Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Colt z30 - aer conditionat
mitsu.ro > Automobile Mitsubishi > Mitsubishi Colt
LaurB
Salut,

Acum citeva zile a fost mai cald si am pornit aerul conditionat. Impresia mea e ca nu imi mai raceste bine.
Filtrul de polen e nou asa ca nu e de la el.
Vreau sa ma duc peste cei din service din nou :evil: cu chestiunea asta (ca doar la revizie le-am spus sa verifice si cica din cauza filtrului de polen nu racea).
Din cite stiu era o metoda de testare: trebuie sa ai 5 grade la iesirea din aeratoare atunci cand comutatorul de temperatura e la minim.
E valabila si la Colt? Aveti idee cum se testeaza in service ca AC-ul raceste in parametri?
(Vreau sa testez inainte cu un termometru si sa vad cit scoate, ca sa am motiv de cearta :twisted: )

Numai bine
Laurentiu
Cristi
Si eu am fost la un moment dat cu AC-ul.
La fel, nu imi mai placea cum racea.
Au verificat si avea lipsa freon.
Cica la un an trebuie mers si completat cu freon.
Foarte interesant!

Da, trebuie sa aiba nu stiu cate grade la gurile de aerisire cu ac-ul pornit.
Au completat, au verificat, parca a fost ok o perioada, insa tot nu mai raceste bine.
Cand am luat-o, daca dadeam AC-ul la maxim, ma congelam inauntru.
Vara trecuta insa nu a mai racit la fel, slab, foarte slab...
Imi recomandau sa trec pe recirculare ca e normal ca AC-ul sa nu mai faca fata.
Am trecut pe recirculare si degeaba...apoi au descoperit o eroare in computer generata de motorasul de recirculare, deci recircularea nu prea functiona.
Au strers eroarea ca poate nu mai apare.
A aparut...
Trebuie sa merg din nou.
Ma bucur nespus!

Ideea e ca dupa ce mi-au completat cu freon, cand dadeam drumul la AC fluiera ingrozitor.
Fluiera ea un pic si inainte dar dupa ce au pus freon romanesc, ziceai ca sta sa decoleze.
Asta e...
Cristi
Am fost zilele trecute la mcar pentru verificarea AC-ului pentru ca nu imi mai placea cum raceste.
Problema veche...
S-a completat cu 50mg freon R134A (1.6 RON) si vad ca pe factura apare si ulei sistem A/C RL86 0.004 buc. (2 RON).
Grosul sumei l-a constituit verificare sistem AC, 89 RON. smile.gif)

Anul trecut prin vara de asemenea a fost nevoie de completare cu freon, dar nu s-a adaugat ulei si suiera/fluiera destul de sinistru cand acceleram de nu mai stiam ce sa cred.
De data asta s-a adaugat si ulei si nu se mai aude nimic cand accelerez ceea ce ma bucura nespus.

Se pare anual trebuie completat cu freon.
Nu ma deranjeaza, dar e normal ?
E prima masina la care e nevoie sa fac astfel de completari..
Daca stau sa ma gandesc si AC-urile de apartament au nevoie de completare cu freon dupa iarna.

Oricum sunt fericit ca acum raceste bine si nu mai scoate nici un zgomot suplimentar la pornirea compresorului.
Oare de ce nu s-a rezolvat problema asta din prima ?
Nu stiu, oricum se pare ca fluieratul ala se datora uleiului lipsa...
Aviz posesorilor de colt pentru ca am mai auzit si pe altii ca au zgomotul asta la activarea AC-ului.
Neaparat orice completare cu freon necesita si ulei.

LE. Uitasem! Am aflat o chestie interesanta care desi suna aiurea, mie imi explica anumite lucruri.
AC-ul este semiautomat, adica se comuta manual pe o anumita temperatura si sistemul A/C asigura acea temperatura constanta in habitaclu prin pornire/oprirea compresorului in functie de ce ii dicteaza senzorul de temperatura.
Sub potentiometre e un senzor de temperatura care determina oprirea compresorului cand temperatura de la interior ajunge la valoarea setata din potentiometru, respectiv pornirea compresorului cand temperatura de la interior creste.
Asta stiam cu totii, insa eu nu stiam un lucru. smile.gif
Numai cand se comuta potentiometrul de reglare a temperaturii pe temp. minima, functionarea sistemului A/C intra pe modul semiautomat, adica cel descris mai sus...in rest compresorul functioneaza in continuu indiferent daca temp. interiora scade sub valoarea setata.
Mie mi s-a parut la un moment dat ca ar raci mai bine daca nu comut pe temperatura minima dar am crezut ca mi se pare.
O sa verific practic informatia asta sa vad daca se opreste vreodata compresorul.
Pana acum nu am sesizat acest lucru pentru ca datorita ineficientei ac-ului la temperaturi exterioare de peste 25 de grade, la interior nu se ajungea la temperatura setata de mine si in concluzie compresorul lucra in continuu.
damutz
Vad ca nesimtirea lor continua. Am citit putin prin manual si pe net. Intr-adevar ala e freonul care trebuie pus. Masina are un rezervor de aprox 450g. Freonul costa cam 25 lei/kg si mi se pare cam ciudat sa-ti puna doar 50mg. E mult prea putin. Referitor la uleiul ala, care conform manualului e un lubrifiant, codul lui ar trebui sa fie ND-OIL8 sau FX105(mitsubishi) care are vascozitate 46. Oricat am dat search pe gugal, nu am gasit nimic referitor la RL86 (poate nu am cautat suficient). Ideea e ca trebuiesc amandoua adaugate cand se face o completare. Revenind la nesimtire, nu pot decat sa observ ca ora de service creste de la luna la luna mai ceva ca Fat Frumos cand era mic. Anul trecut era 13 euro fara tva, acum a sarit la 89 ron
Cristi
Salut damutz,

Ei doar au completat cu freon cat era nevoie, doar cat lipsea, nu au schimbat/reimprospatat freonul din instalatie.
Se pare ca anual se pierd 30 - 50 mg de freon care la instalatia mica a coltului se simt....
Referitor la codul lubrifiantului o sa-i intreb...
Oricum intretinerea asta trebuie facuta anual...cel putin in cazul coltului meu.
Chiar sunt curios sa aflu si parerile altor posesori de colt cu vechime mai mare de 1 an, legat de eficienta sistemului A/C.
Am impresia ca nu toate necesita completari cu freon, samd....

Da, 1 ora manopera = 75 RON fara tva = 89,... RON cu tva si ora asta s-a facturat la verificare sistem A/C desi nu era vina mea ca nu merge bine A/C-ul (masina in garantie), insa pe factura sunt mai multe lucrari cerute de mine cu valoare 0, rezolvate pe garantie si in cazul acesta ma declar super multumit.
Reglat frana de mana, rezolvat chitait motor, rezolvat sistem A/C(eficienta si fluierat), rezolvat partial bancheta spate....
Adica 4 probleme dintr-o lovitura, alta data veneam cu o problema si plecam cu doua. smile.gif)
Nu intamplator lucrurile au inceput sa se transforme in bine pentru mine si masina mea.
Totul se datoreaza unui baiat din receptie, Ovidiu Ungureanu caruia i-am facut capul patrat cu experientele mele din service si de aici se ambitioneaza ca eu sa plec multumit de fiecare data din service-ul lor.
Foarte tare!
jules
Ma intreb si eu oarecum asa. Cum dracu se pierde freonu ala ? Pe unde si de ce naiba ? Pe linga faptul ca e super toxic mai si pleaca el asa de capul lui. La tractorul meu merge AC-ul ca in prima zi (de 4 ani). Si la alte masini la fel. Poate freonul ala "imbatrineste" ca sa spunem asa ca o oarecare explicatie. Dar de plecat nu prea are voie sa plece. Voi nu va intrebati totusi pe unde pleaca ? Si de ce ? Ca oricit de atehnici ati fi, unele explicatii nu ar trebui sa le inghiti asa pe nemincate.
kosty000
aceiasi problema am si eu ,colt 2005, ac-ul la maxim si nu face fata ,complet dezamagit,am avut un golf 4 care pe treapta 1 era mai eficient ca si coltul meu .
poate reuseste cineva sa ne spuna exact tipul freonului si al uleiului care trebuie folosit .
kosty000
am adaugat astazi freon ,baga ceva mai bine ,nenea care mi-a facut completarea a spus ca nu trebuie ulei ,momentan e ok ,dar stau cu frica ,lucrarea fiind facuta la un service de cartier.
aveti idee ce se poate intampla daca se adauga mai mult freon decat capacitatea maxima?
kosty000
dupa ce am bagat freon au inceput sa se auda zgomote ciudate ,cred ca de la compresor.cum se manifesta :daca dau drumu la AC imediat dupa mce pornesc motorul ,atunci cand vreau sa plec de pe loc se aude un zgomot ca si cum ar patina vreo curea sau ceva de genul asta.zgomotul dureaza 30 de secunde dupa care dispare.ieri cand am adaugat freon cel care a facut operatia mi-a spus ca se poate sa fi adaugat in plus cateva zeci de grame si daca mi se pare ca aud ceva ciudat sa ma intor la el sa ma goleasca.stiu ca este o lucrare total neprofesionala ,dar m-am gandit la costuri.as vrea sa stiu cum se manifesta la voi sau daca aveti idee despre ce zgomot este vorba .astept pareri
c_codrut
eu cred ca nu e bine caai fost la un service de cartier carecel mai probabil ti-a completat cu fluide neagreate de mitsubishi.
de altfel in cartea masinii scrie ca in instalatia coltului treb bagat numai un anumit fel de agent de racire si numai un anumit fel de ulei pt ungerea instalatiei. mai scrie ca dacase folosesc alte fluide e posibil sa apara probleme chiar pana la inlocuirea totala a sistemului de racire. acuma nu stiu cat de adevarat o fi, si aici e posibil sa fie si basme pt a folosi numai de la ei fluidele dar eu in locul tau as merge la mitsubishi si as face o verificare a instalatiei si eventual o completare cu ce e necesar.
legat de pret vezi mai sus la cristi care a spus ca l-a costat in jur de 90 de roni. eu nu cred ca e o suma asa de mare incat sa risti sa strici sistemul sau sa risti sa nu fct in parametri pt care a fost conceput.
damutz
imi pare rau s-o spun dar asta cu lichidul agreat e o mare tampenie. freonul respecta niste standarde si nu marii producatori de masini sunt si mari distribuitori de freon. daca ai echipament adecvat, iti poti schimba singur freonul la masina, frigider, aer conditionat etc. cand si-a spus cristi povestea, am cautat si eu putin pe net si am realizat ca nu e un domeniu atat de complex. e fosrte usor sa iei din comert freon, schimbi eticheta si spui ca e mitsubishi original. nu uitati ca hotia la noi nu are limite.
Cristi
Foarte cald afara, in masina racoare.
Ghici, ghicitoare ce e ?

Coltu' meu! smile.gif)
Anu' trecut nu au nimerit-o sau le-a fost teama sa nu racesc...dar de data asta completarea cu freon si ulei s-a dovedit eficienta.
Raceste bine si destul de repede.

kosty000, eu nu as avea curaj sa-mi dau masina pe mana unui service de cartier...poate doar sa-i cunosc de ceva vreme.
Repet ce mi s-a spus si mie: "orice completare cu freon, trebuie insotita de completare cu ulei".
Anul trecut nu mi-au bagat ulei si scotea niste sunete ciudate cand AC-ul era cuplat, si nici nu racea bine.
Eu zic sa mergi intr-un service autorizat mitsubishi pentru verificari.
Nu ca ar fi doctori, dar macar ai o garantie...

Cu siguranta operatia de completare cu freon trebuie executata anual, insa la anul le cer doar sa completeze cu freon si ulei, fara a mai verifica AC-ul... smile.gif
robbycar
Si la mine AC-ul si-a pierdut din eficienta dupa un an.Am completat cu freon si ulei si l-am adus la normal.
Andrei_Iasi
salutare.
nu as putea sa fiu destul de obiectiv pe subiectul asta pentru ac e prima vara care o prinde al meu (il am din sept).
eu unul merg cu A/C On mereu(iarna-vara) pentru ca nu am observat nici o diferenta de consum. ideea e ca nu cred ca porneste compresorul decat atunci cand trebuie.
ce e drept la pornire cand e dat pe min scoate un usor scartait si se opreste dupa(dupa ce se mai raceste in masina). o sa ma duc si eu la service sa imi verifice nivelul de freon ca parca nu raceste f tare pe min.

da mai vorbim vineri la intalnire.
dogy
Adevarul e ca pare a fi cea mai proasta instalatie de AC de la vreo masina... Dupa vreo 6 luni de la cumparare deja abia mai facea fata. Acum, la nici un an, da o boare de racoare, cu AC la maxim... Nu vreau sa stiu ce-o sa fie la vara, la 40 de grade. Am avut un cielo care la pozitia 1 racea mai bine... si nu-i schimbasem freonul de vreo 3-4 ani.
andrei
Ai schimbat freonul?
Mugurcolt
Am fost cu coltul meu care are 4 ani vechime să fac revizia la aerul conditionat, pentru ca nu mai racea chiar asa de bine. Am fost la service autorizat Mitsubishi. A costat 140 ron şi AC este la fel ca atunci cand am cumparat-o. Acum ingheata camasa pe mine.S-a conectat o instalatie cu două furtunuri la masină . Instalatia a verificat presiunea freonului, a scos tot freonul vechi si a vidat instalatia dupa care a asteptat sa sesizeze eventualele neetanseitati ale sistemului. Dupa ceva timp a constatat ca circuitul de freon este etans si numai atunci a incarcat instalatia cu freon si ulei pentru garnituri, dozele fixandu-le tot instalatia. Practic noi doar am privit la masina si atat. Totul s-a facut automat. Am avut niste probleme pentru ca in 4 ani nu am folosit decat foarte putin butonul de AC si de recirculare al aerului (porneam direct prin rozeta pentru ventilator), care se blocau, dar acestea au fost curatate la service si totul este ok. Masina are AC semiautomat şi daca aceste butoane nu functioneaza frecvent se pot bloca si apar surprize. Folositi-le cat mai mult, este recomandarea de la service si a mea. Va recomand schimbarea freonului de la service-ul autorizet Mitsubishi. Eu sunt foarte multumit.
f.cristi
Unde ar trebui sa apara pe sub masina apa scoasa din habitaclu de AC ? M-am tot uitat pe sub masina cu AC-ul pornit si nici pic de apa. Stiu ca asta iarna aveam tot timpul mochetele fatza (stanga si dreapta) ude (am dat vina pe zapada, zapada de pe pantofi, ploaie) si mi-e teama sa nu fie de la AC.
COObra
parca undeva sub puntea fata e furtunul prin care curge condensul
Dennis_TL
eu mi-am luat un spray din carrfour pentru igienizare instalatie ac, dar preventiv. am pornit masina in garaj , am dat pe recirculare si apoi spray ul si-a facut treaba 10minute. pardoseala garajului e marmura , nu am vazut picaturi de apa pe jos. nu stiu unde are furtunul de condens ac. la logan imi face balta in 5minute ...
in schimb eu sunt unul din clientii foarte multumiti de aerul conditionat de la colt, de cand l-am luat acum ~2 ani l-am folosit si iarna si vara , anul asta am facut o verificare la service si au completat cu agent racire si ulei , oricum totul e automatizat . filtrul de polen il schimb la 1 an .
f.cristi stiu ca dc e infundat furtunul acela iti intra toata apa de la condens in masina. stiu asta de la logan si cred ca e valabil la orice masina. dar dc aveai iarna apa ai fi avut si acum vara mai mult ca sigur. eu cred ca umezeala aia chiar era de la zapada
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2014 Invision Power Services, Inc.