De unde bagati benzina sau motorina
- Andrei_Iasi
- EVO I
- Mesaje: 1
- Membru din: Vin Noi 23, 2007 12:16 pm
- zeus_anoxia
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Sâm Ian 12, 2008 7:22 pm
Eu mi-am obisnuit masina cu motorina de la mol si nu am nici o problema dar in schimb am alimentat odata de la petrom si a tras ceva mai slab in depasiri.As putea spune ca a fost si diferenta de greutate insa nu mai mare de 20 de kg.MOL,OMV,PETROM tot cam acelas lucru e doar ca e bine sa alimentezi de unde ti-ai obisnuit masina
- Andrei_Iasi
- EVO I
- Mesaje: 1
- Membru din: Vin Noi 23, 2007 12:16 pm
QUOTE (zeus_anoxia)Nu conteaza de unde alimentati sau cat dati pe litru, e aceeasi benzina peste tot. Cine a iesit din tara cu masina stie cum se comporta biata creatura cand alimentezi de oriunde din UE... parca ii da aaaripi!! la noi e mocirla toata asa ca luati de unde gasiti mai ieftin.
Cheers!!
ma simt nevoit sa il contrazic pe zeus_anoxia. eu in general pun de la mol. la prima masina care am avut-o , un matiz, am incercat si omv, si mol si lukoil si petrom .
diferente:
omv - mergea la fel ca la mol(care este refrinta pt mine) dar consuma cu 1l/100km mai mult.
petrom - acelasi comsum , foarte putin mai lenesa.
lukoil- dezastru, te rugai de ea sa treaca de 90km/h, comsum 10l/100km- in conditiile in care era matiz.=>nu mai pun de la lukoil decat in cazul in care as ramane fara si nu am de unde sa pun.
la colt nu am pus decat mol si de 2 ori OMV . se pare totusi ca merge mai slab decat cu mol.
in toate cazurile benzina folosita a fost 95.
odata am pus 98 de la mol si mi-am blestemat zilele ... mergea de 2 lei masina, zgomotul mototului era de acuma zgomot de motor chinuit, ca sa nu mai spun ca mi-a luat cam cu 1,5l mai mult la 100km.
in plus la mol ai cardurile de fidelitate si mai iei cate ceva.
ideea e ca intradevar benzina d ela noi e mai proasta decat inafara , toate benzinariile se aprovizioneaza d ela ceeasi rafinarie(mai putin rompetrol) si difera aditivii pusi de fiecare. si am impresia ca omv 100 e de import in rest baza e aceeasi.
numai bine.
Cheers!!
ma simt nevoit sa il contrazic pe zeus_anoxia. eu in general pun de la mol. la prima masina care am avut-o , un matiz, am incercat si omv, si mol si lukoil si petrom .
diferente:
omv - mergea la fel ca la mol(care este refrinta pt mine) dar consuma cu 1l/100km mai mult.
petrom - acelasi comsum , foarte putin mai lenesa.
lukoil- dezastru, te rugai de ea sa treaca de 90km/h, comsum 10l/100km- in conditiile in care era matiz.=>nu mai pun de la lukoil decat in cazul in care as ramane fara si nu am de unde sa pun.
la colt nu am pus decat mol si de 2 ori OMV . se pare totusi ca merge mai slab decat cu mol.
in toate cazurile benzina folosita a fost 95.
odata am pus 98 de la mol si mi-am blestemat zilele ... mergea de 2 lei masina, zgomotul mototului era de acuma zgomot de motor chinuit, ca sa nu mai spun ca mi-a luat cam cu 1,5l mai mult la 100km.
in plus la mol ai cardurile de fidelitate si mai iei cate ceva.
ideea e ca intradevar benzina d ela noi e mai proasta decat inafara , toate benzinariile se aprovizioneaza d ela ceeasi rafinarie(mai putin rompetrol) si difera aditivii pusi de fiecare. si am impresia ca omv 100 e de import in rest baza e aceeasi.
numai bine.
- bogdanAlba
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Vin Feb 29, 2008 9:52 pm
Referitor la combustibilii ce se comercializeaza la noi in tara trebuie sa stiti un lucru TOTI SUNT FABRICATI IN ROMANIA (aceleasi rafinarii binecunoscute) - singurele exceptii sunt MOL si LUKOIL (spun exceptii pt ca efectiv nu am reusit sa aflu daca sunt de la noi sau sunt produsi afara). Diferentelele apar doar la aditivare si uneori la culoare. Sunt perfect de acord cu colegul de forum care mentiona ca astia de la statii nu filtreaza totdeauna corespunzator benzina sau motorina de condensul si impuritatile din cisternele de depozitare sau transport. Nu stiu daca va amintiti ca in urma cu 4-5 ani cind inca existau statiile SHELL se arata la tv cum oameni care alimentau de acolo au patit de li se oprea motorul, iar unora dintre ei chiar li s-a defectat. Era foarte ciudat, mai ales ca se arata cu degetul numai spre SHELL, insa adevarul l-am aflat destul de curand si anume chiar de la un proprietar de statie (alta firma). Adevarul este ca benzina si motorina este stocata in statie in niste cisterne care sunt ingropate la nu stiu cati m in pamant. Exista o cutuma (nu stiu daca si vre-o norma legala)prin care se spune ca aceste rezervoare nu trebuie golite mai mult de 70/75% tocmai pentru faptul ca acolo, in restul de 25-30% se aduna in timp apa provenita din condens precum si rezidurile solide care apar inevitabil. Ei, unii dintre sefii de statie fie ca le intirzia aprovizionarea, fie ca erau avizi de incasari sau cine stie ce alt motiv nu opreau pompele la timp si continuau sa comercializeze. Asa au aparut aceste cazuri. Ce vreau sa mentionez este ca astfel de situatii apar indiferent daca-i vb de benzinarii "de cartier" sau de benzinarii de renume.
Am citit pe forum ca vorbiti de condens in benzina si motorina. Astea sunt de adormit copii. Apa care se gaseste in combustibilii de masina sunt de ordinul ppm, adica parti per milion. Asta inseamna 0,001g apa la 1 litru benzina sau motorina. Si cantitatea de apa trebuie sa fie de maxim 100 ppm, daca nu chiar si mai putin, nu mai tin minte. Ca cei de la statii nu filtreaza e adevarat. Si in legatura cu Fx de la Rompetrol, e o benzina care curata scaunele de la supape; asta zic cei de la marketing de la Rompetrol. Nu is angajat la nici o companie in tara, dar am lucrat vreo 12 ani la cel mai mare depozitar de combustibili din Europa de sud est, amu am parasit sistemul national.
eu alimentez numai de la mol, doar de 95 si nu am avut niciodata probleme cu mitsa mea, am deja 53500 km. Inainte am avut o super nova si alimentam numai de la petrom (modernizasera statiile si credeam ca si tancurile de combustibil , dar sufletu'), dar la 28000 km s-au infundat injectoarele.Prima data am zis:ok, poate doar ghinion, dar dupa alti 1000 km, iar s-au infundat, si de atunci si pana am vandut-o la 81000 km, doar mol, si acum tot mol, ... deci de vreo 6 ani doar de la mol si ocazional (daca nu gasesc si sunt pe vapori de benzina, din alta parte si doar strictul necesar pana ajung la un mol. Asadar parerea mea este MOL.
In iarna asta, cand am incercat sa plec de la stop, intr-o mare intersectie , am avut surpriza sa accelarez la maxim ca sa prind 20 km/h. Beculetul de la avarii motor era aprins iar accelaratia era extrem de mica. Nu am remediat problema decat la service, unde a trebuit sa se reseteze calculatorul care dadea informatii eronate , benzina fiind foarte proasta. Benzina era de la OMV, aceasta fiind pompa cea mai apropiata de serviciu. Nu mai am incredere in OMV. Daca masina nu era in garantie, ar fi trebuit sa platesc 6 milioane pentru resetare. :evil:
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori