, MMC trebuie să-și concentreze atenția și investițiile doar către piața principală (n.n. – ASEAN) pentru îmbunătățirea profitabilității. Astfel am decis să înghețăm introducerea de noi modele în Europa”.
Din nefericire, situația nu este doar una temporară din moment ce „nu există posibilitatea reluării lansării de noi produse în Europa”. În schimb, pe lângă continuarea vânzărilor strict pentru modelele aflate acum în portofoliu – SpaceStar, ASX, Eclipse Cross, Outlander și L200 – va fi menținută activitatea de „after sales” (piese și componente).
„Retragere”, în mai multe cuvinte
Deși au evitat pe cât posibil să menționeze „retragerea” din Europa, oficialii Mitsubishii au confirmat pentru LifeNews.ro că noile Outlander PHEV, Eclipse Cross și L200 nu vor fi disponibile în Europa. Cum SpaceStar nu are o piață demnă de luat în seamă pe Bătrânul Continent, iar ASX este pe final de viață, devine cât se poate de limpede că, odată cu impunerea unor noi standarde de depoluare în Europa, marca nu va mai exista pe piața de aici. Totuși, oficialii producătorului nipon menționează că vor „utiliza pe deplin creditul CAFE, care va fi cumulat în cadrul Alianţei Renault-Nissan-Mitsubishi”.
Veștile proaste continuă și în privința rețelei de importatori și dealeri din Europa. Asta pentru că la întrebarea „Aveți în plan vânzarea modelelor Renault sau Nissan în rețeaua de dealeri Mitsubishi Motors?” răspunsul sec a fost „Nu avem în plan acest lucru”, în timp ce la tema „are MMC vreun plan de reorganizare a rețelei de dealeri?” oficialii Mitsubishi au răspuns doar că „nu avem niciun anunț cu privire la acest subiect”.
În concluzie, planul „Small but Beautiful” pare mai degrabă a însemna că Mitsubishi se pregătește să devină mai „mic” fără piața europeană, dar mai „frumos” la capitolul rentabilitate!
Imperiul lui Ion Țiriac, mai sărac fără Mitsubishi
Impactul noului plan Mitsubishi în România va avea efecte atât asupra importatorului M Car Trading, parte a holdingului Țiriac, cât și asupra rețelei de dealeri. Conform Ministerului Finanțelor Publice compania importatoare avea în 2019 o cifră de afaceri de 103,5 milioane de lei, un profit net de 5,8 milioane de lei și 19 angajați. Trebuie menționat și că importatorul coordonează la nivel național activitatea a 19 dealeri, parte a unei rețele europene de 2.117 unități de comercializare a modelelor Mitsubishi.
Anul trecut românii au achiziționat 799 de vehicule Mitsubishi, 575 fiind autoturisme, 219 vehicule comerciale ușoare și 5 vehicule comerciale medii. Vânzările mărcii nipone au crescut în 2019 în România cu 32,3%, cele mai căutate modele fiind, în ordine, Eclipse Cross, Outlander și L200.
https://lifenews.ro/2020/07/28/mitsubis ... mai-exact/


Mitsubishi anunță planul pentru următorii trei ani: japonezii nu vor mai lansa modele noi în Europa

Mitsubishi a anunțat că nu va mai lansa modele noi în Europa, ca parte a noului plan de reducere a costurilor pentru următorii trei ani.
Mitsubishi a anunțat luni primele detalii despre rezultatele financiare pentru anul precedent și a stabilit o nouă strategie la nivel global pentru următorii trei ani.
Astfel, potrivit datelor preliminare, constructorul japonez anticipează că a înregistrat o pierdere de circa 1.1 miliarde de euro în anul fiscal precedent (aprilie 2019-martie 2020). Prin urmare, Mitsubishi intenționează să reducă costurile fixe cu 20% în perioada următoare, iar acest program de reduceri va afecta inclusiv piața din Europa.
Mitsubishi a confirmat că a "înghețat" introducerea de noi modele pentru piața europeană, însă menționează că vânzările actualelor modele vor continua.
Noua strategie pe termen lung vizează practic o reducere a prezenței în Europa, anticipată încă de la finalul lunii mai, atunci când Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi a prezentat o strategie complexă.
Mitsubishi nu a menționat explicit dacă modelele actuale vor primi actualizări în Europa, însă publicația Automotive News susține că japonezii nu vor aduce pe Bătrânul Continent nici noua versiune plug-in hybrid planificată pentru Outlander, nici viitorul Eclipse Cross facelift. Reprezentanța nord-americană a anunțat la sfârșitul săptămânii trecute că Outlander PHEV va avea un motor mai puternic și o baterie cu autonomie mai mare. Actualul Mitsubishi Outlander PHEV utilizează un motor pe benzină de 2.4 litri și 135 de cai putere acompaniat de două motoare de 95 de cai putere. În total, sistemul plug-in hybrid oferă 224 de cai putere. În plus, modelul are o baterie cu o capacitate brută de 13.8 kWh care oferă o autonomie electrică de 54 de kilometri.Prețurile de listă pentru Mitsubishi Outlander PHEV încep în România de la 40.329 de euro.
https://www.automarket.ro/stiri/mitsubi ... 99309.html
**********************************************************************
**********************************************************************
Mitsu.ro= index.php

https://www.facebook.com/MitsubishiClubRomania/

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO X
Mesaje: 2605
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Mesaj de radu-lancer » Joi Iul 30, 2020 9:14 am

COVID-19: Nissan estimează pierderi anuale de 6,35 miliarde de dolari
Reprezentanții celui de-al doilea producător auto nipon au anunţat că se aşteaptă la pierderi nete de 6,35 miliarde de dolari în actualul an financiar, în urma declinului vânzărilor, pe fondul impactului pandemiei de coronavirus.Conform DPA şi Reuters, Nissan mai estimează pierderi operaţionale de 4,5 miliarde de dolari în anul financiar care se încheie în martie 2021, în timp ce vânzările anuale ar urma să înregistreze un declin anual de 21%.
În exerciţiul fiscal încheiat la 31 martie 2020, Nissan a înregistrat pierderi de 6,27 miliarde de dolari, acestea fiind primele sale pierderi anuale din ultimii 11 ani, în contextul în care mai mulţi ani de expansiune agresivă urmată de fostul director general Carlos Ghosn au afectat profitabilitatea grupului auto nipon, la care s-a adăugat şi pandemia de coronavirus care şi-a pus amprenta pe vânzările globale de autovehicule.
“Pentru a limita extinderea pandemiei, compania a suspendat producţia la fabricile din întreaga lume. Între timp, uzinele Nissan şi-au reluat operaţiunile, dar gradul de utilizare este redus, în urma declinului vânzărilor. Performanţele companiei continuă să fie afectate de mediul de afaceri dificil”, se arată într-un comunicat al producătorului auto nipon.
Pentru a reveni pe profit, Nissan a decis recent să elimine sute de locuri de muncă la uzina sa din Sunderland (Marea Britanie) şi să îşi închidă fabrica din Barcelona (Spania). De asemenea, Nissan vrea să se bazeze pe alianţa sa cu Renault şi Mitsubishi Motors, a cărui nouă strategie vizează în principal revenirea pe profit.
https://www.forbes.ro/covid-19-nissan-e ... ari-176542

Mitsubishi Motors va investi peste 75 de milioane de dolari în fabrica de mașini electrice

Mitsubishi Motors Corporation (MMC) a anunțat astăzi că va investi o suma importanta pentru producția de mașini electrice Kei la Uzina Mizushima din orașul Kurashiki, Prefectura Okayama, începând cu august 2020.Această investiție va fi de aproximativ 8 miliarde JPY (75,87 milioane USD), se arată într-un comunicat.
MMC are în vedere dezvoltarea unui nou automobil Kei electric împreună cu Nissan Motor, un partener al Alianței, iar vehiculul este planificat să fie fabricat la Uzina Mizushima. Investiția se va face în:
* Stabilirea echipamentelor de asamblare și inspecție a bateriei de acționare, care va fi recent adoptată;
* Extinderea instalațiilor de asamblare, sudare și vopsire după trecerea la producția internă a carcasei bateriei de acționare și
* Extinderea liniei pentru fabricarea platformelor EV.

Utilizând subvențiile de la Prefectura Okayama, MMC va stabili capacitățile de producție prin această investiție, care va fi parțial suportată de Nissan.MMC își continuă eforturile în promovarea vehiculelor electrice care colaborează cu municipalitățile din Prefectura Okayama și Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi, se arată în comunicat.
https://www.albawaba.com/business/mitsu ... nt-1371531



Legendarul Mitsubishi Pajero iese din producție definitiv în 2021
Criza prin care trece Mitsubishi face o primă victimă. Legendarul Mitsubishi Pajero va ieși din producție și uzina va fi închisă.
Cu o pierdere de 140 miliarde yeni în 2019 (1,14 miliarde euro), Mitsubishi trece prin cea mai gravă criză din ultimii 18 ani. De aceea, Mitsubishi se pregătește să reducă drastic costurile prin tăieri de personal, raționalizarea gamei de modele și restrângerea prezenței pe glob prin concentrarea pe zona asiatică, așa cum anunțam încă de ieri.Din păcate, un efect al acestei crize este și restrângerea gamei de modele prima victimă fiind Mitsubishi Pajero care va ieși din producție în 2021.
Pajero fusese retras de pe piața europeană în 2018 și de pe cea japoneză în 2019, fiind oferit în prezent doar în America de Sud, Australia sau Orientul Mijlociu.
Președintele Mitsubishi, Takeo Kato, citat de revista germană auto motor und sport a anunțat că producția lui Pajero va fi oprită în 2021 și că uzina Gifu din prefectura Sakahogi va fi închisă definitiv. În uzina Gifu se mai produceau minivanul Delica D:5 și SUV-ul Outlander.Destinul lui Pajero era oarecum anticipat deoarece actuala generație datează din 2006, Mitsubishi nemainvestind în dezvoltarea unei noi generații. Doar mici facelifturi au încercat să păstreze proaspăt acest model de legendă.
În industria auto nu mai este loc astăzi pentru tradiție. Multe modele de cult au dispărut definitiv iar altele s-au transformat pentru a supraviețui pe piață. Este și cazul lui Pajero care are aproape 4 decenii de prezență pe piață.
În 1983, la doar un an de la lansare, Pajero a debutat în motorsport, având un succes răsunător în Raliul Paris Dakar.
https://www.autoexpert.ro/legendarul-mi ... v-in-2021/
**********************************************************************
**********************************************************************
Mitsu.ro= index.php

https://www.facebook.com/MitsubishiClubRomania/

Scrie răspuns

Înapoi la “Generalitati”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori